مایکروسافت با هدف تمرکز روی رایانش ابری سه هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

باخبر شدیم مایکروسافت قصد دارد ۱۰ درصد از نیروی فروش خود را اخراج کند، اخراج این کارمندان که چیزی حدود ۳ هزار نفر کارمند می‌شوند به دلیل تمرکز بر روی فضای ابری انجام خواهد شد.

0

مایکروسافت در چند دهه اخیر سود کلانی از نرم‌افزارهای تولیدی خود به جیب زده است اما زمانه فرق کرده است و حضور فناوری رایانش ابری باعث شده است تا مایکروسافت نیز به فکر عزیمت بیشتر به این سمت بیافتد.

برای این کار نیز مثل همیشه این کارمندان هستند که باید فدای سیاست‌‌گذاری‌های شرکت شوند. به این ترتیب قرار است حدود ‍۱۰ درصد از کارمندان واحد فروش مایکروسافت به زودی از کار بی‌کار شوند.

لازم به ذکر است که مایکروسافت اشاره‌ای به تعداد نیروهایی که قرار است تعدیل شوند نکرده است اما گمانه‌زنی‌ها از چیزی حدود ۳ هزار نفر کارمند حکایت دارد.

مایکروسافت پیش از این نیز نشان داده بود که در آغاز سال مالی جدید خود سازماندهی‌های مختلفی را انجام می‌دهد. در همین زمینه سخنگوی مایکروسافت خطاب به CNBC گفته است که مایکروسافت به دنبال تغییراتی است تا از این طریق خدمت‌رسانی بهتری به مشتریان و شرکای تجاری این شرکت انجام دهد. وی اعلام کرد مایکروسافت کارمندانی را که قرار است تعدیل شوند را مطلع کرده است. ممکن است در شغل بعضی از این کارمندان تجدید نظر شود و بعضی دیگر نیز به کلی بیکار شوند.

سخنگوی مایکروسافت در صحبت‌های خود اضافه کرد که این شرکت نیز مانند سایر شرکت‌ها نیاز دارد تا در بازه‌های زمانی منظم وضعیت خود را بررسی کند و در نتیجه در بعضی قسمت‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری کرده و گاهی اوقات در وضعیت کارمندان تجدید نظر کند.

برای آن دسته از کاربرانی که از فناوری رایانش ابری اطلاع زیادی ندارند باید بگوییم که در چند سال اخیر سلاطین فناوری نظیر گوگل و آمازون قدم‌های بزرگی در رایانش ابری برداشته‌ و عرصه را به مایکروسافت تنگ کرده‌اند.

ناگفته نماند که سرویس‌های ابری تجاری مایکروسافت نیز اخیرا سود خوبی را راهی جیب مایکروسافت کرده‌اند. محصولات سرور مایکروسافت و سرویس‌های ابری این شرکت ۱۵ درصد افزایش سودآوری داشته‌اند و سرویس معروف Azure مایکروسافت نیز در سه ماهه اخیر میلادی توانسته است ۹۳ درصد سودآوری بیشتری داشته باشد.

در پایان به این نکته نیز اشاره کنیم که آخرین تغییر سازمانی بزرگ مایکروسافت را سال گذشت به دنبال خروج کوین تِرنر، مدیر اجرایی پیشین مایکروسافت، شاهد بودیم.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.