شرکت Vivo در ساخت اولین حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش از اپل پیشی گرفت

طبق شایعات اپل قصد دارد در آیفون 8 از اولین حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش استفاده کند اما ظاهراً یک شرکت چینی در این راه از اپل پیشی گرفته است.

0

با کاهش حاشیه صفحه‌نمایش دیگر جایی برای قرار دادن حسگر اثر انگشت در جلوی گوشی باقی نمی‌ماند. از این رو شرکت‌هایی در تلاشند تا این حسگر را به درون صفحه نمایش منتقل کنند. گفته می‌شود سامسونگ نتوانسته این فناوری را به موقع برای گلکسی نوت 8 آماده کند و اپل نیز شاید نتواند آن را به آیفون 8 برساند اما یک شرکت چینی با نام vivo نمونه آماده آن را در نمایشگاه MWC شانگهای به نمایش گذاشته است.

شرکت کوالکام در این نمایشگاه نسل جدید حسگر اثر انگشت اولتراسونیک خود را به نمایش گذاشت که از زیر صفحه‌نمایش‌های OLED با ضخامت تا 1.2 میلی‌متر حتی وقتی گوشی را درون آب فرو برده باشید کار می‌کند.

به این ترتیب این حسگر عملکرد بهتری با عرق روی پوست و یا کثیفی احتمالی سنسور خواهد داشت و همچنین از زیر شیشه یا فلز نیز کار می‌کند؛ البته به شرطی که ضخامت شیشه تا 800 میکرومتر و آلومینیوم تا 650 میکرومتر باشد.

با این‌که نسل قبلی حسگر اثر انگشت کوالکام را شیائومی در گوشی Mi 5s خود به کار گرفت نسل جدید و جذاب‌تر را حالا ویوو در گوشی Xplay 6 خود به کار گرفته است.

همان‌طور که می‌بینید به‌جای قرار دادن انگشت روی حسگر پایین صفحه می‌توانید انگشت خود را روی بخش مشخص شده از صفحه‌نمایش بگذارید. با این وجود به نظر می‌رسد سرعت تشخیص اثر انگشت به مراتب پایین‌تر از نمونه‌های فعلی بوده و برای شناسایی انگشت باید حدود یک ثانیه منتظر بمانید.

با این وجود این حسگر حتی از پشت فلز نیز کار می‌کند و می‌توانید زیر آب نیز دستگاه را آنلاک کنید! به گفته کوالکام موج اول گوشی‌های با این فناوری با پردازنده‌های اسنپ‌دراگون 660 و 630 عرضه خواهند شد که با حسگر پشت فلز کار می‌کنند و گوشی‌های با حسگر درون صفحه نیز احتمالاً تا پایان سال 2017 معرفی خواهند شد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.