این برچسب ترک‌پد مک‌بوک شما را به صفحه‌کلید عددی تبدیل می‌کند!

دیگر چندان معمول نیست که در یک لپ‌تاپ، نامبرپد یا پد اعداد کامل را در سمت راست کیبورد ببینیم. در حقیقت هیچ‌کدام از مک‌بوک‌های اپل تابه‌حال نامبر‌پد نداشته‌اند؛ اما اگر در کار با کامپیوتر نیاز به واردکردن اعداد زیادی دارید، ممکن است Nums بتواند کمک‌حالتان باشد.

0

این محصول که فعلاً در حال جمع‌آوری بودجه در Kickstarter است، اساساً یک پنل شیشه‌ای محسوب می‌شود که به ترک‌پد مک‌بوک چسبیده و ظاهر سنتی پد اعداد را به همراه چند جسچر برای راه‌اندازی سریع به آن می‌دهد. مشخصاً تنها با چسباندن یک سری اعداد به ترک‌پد، پد اعداد به وجود نمی‌آید. سازنده Nums یعنی Luckey، درحال‌توسعه یک درایور برای کامپیوترهای اپل است که به کاربران امکان سوئیچ کردن سریع بین ترک‌پد و پد اعداد را می‌دهد. همچنین می‌توان به کمک پد، ماشین‌حساب و دیگر برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها را به‌سرعت باز کرد.

Nums از شیشه‌ای به پهنای 0.26 میلی‌متر ساخته‌شده است. اعداد روی آن نیز به کمک جوهر متالیک نوشته‌شده‌اند تا در تاریکی، نوری که از صفحه منتشر می‌شود را جهت استفاده آسان‌تر منعکس کنند. Luckey ادعا کرده که Nums کاربری عادی ترک‌پد مک شما را مختل نخواهد کرد که بسیار خوب به نظر می‌رسد.

در حال حاضر شرکت بر پدهای Nums مخصوص MacBook Air 13 اینچی، مک‌بوک 12 اینچی و مک‌بوک پروهای تولید بعد از 2012 که به صفحه‌نمایش رتینا مجهز هستند، کار می‌کند. در صفحه Kickstarter آن‌ها نوشته‌شده که امیدوارند در آینده این محصول را برای کامپیوترهای دیگر نیز تولید کنند، اما سایز غیراستاندارد تاچ پدهای ویندوزی این کار را دشوار کرده است (ظاهراً Luckey در مرحله بعد Nums مخصوص سرفیس‌های مایکروسافت را تولید می‌کند).

پنل‌های Nums موجود در Kickstarter، بسته به‌اندازه ترک‌پد کامپیوتر بین 32 تا 45 دلار قیمت دارند. این قیمت برای یک استیکر شیشه‌ای اندکی زیاد به نظر می‌رسد، خصوصاً اگر Luckey بعداً درایور تولیدی‌اش را به‌صورت رایگان برای دانلود ارائه دهد. جالب است بدانید که این اولین کیک‌استارتر Luckey است، پس بد نیست که هشدارهای عمومی برای تأمین بودجه عمومی پروژه‌ها را جدی بگیریم.

Luckey امیدوار است که Nums را تا اوایل مردادماه عرضه کند؛ البته اگر پروژه وی موفق به تأمین بودجه بشود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.