ویندوز ۱۰ در آپدیت پاییزه با کمک هوش مصنوعی به جنگ بدافزارها می‌رود

مایکروسافت در آپدیت پاییزه خود شمشیر را برای بدافزارها از رو بسته و قرار است با کمک هوش مصنوعی حسابی از خدمت بدافزارها درآید.

0

مدتی است پلتفرم ویندوز مورد هجوم بدافزارهای مخرب مختلفی قرار گرفته است، مایکروسافت نیز ظاهرا دست روی دست نگذاشته و قرار است در آپدیت پاییزه ویندوز ۱۰ از هوش مصنوعی برای مبارزه با بدافزارها کمک بگیرد.

مایکروسافت در بلاگ خود متذکر شده است که سطح تشخیص خطرهای امنیتی را در ویندوز دِفندر افزایش خواهد داد. در همین زمینه وب‌سایت معتبر CNET نیز گزارشی منتشر کرده است و مدعی شده که مایکروسافت در آپدیت جامع بعدی ویندوز ۱۰ از سرویس‌های رایانش ابری برای ایجاد هوش‌مصنوعی که بتواند حملات را تشخیص دهد استفاده خواهد کرد.

یکی از ویژگی‌های این هوش مصنوعی این است که سریعاً بدافزارهای ناشناسی که در ویندوز ۱۰ حضور داشته‌اند را شناسایی کند. پس از شناسایی نیز این بدافزار در فضای ابری قرنطینه خواهد شد و به صورت هوشمندانه در سایر کامپیوترهایی که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند نیز جلوی این بدافزار گرفته خواهد شد.

راب لِفِرتس (Rob Lefferts)، مدیر واحد اینترپرایز ویندوز ۱۰ در صحبت‌های خود به CNET مدعی شد که ۹۶ درصد از حمله‌های خرابکارانه توسط بدافزارهای جدید انجام می‌شود به این ترتیب به لطف هوش مصنوعی که در آپدیت پاییزه ویندوز ۱۰ شاهد آن خواهیم بود بد افزارهای جدید در یک کامپیوتر شناسایی و جلوی نفوذ آن‌ها به سایر کامپیوترها سریعاً گرفته خواهد شد.

در حال حاضر پس از نفوذ یک بدافزار مدت زیادی زمان لازم است تا ویندوز دفندر این بدافزار را شناسایی کند، در این مدت بدافزار به راحتی می‌تواند خود را به سایر کامپیوترها منتقل کند.

لازم به ذکر است که ارائه خدمات هوش مصنوعی برای تشخیص بدافزارها در ویندوز ۱۰ قرار است فعلا فقط در نسخه اینترپرایز ویندوز ‍۱۰ عملیاتی شود، اما CNET مدعی شده است که مایکروسافت برنامه دارد تا این ویژگی‌ را در آینده برای تمامی کاربران ویندوز ۱۰ تعبیه کند.

انتظار می‌رود هوش مصنوعی تعبیه شده در ویندوز ۱۰ برای تشخیص بدافزارها را در نسخه‌ ‌پیش‌نمایش آپدیت پاییزه ویندوز ۱۰ شاهد باشیم. به این ترتیب باید دید مایکروسافت در عمل چگونه خواهد توانست از خجالت بدافزارها درآید.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.