کوالکام اسنپ‌دراگون ۴۵۰ را با ۳۰ درصد کارایی بهتر و دوام شارژ» بیشتر معرفی کرد

کوالکام به تازگی عضو جدیدی از خانواده چیپست‌های اسنپ‌دراگون ۴۰۰ خود را با نام اسنپ‌دراگون ۴۵۰ با ۳۰ درصد کارایی بهتر و دوام شارژ بیشتر معرفی کرده است.

0

اسنپ‌دراگون ۴۵۰ همچنان در رده چیپست‌های میان‌رده اسنپ‌دراگون قرار می‌گیرد اما به لحاظ امکانات و کارآیی انصافا شاهد تغییرات چشمگیری در این نسخه جدید هستیم.

اولین چیزی که در چیپست اسنپ‌دراگون ۴۵۰ به چشم می‌خورد حضور معماری ۱۴ نانومتری است. بد نیست بدانید سایر چیپست‌های سری اسنپ‌دراگون ۴۰۰ از معماری ۲۸ نانومتری بهره می‌گیرند.

همانند چیپست اسنپ‌دراگون ۴۳۵ و ۴۰۰ در اسنپ‌دراگون ۴۵۰ نیز شاهد حضور هسته‌های Cortex A53 هستیم. اما به لطف حضور معماری ۱۴ نانومتری توانسته است به بیشترین کلاک دست پیدا کند. کلاک پردازنده اسنپ‌دراگون ۴۵۰ در فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز قرار می‌گیرد در صورتی که در پردازنده اسنپ‌دراگون اسنپ‌دراگون ۴۳۵ شاهد کلاک ۱.۴ گیگاهرتز بودیم.

در این کنار این ویژگی، اسنپ‌دراگون ۴۵۰ به کاربر اجازه ضبط و اجرای فیلم با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را می‌دهد. امکان استفاده از دوربین دوگانه، درگاه یو‌اس‌بی نسخه ۳.۰ و فناوری شارژ سریع نسخه ۳.۰ نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که چیپست اسنپ‌دراگون ۴۳۵ در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اگر به سخت‌افزار موبایل علاقه داشته باشید حتما می‌دانید که در چیپست اسنپ‌دراگون ۴۳۵ شاهد حضور مودم پرسرعت X9 LTE هستیم. بد نیست بدانید اسنپ‌دراگون ۴۵۰ نیز از این مودم بهره گرفته است.

چیپست اسنپ‌دراگون ۴۵۰ به لحاظ گرافیکی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در این چیپست از تراشه گرافیکی آدرِنو ۵۰۶ استفاده شده است. به لطف حضور معماری ۱۴ نانومتری، به لحاظ گرافیکی نیز شاهد افزایش کیفیت و کاهش مصرف انرژی چشمگیری هستیم.

کوالکام مدعی شد توانسته است کارایی این چیپست را به میزان ۳۰ درصد افزایش دهد و شاهد بهینه شدن مصرف انرژی نیز در این چیپست هستیم.

انتظار می‌رود چیپست اسنپ‌دراگون ۴۵۰ را در گوشی‌هایی که تا اواخر سال جاری میلادی راهی بازار می‌شوند شاهد باشیم.

منبع androidpolice
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.