شرکت AMD پردازنده‌های سری Ryzen Pro خود را معرفی کرد

باخبر شدیم AMD پردازنده‌های سری Ryzen Pro خود را معرفی کرده است، این تراشه‌ها از فناوری‌های جدیدی استفاده می‌کنند و انتظار می‌رود تراشه‌های اینتل را به چالش بکشند.

0

شرکت AMD سخت‌افزارهای جدیدی را معرفی کرده که به راحتی می‌‌توانند محصولات اینتل را به چالش بکشند. پردازنده‌های AMD که به تازگی معرفی شده‌اند با توجه به حضور معماری Zen به راحتی یارای رقابت با جدیدترین تراشه‌‌های اینتل را دارند.

حضور این سخت‌افزارهای قدرتمند به معنای عزم AMD برای به دست گرفتن هر چه بیشتر بازارِ سخت‌افزار است. پیش از این نیز AMD با پردازنده‌های سری Epyc خود ثابت کرده بود که پردازنده‌های خوب و قدرتمندی را در سطح سرور و محاسبات سنگین می‌تواند راهی بازار کند.

اکنون نیز شاهد معرفی پردازنده‌های سری Ryzen Pro هستیم که برای حضور در ایستگاه‌‌های کاری با تراکم دیتای بسیار بالا طراحی شده‌اند. همان‌گونه که اشاره شد برای انجام هرچه راحت‌تر کارهای مالتی‌تَسکینگ در پردازند‌‌های سری Ryzen Pro شاهد حضور معماری Zen نیز هستیم.

شرکت AMD وعده داده است که این پردازنده‌های جدید تا میزان ۵۲ درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی پردازنده‌های این شرکت دارند. گفته می‌شود که پردازنده Ryzen 7 Pro 1700 ساخت AMD نیز قادر است با اختلاف بسیار فاحشی پردازنده هم‌رده  Core i7-7700 اینتل را پشت‌ سر بگذارد.

شرکت AMD برای اینکه دست کاربران را باز گذارد، پردازنده‌های جدید Ryzen Pro را در ۶ مدل مختلف با سرعت‌های پردازشی متفاوت راهی بازار خواهد کرد.

در کنار افزایش سرعت و قابلیت بیشتر برای انجام کارهای مالتی‌تسکینگ، شرکت AMD در این تراشه‌های جدید خود از فناوری‌های مختلف دیگری نیز بهره گرفته است تا شاهد ثبات و امنیت بیشتری نیز در عملکرد این تراشه‌ها باشیم.

در حین معرفی پردازنده‌های جدید خانواده Ryzen Pro، شرکت AMD اعلام کرد که این تراشه‌ها تا اواخر تابستان امسال راهی بازار خواهند شد. از طرف دیگر AMD وعده داد تا پردازنده‌‌های Ryzen Pro mobile را تا سال آینده راهی بازار کند.

منبع digitaltrends
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.