واعظی: اینترنت برای بازی‌کردن باید مقرون به صرفه باشد

روز دوم همایش بازی‌سازی تهران مهمان جناب دکتر واعظی وزیر محترم ارتباطات بود و ایشان با حضور یافتن میان خبرنگاران سخنانی را در مورد صنعت بازی ایران ارائه کردند.

2

ایشان در حاشیه بازدید از غرفه‌ها و همایش TGC به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و همچنین نکاتی را نیز در رابطه با بسترسازی و راهکارهای پیشرفت در زمینه باز‌سازی ارائه کردند. در این مطلب گزارشی کوتاه که توسط دوستان‌مان در وبسایت گیم‌نیوز تهیه شده را مشاهده خواهید کرد.

ایشان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر حمایت‌های دولت در زمینه‌ی بازی‌های رایانه‌ای گفت: «اولویت ما در دولت این است که تلاش کنیم تولیدات و محصولات ساخت داخل افزایش پیدا کند و در بازارهای بین المللی حضور فعال داشته باشد. هم در مورد پلتفرم‌های مختلف، هم اپلیکیشن‌ها و هم بازی‌ها. بر این اساس کاری که باید بکنیم یکی شناسایی جوانان بااستعداد و حمایت‌های فنی، آموزشی و مالی از آن‌هاست.» ایشان درباب حمایت فنی گفتند که هماهنگی‌های لازم با دانشگاه‌ها و مراکز فنی و پژوهشی برای اجازه‌ی استفاده از تجهیزات پیشرفته‌ی این مراکز را انجام داده ایم. در بعد آموزش نیز آقای واعظی اعلام کردند که در دانشکده‌ی پست و مخابرات با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دوره‌های مورد نیاز برای آموزش علاقه‌مندان به این صنعت برگزار شده است. همچنین دانشگاه‌های مختلف مثل صنعتی شریف و دانشگاه آزاد نیز در زمینه‌ی آموزشی فعالیت خود را شروع کرده اند. وی در ادامه افزودند: «ما باید شرایطی ایجاد کنیم که بازی‌سازی برای بازی‌سازان از نظر مالی و اقتصادی به صرفه باشد. از طرفی وظیفه‌ی ماست به عنوان وزارت ارتباطات که سرعت اینترنت‌ را در کشور بالا ببریم، کیفیت را بالا ببریم و نیز تعرفه را به شدت پایین بیاوریم تا برای کسانی که می‌خواهند بازی کنند، مقرون به صرفه باشد.»

وزیر محترم ارتباطات در پاسخ به سوال دیگری درباره‌ی نظارتی که قرار است بر بازی‌های موبایلی خارجی اعمال شود و احتمال فیلترینگ این بازی‌ها همانند Clash of Clans، گفتند: «در مورد بازی CoC، وزارت ارتباطات بیشتر از هر جای دیگری تلاش کردیم که این بازی رفع فیلتر بشود. چرا که ما معتقد به این نیستیم که کاری بکنیم که مردم از فیلترشکن استفاده بکنند. با مردم باید صادق بود. باید فرهنگ‌سازی کنیم و بازی خوب تولید کنیم، آن وقت مردم خودشان به سمت بازی‌های خوب داخلی جذب خواهند شد.»

وی در ادامه درباره‌ی لزوم وجود سرورهای خارجی برای بازی‌های ایرانی که قرار است در خارج از کشور منتشر بشوند و تسهیلاتی که وزارت ارتباطات در این زمینه می‌تواند در اختیار بازی‌سازان داخلی قرار دهند گفتند: «الان شرایط ما طوری است که بازی‌ها می‌توانند در سرورهای داخلی باشد و با کیفت بسیار بالا در کشورهای دیگر نیز قابل باشد. نمونه‌ی آن بازی شوفر است که در بیش از 70 کشور دنیا بدون مشکل در دسترسی است.»

TGC 2017، اولین و بزرگترین رویداد بازی‌های رایانه‌ای خاورمیانه، امروز با اعلام بازی‌های برگزیده کار خود را در تهران به پایان خواهد برد.

منبع Gamenews
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Neda می‌گوید

    پیجمو پاک کردم ایمیلمم ندارم شمارمو میزنم که کد شیش رقیمی ارسال شه نمیشههه ارور میده

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      این که میگید ارور میده کمکی نمیکنه که متوجه مشکل بشیم و نمیتونیم حدس بزنیم ارور شما چیه.
      لطفا متن کامل پیامی که ظاهر میشه رو بفرمایید.