این ایموجی‌های جدید به‌زودی به iOS و macOS می‌آیند

اپل روز گذشته همزمان با روز جهانی ایموجی (!) شکلک‌های جدیدی را که قرار است در استاندارد یونیکد 10 به iOS، macOS و سایر سیستم‌عامل‌ها اضافه شوند به نمایش گذاشت.

0

در این استاندارد جدید قرار است 56 شکلک جدید شامل سر در حال انفجار، زامبی، ساندویچ، نارگیل، غول چراغ جادو، یوگا و … به آیفون، آی‌پد و مک‌بوک اضافه شود. گفتنی است کنسرسیوم یونیکد ماه گذشته استاندارد یونیکد 10 را رسماً معرفی کرد اما به‌تازگی راجع به شکلک‌ها یا همان ایموجی‌ها به تصمیم نهایی رسیده است.

گفتنی است با این‌که این ایموجی‌ها بخشی از استاندارد هستند هر تولیدکننده مثل اپل، گوگل، سامسونگ، مایکروسافت و … می‌توانند شکلک‌های خود را با کمی تفاوت اما با حفظ مضمون طراحی کنند و به همین دلیل است که به‌طور مثال شکلک خنده در آیفون با برخی گوشی‌های اندرویدی متفاوت است. همچنین گوگل همین حالا نیز استفاده از ایموجی‌های جدید را در نسخه آزمایشی توسعه‌دهندگان اندروید O آغاز کرده است.

با این‌که اپل در مورد تاریخ انتشار این ایموجی‌ها چیزی نگفته اما انتظار داریم در iOS 11 و macOS High Sierra در پاییز شاهد به‌کارگرفتن آن‌ها باشیم.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.