ژاپن قصد اعزام فضانورد به کره ماه را دارد

سازمان ملی فضایی ژاپن یا همان JAXA، هفته‌ی گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ یک انسان را به کره‌ی ماه بفرستد.

0

البته این طرح اولیه‌ای است که برای تأیید به دولت ژاپن فرستاده شده است و اگر مورد قبول واقع شود، اولین مأموریت برای این سازمان خواهد بود که در آن فضانوردی ژاپنی فراتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رود.

البته این بدین معنا نیست که ژاپن برنامه‌ای برای ساخت راکت و فضاپیمای خودش را دارد. در عوض سازمان ملی فضایی ژاپن قرار است در هم‌کاری با ناسا در مأموریتی، ایستگاه فضایی جدیدی در مدار ماه قرار دهند. این مأموریت که در سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود، به ژاپن کمک می‌کند تا جای پای خود را در این ایستگاه محکم کند و متعاقباً بتواند مأموریت‌های بیش‌تری را در ارتباط با ماه به انجام برساند.

JAXA در سال آینده‌ی میلادی اطلاعات کامل‌تری را از این مأموریت در اختیار دولت ژاپن قرار خواهد داد؛ اما ایده‌ی کلی این است که وقتی این ایستگاه فضایی ساخته شد، کار فرستادن فضانورد به سطح ماه برای چشم‌بادامی‌ها آسان‌تر خواهد شد.

برخی این اقدام ژاپن را ورود این کشور به عرصه‌ی رقابت فضایی آسیایی‌ها می‌دانند. این در حالی است که چندین کشور در اطراف ژاپن برنامه‌های بلندپروازانه‌ای را در دست بررسی و انجام دارند. برای مثال کشور چین در سال گذشته از برنامه‌های خود برای ارسال یک مریخ‌نورد تا سال ۲۰۲۰ و سپس ارسال انسان به ماه خبر داد. هند نیز در سال ۲۰۱۴ کاوشگر مریخی خود را به فضا پرتاب کرد و برنامه دارد تا سال ۲۰۱۸ دومین مأموریت خود را بدون حضور انسان در ماه انجام دهد.

منبع slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.