مهمترین اخبار دنیای بازی در تیرماه 96

در سری مقاله مهم‌ترین اخبار دنیای بازی به مرور و بررسی اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی در ماهی که سپری شد خواهیم پرداخت. هدف انتشار این سری مقاله این است تا افرادی که نتوانسته‌اند اخبار بازی‌های مورد علاقه خود را در طول هفته دنبال کنند، به صورت یکجا آن را همراه با فارنت مرور نمایند…

0

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار سه هفته گذشته از 03 الی 23 تیر را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از برندگان نمایشگاه بزرگ E3 2017 گرفته تا اعلام تاریخ عرضه بازی اتومبیل‌رانی و انحصاری کنسول پلی‌استیشن:

اخبار مهم

پرفروش‌ترین بازی‌های جدول فروش بریتانیا

شرکت راک‌استار با بازی GTA V سیاست فوق‌العاده‌ای داشته است و در چند سال گذشته با تغییر استراتژی و انتشار آپدیت‌های مختلف تقریبا توانسته این بازی را در بین 10 بازی پرفروش اکثر جدول‌های فروش نقاط متفاوت دنیا نگه دارد. البته نباید از کیفیت کم‌نظیر بخش آنلاین بازی گذشت که بیشتر مدت زمان این موفقیت را مدیون آن است. GTA V حتی با وجود انتشار بازی سرشناسی مانند DiRT 4 توانست به صدر جدول فروش بازی‌ها در بریتانیا دست یابد. در ادامه 5 بازی پرفروش این جدول را مشاهده می‌فرمایید:

  1. GTA 5
  2. Dirt 4
  3. FIFA 17
  4. Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands
  5. Mario Kart 8 Deluxe

برای مشاهده لیست کامل‌تر پرفروش‌ترین بازی‌های جدول بریتانیا به اینجا مراجعه نمایید.

خانه سالمندان نینتندو؛ دیداری با یار قدیمی

کمتر کسی می‌تواند ادعا کند که یک گیمر قدیمی است اما تاکنون با نینتندو SNES کلاسیک دیدار نکرده است. این کنسول که بیشتر با نام میکرو در ایران شناخته می‌شود، با توجه به سخنان نینتندو در مهر ماه سال جاری بار دیگر به بازار عرضه می‌شود. به همراه این کنسول که در اروپا و آمریکای شمالی عرضه می‌شود، حدود 21 بازی نیز انتشار خواهد یافت که یکی از آن‌ها یک بازی جدید است و برای اولین بار بر روی میکرو منتشر می‌شود:

  • Contra III: The Alien Wars
  • Donkey Kong Country
  • EarthBound
  • Final Fantasy III
  • F-Zero

برای اطلاعات دقیق‌تر از بازی‌ها و ویژگی‌های باندل جدید کنسول SNES کلاسیک به این لینک بروید. البته بسته به منطقه‌ای که کنسول در آن عرضه می‌شود، ویژگی‌های آن نیز متفاوت است. حتی اگر تفاوت ظاهری را در نظر نگیریم، از نظر بازی‌ها هم هر منطقه یک سری بازی خاص خود را خواهد داشت. در منطقه اروپا و ژاپن نسخه PAL عرضه شده و از نظر رنگبندی ظاهری متفاوت با کنسولی که در آمریکای شمالی عرضه می‌شود، خواهد داشت. کنسولی که با نام سوپر فامیکام کلاسیک مینی انتشار می‌یابد دارای 5 بازی انحصاری است که دو مورد از این پنج مورد بازی‌های Fire Emblem: Mystery of the Emblem و Panel de Pon است. برای مشاهده بازی‌های انحصاری نسخه دیگر SNES کلاسیک و اینکه کدام یک از نسخه‌های کنسول  را تهیه کنید، کلیک نمایید.

در هرصورت برای خرید این کنسول زیبا و به یادماندنی باید عجله کنید زیرا تنها چند ماه به زمان عرضه آن مانده و البته نینتندو اعلام کرده است که فقط تا پایان سال 2017 کنسول SNES کلاسیک تولید می‌شود.

اطلاعاتی از عنوان شگفتی‌ساز E3؛ بازی Anthem

نمایشگاه E3 امسال پر از حوادث و سورپرایزهای جذاب بود و یکی از این سورپرایزها معرفی بازی Anthem از سوی شرکت بیوویر بود. عنوانی که به گفته سازنده آن تفاوت بسیاری با سری بازی مس افکت خواهد داشت. ایرین فلین، مدیر کل شرکت بیوویر، در رابطه با بازی انتم می‌گوید که سازندگان به دنبال ساخت سبکی فانتزی-تخیلی بوده‌اند که شباهت بیشتر به سری استاروارز دارد تا مس افکت زیرا مس افکت دارای سبک علمی-تخیلی است و هیچ‌گونه ربطی نمی‌تواند به انتم داشته باشد. وظیفه شما به عنوان یکی از اعضای گروه فری‌لنسرها، نجات و حفاظت از بشریت در یک سیاره دور افتاده است. هدف در این بازی سرگرم شدن در دنیایی سرسبز و فانتزی بوده و با حل معادلات پیچیده فضایی روبه‌رو نیستیم.

برندگان نمایشگاه بزرگ E3 2017

هر چند که دو غول بزرگ‌تر صنعت بازی‌سازی توانستند نمایشی در خور نام‌هایشان ارائه دهند اما باز هم در نهایت این نینتندو بود که ثابت کرد سرگرمی و بازی‌های ویدیویی چیزی بیش از گرافیک و صحنه‌های سینمایی است. با اتمام نمایشگاه E3، همانند هر سال بهترین بازی‌های به نمایش درآمده جوایزی دریافت خواهند کرد که امسال نینتندو به لطف دو بازی شاخص خود توانست مقتدرتر ظاهر شود.

در ادامه تعدادی از جوایز برندگان هر کدام را مشاهده نمایید:

بهترین بازی نمایشگاه

Super Mario Odyssey

برترین بازی اوریجینال

Mario + Rabbids: Kingdom Battle

برترین بازی کنسولی

Super Mario Odyssey

برترین بازی واقعیت مجازی

Lone Echo

بهترین بازی پی‌سی

Destiny 2

بهترین بازی کنسول دستی

Metroid: Samus Returns

برترین سخت‌افزار

Xbox One X

برای مشاهده لیست کامل‌تر مراسم E3 Game Critics Awards می‌توانید به این لینک بروید.

بازی‌های رایگان ایکس‌باکس و پلی‌استیشن در ماه جولای

یکی از شیرین‌ترین لحظه‌های هر ماه برای کاربران سرویس پولی دو پلتفرم ایکس‌باکس و پلی‌استیشن، لحظه معرفی بازی‌های رایگان این دو سرویس است. طی ماه‌های گذشته در رقابتی تنگاتنگ هر دو شرکت بازی‌های زیبای بسیاری را برای کاربران سرویس‌های خود به رایگان عرصه کرده‌اند اما ظاهرا در ماه جاری یعنی جولای، کفه ترازو به سود پلی‌استیشن سنگینی می‌کند. در ادامه تعدادی از بازی‌های رایگان شده برای کنسول‌های مختلف را مشاهده می‌فرمایید:

پلی‌استیشن 4

  • Until Dawn

پلی‌استیشن 3

  • Darkstalkers Resurrection

پلی‌استیشن ویتا

  • Don’t Die, Mr. Robot

ایکس‌باکس وان

  • Grow Up

هر دو کنسول ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360

  • Kane & Lynch 2

برای مشاهده لیست کامل بازی‌های رایگان سرویس طلایی ایکس‌باکس در ماه جولای 2017 به اینجا مراجعه کنید. همچنین تمامی بازی‌های رایگان سرویس پلی‌استیشن پلاس در ماه جولای را می‌توانید از این لینک مشاهده نمایید.

افتخارآفرینی خاطره بازی کراش

کراش اگر محبوب‌ترین کاراکتر تاریخ بازی‌های ویدیویی نباشد، قطعا یکی از پرطرفدارترین آن‌ها است که توانسته خود را در دل تمامی افراد از سنین مختلف جا کند. مدت زمان زیادی از این کاراکتر بامزه خبری نبود اما بالاخره سونی تایید کرد که بازسازی سه‌گانه بندیکوت در راه کنسول پلی‌استیشن 4 است. چند هفته پیش این بازی عرضه شد و به نظر می‌رسد که حتی تجربه بازسازی بازی نیز خاطره‌انگیز و جذاب باشد. در ادامه نظرات منتقدین در مورد بازی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy را مشاهده می‌فرمایید:

100 = Gaming Age

90 = Attack of the Fanboy

90 = Multiplayer.it

85 = IGN

80 = Game Informer

80 = God is a Geek

80 = Hardcore Gamer

70 = GamesRadar+

60 = Trusted Reviews

60 = GameSpot

البته ظاهرا منتقد سایت معتبر گیم‌اسپات زیاد از این عنوان خوشش نیامده و عنوان کرده است که خلاقیت‌های این بازی در زمان خودش جالب بوده اما دیگر نمی‌توان آن‌ها زیاد جذاب تلقی کرد. متای بازی تا این لحظه 80 ثبت شده است.

خبر دیگری که در مورد بازی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy جلب توجه می‌کند، لیست شدن این عنوان برای عرضه روی کنسول ایکس‌باکس وان است. در بریتانیا خرده‌فروشی به نام Base بازی سه‌گانه کراش بندیکوت را برای انتشار در روز هشتم دسامبر سال جاری روی ایکس‌باکس وان لیست کرده است.  چندی پیش نیز خرده‌فروشی دیگر به اسم SuperGamer نسخه ایکس‌باکس وان این بازی را برای همین تاریخ در فروشگاه خود قرار داد و به نظر می‌رسد که موضوع مقداری جدی باشد. هنوز شاهد هیچ‌گونه واکنشی از سوی اکتیویژن به این اخبار نبوده‌ایم و همین قضیه خود مقداری درصد صحیح بودن اخبار مذکور را بالا می‌برد.

همچنین اعلام شد که بازی ریمستر سه‌گانه کراش بندیکوت توانسته در هفته اول انتشار رکورد پرفروش‌ترین انحصاری سال در منطقه بریتانیا را از آن خود کند. این بدین معنا است که بازی کراش بندیکوت توانسته در هفته اول فروشی بیش از دو بازی Horizon Zero Dawn و افسانه زلدا: نفس حیات‌وحش تجربه نماید.

تاریخ عرضه ریمستر بازی استارکرفت

اگر از طرفداران سبک بازی استراتژی باشید، قطعا با عنوان استارکرفت آشنا هستید. چند ماه پیش اعلام شد که نسخه‌ای بازسازی شده از این بازی در دست ساخت قرار دارد و البته هفته پیش تاریخ انتشار و قیمت عرضه آن نهایی شد. بازی StarCraft Remastered در تاریخ 23 مرداد به صورت انحصاری برای پلتفرم پی‌سی عرضه می‌شود. از ویژگی‌های قابل ذکر بازی می‌توان به پشتیبانی از کیفیت مثال‌زدنی 4K و همچنین حالت برگشت به نسخه قدیمی بازی تنها با استفاده از دکمه F5 اشاره کرد. البته اساس گیم‌پلی و فاکتورهای محبوبیت نسخه قدیمی در نسخه بازسازی‌شده دست نخورده باقی مانده است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر ریمستر استارکرفت کلیک کنید.

منتظر بازی Lords of the Fallen 2 باشید

بازی Lords of the Fallen در اواخر سال 2014 عرضه شد و مورد توجه نسبی منتقدین و هواداران قرار گرفت. اکنون سازندگان بازی خبر از در دست ساخت بودن قسمت دوم این سری می‌دهند. مارک تیمینسکی، مدیر شرکت سی‌آی گیمز، در مورد Lords of the Fallen 2 می‌گوید که این بازی هم‌اکنون روند تولید خود را طی می‌کند اما هیچ‌گونه عجله‌ای برای ساخت آن وجود ندارد. به این زودی‌ها نباید انتظار عرضه بازی را داشته باشید زیرا هدف تیم سازنده ارائه یک بازی بی‌نقص و فوق‌العاده است. با این اوصاف قرار نیست که سال‌ها برای عرضه بازی Lords of the Fallen منتظر باشید اما دست کم فعلا آن را تجربه نخواهید کرد.

بازی جدید سازندگان سری بیوشاک

بازی City of Brass به تازگی توسط استودیو آپرکات گیمز معرفی شد. عنوانی که قرار است در آن شما نقش یک دزد حرفه‌ای را ایفا کنید. هدف اصلی ربودن یک گنج افسانه‌ای است که با سلاحی شامل یک خنجر و یک شلاق پرکاربرد باید این ماموریت را به انجام برسانید. به گفته اد ارمن، طراح ارشد بازی، عنوان شهر برنج دارای سیستم های متنوعی از گیم‌پلی بوده که ارزش تکرار بازی را دوچندان می‌کند. حتی در برخی مواقع می‌توانید دشمنان را به جان یکدیگر انداخته و آن‌ها را مسخره کنید. استفاده از تمامی ویژگی‌های سیستم مبارزه بازی، یک امر حیاتی است و برای زنده ماندن مجبور هستید که تمامی فکر و ذکرتان را به بازی دهید. بازی City of Brass در پاییز سال جاری برای پلتفرم پی‌سی و در سال 2018 برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود.

تجربه بازی‌های PS4 روی پی‌سی

اگر با سرویس PS Now آشنا باشید، می‌دانید که با استفاده از این سرویس می‌توان به تجربه تعداد زیادی از بازی‌های محبوب پلی‌استیشن 3 روی PS4 و PC پرداخت. سرویس پلی‌استیشن نو می‌تواند با استفاده از یک نرم‌افزار روی پی‌سی لیست بلند بالایی از عناوین مختلف پلی‌استیشن 3 را در اختیار شما قرار دهد اما اکنون سونی اعلام کرده است که تعدادی بازی پلی‌استیشن 4 نیز به این سرویس اضافه شده است. در ادامه لیست این عناوین را مشاهده می‌فرمایید:

  • Killzone Shadow Fall
  • God of War 3 Remastered
  • Saints Row IV: Re-Elected
  • WWE 2K16
  • Tropico 5
  • Ultra Street Fighter IV
  • F1 2015
  • Darksiders II Deathinitive Edition
  • Evolve
  • MX vs ATV Supercross Encore
  • Resogun
  • Helldivers
  • Broken Age
  • Dead Nation: Apocalypse Edition
  • Grim Fandango Remastered
  • Akiba’s Beat
  • Castlestorm Definitive Edition
  • Exist Archive: The Other Side of the Sky
  • Nidhogg
  • Super Mega Baseball

البته ایرانی‌های عزیز نباید زیاد به این سرویس دل خوش کنند زیرا اینترنت بسیار مناسبی برای تجربه این سرویس لازم است، چیزی که به ندرت در کشور ایران یافت می‌شود. قیمت ماهیانه سرویس برای ماه اول 9.99 دلار و سالیانه 99.99 دلار است.

EA Access اومده، چی چی آورده؟

ماه به ماه ارزش خرید اشتراک سرویس اوریجین اکسس یا EA Access بالاتر می‌رود اما به تازگی EA اعلام کرد که دو بازی بتلفیلد 1 و تایتان فال 2 هم به لیست بلند بالای بازی‌های این سرویس اضافه شده است تا دیگر تجربه این سرویس به یکی از ضروریات بدل شود. این دو بازی محبوب تا پایان سپتامبر سال جاری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. هزینه ماهیانه این سرویس 5 دلار و سالیانه آن 30 دلار است که بسیار منطقی است. قطعا طی ماه‌های آتی بازی‌های بیشتری به این سرویس جذاب EA اضافه خواهد شد.

کنسول با طعم پی‌سی

بر کسی پوشیده نیست که کنسول جدید مایکروسافت ایکس‌باکس وان ایکس قدرتمندترین کنسول بازی‌ای است که تاکنون ساخته شده است اما اکنون مایکروسافت ادعا می‌کند که این کنسول بازی توانایی رقابت با یک پی‌سی قدرتمند را دارد. دیو مک‌کارتی، یکی از مدیران ارشد مایکروسافت، در مورد دلیل انتخاب پسوند X برای کنسول مذکور می‌گوید که هدف آن‌ها انتخاب پسوندی بود که بتواند به تاریخ کنسول ایکس‌باکس اشاره داشته باشد و چه پسوندی بهتر از حرف X که در تاریخ این کنسول بارها تکرار شده است. همچنین در رابطه با اختلاف کنسول‌های بازی با پی‌سی از مک‌کارتی شنیدیم که با ایکس‌باکس وان ایکس تجربه بازی‌های روان‌تر، سریع‌تر و با رزولوشنی پویاتر انجام می‌پذیرد و این قضیه تا قبل از عرضه کنسول ایکس‌باکس وان ایکس تنها با داشتن یک پی‌سی قدرتمند امکان‌پذیر بود. در تاریخ 16 آبان می‌توانیم بفهمیم که کنسول ایکس‌باکس وان ایکس تا چه حد به ادعاهای مایکروسافت نزدیک است.

بازیکن روی کاور PES 2018 مشخص شد

در چند سال اخیر تغییراتی در سیاست‌های دو شرکت EA و Konami برای تعیین ستاره کاور دو بازی شاخص خود یعنی FIFA و PES صورت گرفته است. تا چند سال پیش همیشه ستاره اول کاور فیفا لیونل مسی بود و ستاره کاور PES کریستیانو رونالدو اما قضیه طی یکی دو سال پیش کمی متفاوت و در سال 2018 کاملا برعکس شده است. امسال شاهد حضور فوق ستاره پرتغالی رئال مادرید بر روی کاور فیفا 18 و ستاره اروگوئه‌ای بارسلونا رو کاور PES 2018 هستیم. همچنین نسخه Legendary Edition بازی PES 2018 دیگر بازیکنان بارسلونا از جمله مسی و نیمار را شامل می‌شود.

تاریخ عرضه گرن توریزمو اسپورت

بازی اتومبیل‌رانی گرن توریزمو که قرار است اولین نسخه از آن برای پلی‌استیشن 4 تحت عنوان Gran Turismo Sport منتشر شود، بالاخره پس از قوس و کش‌های فراوان تاریخ انتشاری رسمی دریافت کرد. این بازی که روی کنسول پلی‌استیشن 4 پرو با کیفیت 4K و نرخ فریم ریت 60fps قابل اجرا است، در تاریخ بیست و پنجم مهر ماه امسال منتشر می‌شود. شایان ذکر است که بازی Gran Turismo Sport از هدست واقعیت مجازی PS VR نیز پشتیبانی می‌کند.

بازی‌های انتشار یافته در این هفته

همانطور که می‌دانید هر ساله با شروع تابستان که بهترین زمان برای تجربه بازی‌های ویدیویی است، تعداد عرضه بازی‌ها به شدت کاهش می‌یابد. امسال نیز مستثنی نیست و طی سه هفته گذشته تنها عنوان قابل ذکر بازی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy است. در ادامه بازی‌های انتشار یافته در این سه هفته را مشاهده می‌کنید:

June 27, 2017 | ششم تیر 1396

Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls

پلتفرم: PS4 / Windows

——————

RPG Maker Fes

پلتفرم: 3DS

——————

The Golf Club 2

پلتفرم: PS4 / Xbox One / Windows

——————

Valkyria Revolution

پلتفرم: PS Vita / PS4 / Xbox One

——————

Summon Night 6: Lost Borders

پلتفرم: PS Vita / PS4

====================

June 30, 2017 | نهم تیر 1396

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

پلتفرم: PS4

——————

Micro Machines World Series

پلتفرم: PS4 / Xbox One / Windows

——————

Tokyo Xanadu

پلتفرم: PS Vita / Windows

====================

July 04, 2017 | سیزدهم تیر 1396

That’s You!

پلتفرم: PS4

====================

July 06, 2017 | پانزدهم تیر 1396

Kirby’s Blowout Blast

پلتفرم: 3DS

====================

July 07, 2017 | شانزدهم تیر 1396

Accel World VS. Sword Art Online

پلتفرم: PS4 / PS Vita

====================

July 11, 2017 | بیستم تیر 1396

Derelict Fleet

پلتفرم: Windows / PS4

——————

Final Fantasy XII: The Zodiac Age

پلتفرم: PS4

====================

July 12, 2017 | بیست و یکم تیر 1396

Energy Balance

پلتفرم: PS Vita

——————

The End Is Nigh

پلتفرم: Windows

====================

طی سه هفته گذشته اخبار و حوادث زیادی در دنیای بازی‌های ویدیویی جریان نداشت و به این قضیه عدم انتشار بازی‌های مختلف را هم اضافه کنید تا به عمق فاجعه برای یک گیمر تشنه پی ببرید. نظرات و پیشنهادات خود در مورد سری مقاله اخبار هفتگی را بیان کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.