سامسونگ برای تأمین صفحات نمایش OLED آیفون کارخانه جدید احداث می‌کند

آیفون صفحه‌نمایش‌های OLED مورد نیاز خود را از سامسونگ طلب کرده است و از قرار معلوم سامسونگ نیز برای تامین نیاز اپل به صفحه‌نمایش‌های OLED کارخانه جدیدی در دست احداث دارد.

0

سامسونگ و اپل پرونده‌های حقوقی مختلفی را بر علیه یکدیگر در داد‌گاه‌ها در جریان دارند، اما زمانی که صحبت از کار و تجارت به میان می‌آید این غول بزرگ با یکدیگر همکاری‌های تجاری خوبی نیز دارند.

واقعیت این است که اپل توانایی تولید قسمت‌‌های مختلفی از گوشی‌های آیفون خود را ندارد، از طرف دیگر تجربه نشان داده است که سامسونگ نه تنها فروشنده خوبی برای محصولات الکترونیک به حساب می‌آید بلکه به عنوان یک تولید کننده قطعات نیز در این صنعت می‌توان روی سامسونگ حساب باز کرد.

این امر باعث شده است تا اپل هر از گاهی برای تولید قطعات مورد نیاز در آیفون‌های خود از سامسونگ کمک بگیرد، نمونه این همکاری را پیش از این در تولید چیپست‌های Ax از جانب سامسونگ برای اپل شاهد بوده‌ایم.

اکنون نیز از گوشه و کنار خبر می‌رسد که سامسونگ قرار است صفحه‌نمایش‌های OLED را برای آیفون‌های بعدی اپل در حجمی بسیار انبوه تولید کند. اردیبهشت ماه امسال بود که خبرهایی از ادامه تولید صفحه‌نمایش‌های OLED از جانب سامسونگ برای اپل به گوش می‌رسید.

از طرف دیگر از آنجایی که ظاهرا اپل قرار است تمامی آیفون‌های سال بعد خود را با صفحه‌نمایش‌های OLED راهی بازار کند، سامسونگ نیز به فکر چاره‌ای برای پاسخ به این نیاز بزرگ از جانب اپل افتاده است.

بد نیست بدانید انتظار می‌رود تا سال آینده میلادی سامسونگ چیزی حدود ۱۸۰ میلیون پنل OLED را برای اپل تولید کند. در نتیجه اخباری از کره به گوش می‌رسد که بر اساس این اخبار ظاهرا سامسونگ دست به جیب شده و مبلغ هنگفت ۲۱ میلیارد دلار را برای ساخت دو کارخانه تولید صفحه‌های OLED هزینه کرده است.

لازم به ذکر است که ظاهرا این کارخانه‌ها تا سال میلادی ۲۰۱۹ آماده بهره‌برداری کامل و تولید صفحه‌نمایش‌های OLED نخواهند بود. اما زمانی که این کارخانه‌ها به ظرفیت کامل تولید خود دست پیدا کنند قادر هستند ماهانه ۲۷۰ هزار پنل OLED دیگر به تعداد پنل‌های تولیدی OLED سامسونگ اضافه کنند.

همان‌گونه که کاملاً مشخص است این اخبار به هیچ‌وجه از جانب سامسونگ یا اپل تایید نشده است اما با توجه به اینکه سامسونگ نمی‌‌خواهد نبض بازار تولید پنل‌‌های OLED را از دست بدهد احداث ۲ کارخانه جدید از جانب سامسونگ دور از ذهن نیست، از طرف دیگر اپل نیز برای پاسخ به نیازِ تولید پنل‌های OLED در آیفون‌های بعدی خود گزینه دیگری به غیر از سامسونگ در پیش رو ندارد.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.