انتشار قابلیت تایم‌لاین ویندوز 10 به تعویق افتاد

در حالیکه علاقمندان ویندوز 10 مایکروسافت انتظار عرضه و استفاده از قابلیت و امکان جدید تایم لاین ویندوز 10 در آپدیت پائیزه این سیستم عامل را داشتند اما گزارش‌ها از تعویق زمان عرضه این قابلیت خبر دارند.

0

شرکت مایکروسافت اعلام کرده که قابلیت تایم لاین ویندوز 10 که آن را اوایل سال 2017 میلادی معرفی کرده بود در آپدیت موسوم به آپدیت پائیزه ویندوز 10 عرضه نخواهد کرد. قابلیت تایم لاین به کاربران اجازه می‌دهد مابین چندین دستگاه شامل گوشی‌های اندرویدی و iOS جابجا شوند.

در حالیکه کاربران آزمایش کننده ویندوز 10 انتظار داشتند این قابلیت را در آپدیت پائیزه ویندوز 10 شاهد باشند ماکروسافت با تائید تاخیر در زمان عرضه این قابلیت، اعلام کرده که آن را همزمان با آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 10 عرضه خواهد کرد.

جو بلفور مدیر اجرایی مایکروسافت با اعلام اینکه تایم لاین در آپدیت پائیزه نخواهد بود خاطرنشان کرده است که ما برای تایم لاین در اولین نسخه ویژه کاربران‌ اینسایدر که در فاصله کمی پس از عرضه آپدیت پائیزه ویندوز 10 عرضه خواهیم کرد، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

انتظار می‌رود مایکروسافت آپدیت پائیزه ویندوز 10 موسوم به Windows 10 Fall Creators را در ماه سپتامبر (شهریور ماه) عرضه کند و این شرکت هم‌اکنون در حال آزمایش قابلیت‌های نهایی با کاربران اینسایدر است و آپدیت بزرگ بعدی مایکر.سافت نیز انتظار می‌رود در ماه مارس 2018 (اسفند ماه) عرضه شود.

همانطور که قبلا در مورد قابلیت‌ تایم لاین ویندوز 10 گفتیم در این قابلیت که چیزی شبیه به قابلیت continuity اپل در iOS  و macOS است، اگر روزانه با بیش از یک دستگاه به‌طور مثال لپ‌تاپ، پی‌سی در خانه و پی‌سی در محل کار به انجام کارها می‌پردازید قابلیت تایم‌لاین ویندوز 10 برایتان بسیار مفید خواهد بود. حالا نه‌تنها در ویندوز 10 بلکه در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی و iOS می‌توانید با این ویژگی کاری را که در دستگاه دیگری نیمه‌کار گذاشته‌اید پی بگیرید. به‌طور مثال می‌توانید بخشی از یک پرونده Word را در محل کار خود تایپ کنید و سپس ادامه آن را در خانه از سر بگیرید. یا نیمی از یک فیلم سینمایی را روی پی‌سی خانگی خود تماشا کرده و نیمه دیگر را روی گوشی اندرویدیتان!

این اولین باری نیست که مایکروسافت عرضه قابلیت‌های مهم ویندوز 10 را به تعویق می‌اندازد. پیش از این قرار بود قابلیتی که با نام people integration شناخته می‌شود را در اوایل سال جاری میلادی یعنی در اواهخر سال گذشته عرضه کند اما آن را تا عرضه آپدیت پائیزه به تعویق انداخت.

منبع Theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.