لایکا دوربین بدون آینه TL2 را با قیمت 1950 دلار معرفی کرد

لایکا دوربین جدیدی را به خانواده دوربین‌های T خود اضافه کرد، این دوربین بدون آینه TL2 نام دارد و با قیمت 1950 دلار راهی بازار خواهد شد.

0

خانواده دوربین‌‌های T لایکا عمر زیادی ندارند، اما لایکا نشان داده است که به ارتقا این دوربین‌ها اهمیت زیادی می‌دهد و هر از گاهی دوربینی جدید با امکانات بیشتر را معرفی می‌‌کند.

دوربین TL2 لایکا نیز محصولی است که لایکا اکنون پس از دوربین T و TL خود معرفی کرده است. اگر دوربین‌ TL لایکا را دیده‌ باشید به احتمال زیاد فرق چندانی در خصوص طراحی میان TL2 و TL پیدا نخواهید کرد.

اما داستان در خصوص سخت‌افزار دوربین TL2 فرق می‌کند و انصافا باید گفت که بهینه‌سازی‌های قابل قبولی را در TL2 نسبت به مدل پیشین خود شاهد هستیم.

این بهینه‌سازی‌ها را به وضوع در قسمت سنسور دوربین، پردازنده، فوکوس خودکار و رابط کاربری می‌توان مشاهده کرد. لایکا یک شاتر الکتریکی جدید نیز در TL2 در نظر گرفته است. تمامی این موارد باعث شده است تا لایکا دوربین TL2 را با قیمت 1950 دلار راهی بازار کند.

اولین چیزی که در دوربین TL2 به چشم می‌‌خورد، سنسور جدید ۲۴ مگاپیکسلی این دوربین است. به لحاظ ابعاد این سنسور در رده APS-C قرار می‌گیرد اما رزولوشن بیشتری نسبت به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی که پیش از این لایکا به خدمت گرفته بود دارد.

این سنسور دامنه ISO بیشتری نیز دارد و تا میزان 50 هزار قابل افزایش است. انصافا باید گفت سیستم فوکوس خودکار نیز در TL2 شاهد بهینه‌سازی‌های چشمگیری است. این سیستم امکان ۴۹ نقطه فوکوس را در اختیار عکاس قرار می‌دهد. لایکا مدعی است سرعت فوکوس خودکار TL2 نیز نسبت به مدل قبلی این دوربین چیزی به مقدار ۳ برابر افزایش پیدا کرده است.

جالب است بدانید شاتر الکتریکی جدیدی که در دوربین TL2 تعبیه شده است نیز این دوربین را قادر می‌سازد تا ۲۰ فریم در هر ثانیه عکس‌برداری کند.

به لطف افزایش میزان مگاپیکسل سنسور دوربین در این گوشی، TL2 به خوبی از عهده فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز بر می‌آید. یک درگاه خروجی اچ‌دی‌ام‌ای نیز در کنار پورت کارت حافظه در این دوربین تعبیه شده است.

پورت جدید یو‌اس‌بی نوع سی نیز در دوربین TL2 برای انتقال عکس‌ و فیلم‌ها و همچنین شارژ دوربین در نظر گرفته شده است.

تمامی این موارد باعث شده است تا دوربین TL2 لایکا به لحاظ مشخصات سخت‌افزاری از دوربین‌های APS-C بدون آینه‌ای که در سال ۲۰۱۷ راهی بازار شده‌اند چیزی کم و کسر نداشته باشد. این دوربین در حال حاضر به راحتی با همقطاران خود که سونی و فوجی‌فیلم راهی بازار کرده‌اند قادر به رقابت است.

در کنار ارتقا سخت‌افزاری و فنی، در TL2 شاهد تفاوت‌ طراحی زیادی با نسخه قبلی این دوربین نیستیم. در پشت این دوربین یک صفحه‌نمایش ۳.۷ اینچی به چشم می‌خورد و همان‌گونه که اشاره کردیم رابط کاربری این دوربین بهینه‌شده و لایکا مدعی است به لطف این تغییرات عکاسان می‌توانند ۸ برابر سریع‌تر با رابط کاربری این گوشی نسبت به اولین مدل دوربین‌های سری T تعامل داشته باشند.

در مجموع می‌توان گفت دوربین TL2 امکانات خوبی دارد، اما گزینه‌های ارزان‌تری نیز برای انتخاب یک دوربین بدون آینه در بازار وجود دارد و با یک جستجوی کوچک در بین دوربین‌های بدون آینه چه بسا گزینه‌های مناسب‌تری نیز پیدا کنند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.