گوگل به‌زودی اسکن ایمیل‌های شما برای تبلیغات هدفمند را متوقف خواهد کرد

گوگل اعلام کرده قصد دارد دست از اسکن ایمیل‌های کاربرانش به منظور نمایش تبلیغات هدفمند بکشد. با این‌که تاریخ دقیق این تغییر اعلام نشده اما قطعاً خبر خوشی برای کاربران جیمیل خواهد بود.

0

اگر یک کاربر جیمیل هستید شاید ندانید گوگل برای این‌که از علایق شما سر در بیاورد و در نتیجه تبلیغات مرتبط با علایق شما را نمایش دهد محتوای ایمیل‌های شما را به صورت خودکار اسکن می‌کند. خوشبختانه این شرکت تصمیم گرفته دست از این اقدام کشیده و از این پس تنها فعالیت‌های شما در سایت‌های گوگلی دیگر را مبنای اطلاعات خود قرار دهد.

خوب است بدانید بخش اصلی و عمده درآمد گوگل را تبلیغات تشکیل می‌دهد و با دیتابیس وسیعی که از اطلاعات و علایق کاربرانش دارد می‌تواند تبلیغاتی را برای هر کاربر خاص نمایش دهد که احتمال کلیک روی آن‌ها بیشتر باشد. به این ترتیب اگر شما یک تبلیغ‌دهنده هم باشید می‌توانید مطمئن شوید تبلیغات شما به دست افرادی مرتبط خواهد رسید.

البته در بخش تنظیمات اکانت گوگل خود می‌توانید تبلیغات شخصی‌سازی شده را متوقف کنید تا تبلیغات عادی برای شما نمایش داده شود و اطلاعات شما نیز کمتر مورد بررسی قرار بگیرد. با این وجود تغییر سیاست گوگل برای همه کاربران یک اقدام مثبت است خصوصاً اگر به حریم شخصی خود اعمیت می‌دهید.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.