اتوبوس هوایی در چین که ترافیک را دور می‌زد تنها یک کلاهبرداری بزرگ بود!

سال گذشته چینی‌ها مطابق معمول با همان هیاهوی همیشگی از اتوبوس هوایی خود رونمایی کردند اما حالا با گذشت کمتر از یک سال گزارش‌ها حاکی از آن است که این طرح تنها در حد یک کلاهبرداری بزرگ بوده است!

1

اگر خاطرتان باشد اتوبوس هوایی چینی‌ها که مرداد ماه سال گذشته رونمایی شد 300 متر طول داشت و قادر بود با عبور از روی خودروها در ترافیک اصطلاحا آن را دور بزند! حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که طرح تولید این اتوبوس تنها چند ماه پس از رونمایی متوقف شده و خاک فراموشی روی آن را گرفته است و کار به حایی رسیده که مقامات چینی معتقدند این طرح به طور کلی یک فریبکاری و کلاهبرداری بوده و تحقیقات (و طبیعتا بازداشت‌ها) در این خصوص را آغاز کرده‌اند!

پلیس پکن روز گذشته اعلام کرده که تحقیقاتی در خصوص سرمایه‌پذیری غیرقانونی افراد در زمیه اتوبوس هوایی موسوم به TEB را آغاز کرده و در این خصوص سی نفر از افراد مرتبط در این پروژه در گروه سرمایه‌گذاری Huaying Kailai احضار شده‌اند که سرمایه سپرده شده در این خصوص را از 72 سرمایه‌گذار مختلف دریافت کرده‌اند.

روزنامه چینی Southern Metropolis گزارش کرده که پلیس در حال تلاش برای بازپس گیری سرمایه 1.3 میلیارد دلاری این افراد است که این میزان سرمایه را تنها دو ماه پس از رونمایی محصول اولیه در اکتبر سال 2016 در شهر Qinghuangdao به این گروه سرمایه‌گذاری سپرده‌اند و حالا  شکایتی را علیه این گروه مطرح کرده‌اند.

سوء‌ظن‌ها علیه شرکت طراحی کننده Autek از زمانی آغاز شد که علیرغم دریافت چندین میلیونی توسط این شرکت، محصول اولیه ماهها پس از مهلت مقرر به حال خود رها شده و نهایتا هفته گذشته توسط مسئولان محلی به یک پارکینگ منتقل شد تا شاید پایانی باشد بر رویای اتوببوس هوایی که تمام خودرهای تک سرنشین را در ترافیک پشت سر می‌گذاشت!

 

منبع Quartz
از طريق Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مرتضی آقابیگی می‌گوید

    دمشان گرم יִ