وان‌پلاس 5 در آزمون دوربین DxOMark امتیاز 87 را کسب کرد

سرانجام پرچم‌دار جدید وان‌پلاس نیز مورد بررسی آزمایشگاه DxOMark قرار گرفته تا کیفیت تصاویر و ویدئوهای دوربین دوگانه آن در مقابل سایر رقبا محک زده شود.

0

یکی از معایب گوشی‌های پرچم‌دار وان‌پلاس دوربین نسبتاً ضعیف‌تر آن‌ها بود. وان‌پلاس در پرچم‌دار جدید خود مانور زیادی روی دوربین داده و ادعا کرد دوربین دوگانه این گوشی از بهترین‌هاست. اما ظاهراً DxOMark نظر دیگری دارد و به این گوشی امتیاز بسیار خوب اما پایین‌تر از رقبای 87 را داده است. به این ترتیب دوربین وان‌پلاس 5 از دیدگاه این وب‌سایت پایین‌‌تر از HTC U11، گلکسی اس 8، گوگل پیکسل، گلکسی اس 7 و اچ‌تی‌سی 10 و هم‌رده با هواوی پ 10، گلکسی اس 6 اج پلاس و اکسپریا ایکس‌زد قرار می‌گیرد. گفتنی است امتیاز 87 کماکان بهتر از مدعیان دیگری مثل آیفون 7، ال‌جی جی 5 و میت 9 هواوی است.

به اعتقاد DxOMark دوربین وان‌پلاس 5 در نور کافی تصاویری عالی و هم‌رده با بهترین‌ها را ثبت می‌کند و خصوصاً از نظر نورسنجی و کنتراست و همچنین فوکوس خودکار عملکردی عالی دارد. در عوض وضوح تصاویر در کناره‌های عکس کاهش محسوسی داشته و همچنین نبود لرزش‌گیر اپتیکال باعث شده جزئیات تصاویر در نور کم چندان خوب نباشد.

از نظر فیلمبرداری نیز نورسنجی، رنگ‌ها و فوکوس خودکار بسیار خوب است و لرزش‌گیری دیجیتال نیز در وضوح 1080p عملکرد بسیار خوبی دارد اما در نور کم کیفیت ویدئوها افت محسوسی داشته و همچنین هیچ‌گونه لرزش‌گیری در ویدئوهای 4K وجود ندارد.

به این ترتیب با این‌که دوربین وان‌پلاس 5 به همان خوبی که سازنده می‌گوید نیست اما کماکان برای رده قیمتی حدود 500 دلار از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

منبع dxomark
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.