مشکل عجیب خودروهای خودران ولوو؛ عدم تشخیص کانگوروها!

از قرار معلوم کانگوروهای بیچاره از دست خودروهای خودران ولوو در امان نیستند چرا که ولوو مدعی است خودروهای خودران این شرکت شیوه حرکت کانگوروها را نمی‌توانند تشخیص دهند.

0

ظاهرا شیوه حرکت کانگوروها با سایر حیوانات تفاوت دارد و این امر باعث شده است تا خودروهای خودرانِ ولوو نتوانند کانگوروها را در جاده تشخیص دهند.

دیوید پیکِت (David Pickett)، یکی از مدیران ولوو در استرالیا، در مصاحبه‌ای با شبکه ای‌بی‌سی استرالیا مدعی شد در سیستم خودران خودروهای ولوو برای تشخیص حرکات حیوانات نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است اما راه‌ رفتن کانگوروها که چیزی شبیه لی‌لی کردن بر روی دو پا است باعث می‌شود تا این سیستم نتواند حرکت کانگوروها را تشخیص دهد.

سیستم خودران ولوو پیش از این برای تشخیص حرکت حیواناتی نظیر گوزن آزمایش شده است و مشکلی در تشخیص حرکت این دسته از حیوانات ندارد. بد نیست بدانید این سیستم از زمین به عنوان نقطه‌ مرجع برای تشخیص فاصله اجسام استفاده می‌کند. اما از آنجایی که کانگوروها بر روی زمین به صورت ثابت حرکت نمی‌کنند سیستم خودران ولوو در تشخیص حرکت آن‌ها سردرگم می‌شود.

ظاهرا کانگوروهای بخت برگشته بیشتر از سایر حیوانات در معرض تصادف با خودرو هستند. بد نیست بدانید بر اساس آماری که موسسه بیمه‌ای AAMI در سال گذشته منتشر کرده بود، در هر ۱۰ تصادفی که بین خودرو و حیوانات گزارش شده است، ۹ مورد آن‌‌ها را کانگوروها تشکیل می‌دهند.

کوین مک‌کان (Kevin McCann)، یکی از مدیران ارشد ولوو در استرالیا نیز در این زمینه به گاردین گفته است که عدم تشخیص کانگوروها توسط سیستم خودران ولوو مشکل خاصی نیست و این امر بخشی از فرآیند آزمایش این سیستم در موقعیت‌های مختلف است.

به گفته مک‌کان سایر شرکت‌هایی که در ساخت خودروهای خودران دخیل هستند نیز بدون شک با چنین چالش‌هایی روبرو می‌شوند.

البته شاید بتوان گفت این مدیر ارشد ولوو سعی کرده تا در خصوص چالش‌هایی که خودروهای خودران با آن روبرو هستند کوچک‌نمایی کند چرا که بحث‌های مختلف و کاملاً مهمی در انجمن‌های علمی برای خودروهای خودران مطرح شده است.

در حال حاضر جامعه علمی دنیا می‌خواهد بداند خودروهای خودران در خصوص مواجه شدن با صحنه‌های تصادفی که ممکن است منجر به مرگ یک انسان شود چگونه تصمیم خواهند گرفت!

در همین زمینه در سیستم خودران خودروهای اوبِر هم پیش از این تخلف‌هایی مشاهده شده است، این سیستم تعامل خوبی با مسیری که دوچرخه سواران در آن حرکت می‌کنند ندارد. گوگل هم پارسال اعتراف کرد که خودروی خودران این شرکت با سرعت بسیار کم با یک اتوبوس سپر به سپر تصادف کرده است.

در مجموع باید گفت خودروهای خودران هنوز مراحل اولیه به سر می‌برند و راه دور و درازی را در پیش دارند. اما سلانه‌سلانه شاهد افزایش حضور آزمایشی خودروهای خودران در خیابان‌ها خواهیم بود. به این ترتیب به احتمال زیاد در آینده نه چندان دور تحول بسیار عظیمی را در صنعت حمل و نقل شاهد خواهیم بود.

 

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.