گوگل سرانجام Gchat را بازنشسته کرد

حدود سه ماه پیش بود که گوگل اعلام کرد کاربران Gchat را به هنگ‌اوتس منتقل خواهد کرد و آن را بازنشسته خواهد کرد. اکنون این زمان فرا رسیده و این پیام‌رسان به پایان راه خود رسیده است.

0

این سرویس که در سال ۲۰۰۵ شروع به کار کرد، ابزاری برای ارتباط بین کاربران جی‌میل بود که هم‌اکنون تعطیل می‌شود و جای خود را به Hangouts می‌دهد. تاکنون چندین اخطار به کاربران Gchat یا همان Google Talk مبنی بر این تغییر، داده شده است و اگر هم آن‌ها تا الآن به هنگ‌اوتس مهاجرت نکرده باشند، این انتقال به‌طور خودکار انجام خواهد گرفت.

از آن‌جا که هنگ‌اوتس دارای تنظیمی تحت عنوان Dense Roster است که می‌تواند مکالمات را جمع‌وجورتر و شبیه به همان سرویس چت قدیمی نشان دهد، گوگل پیش‌بینی می‌کند که طرفداران پروپاقرص Gchat از هنگ‌اوتس خوششان بیاید.

هم‌چنین از این پس اپلیکیشن Gchat روی اندروید هم از کار خواهد افتاد و دیگر کاربری نخواهد داشت. گوگل با عرضه‌ی امکاناتی چون قابلیت مکالمه‌ی تصویری گروهی و هماهنگی کامل با دیگر سرویس‌های این شرکت، هنگ‌اوتس را به یک پیام‌رسان مطلوب تبدیل کرده است که می‌تواند جایگزین شایسته‌ای برای Gchat باشد.

منبع PhoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.