قابلیت Favorites اینستاگرام؛ به اشتراک‌گذاری تصاویر تنها برای افراد دلخواه در راهست

اینستاگرام در حال تست ویژگی‌ جدیدی است که اگر با موفقیت از آزمایش بیرون آید بدون شک رونق بیشتری به اینستاگرام می‌دهد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر را با گروه‌های محدودتری از دوستان خود به اشتراک بگذارند.

0

این گروه‌ها که در این ویژگی جدید در اینستاگرام با نام Favorites شناخته می‌شوند کنترل بیشتری را برای به اشتراک‌گذاری تصاویر در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ویژگی Favorites در اینستاگرام در واقع فهرستی از افراد نزدیکی خواهد بود که کاربر تمایل دارد عکس‌های خود را تنها با آن‌ها به اشتراک بگذارد.

امکان Favorites در اینستاگرام از هم اکنون به صورت آزمایشی برای تعداد معدودی از کاربران اینستاگرام منتشر شده است و اگر آزمایش خود را به خوبی پس دهد انتظار می‌رود در چند ماه آینده شاهد اضافه شدن این ویژگی در اینستاگرام برای تمامی کاربران باشیم.

اینستاگرام مدعی است چیزی بیشتر از یک سال می‌شود که بر روی ویژگی Favorites در حال کار است و قسمت‌های مختلف اینستاگرام برای تعامل با Favorites بهینه‌سازی شده‌اند.

با اشافه شدن قابلیت Favorites اینستاگرام، کاربران در حین ایجاد پست می‌توانند انتخاب کنند که این پست فقط برای افرادی که در فهرست Favorites قرار دارند منتشر و پست منتشر شده تنها در صفحه اصلی آن کاربران دیده شود. کاملا مشخص است چنین پستی را فقط کاربرانی خواهند دید که به فهرست Favorites کاربر مورد نظر در اینستاگرام اضافه شده‌اند.

تمام نکات در مورد قابلیت Favorites اینستاگرام:

  • برای اینکه فرق بین پست‌هایی که به صورت Favorites منتشر شده با سایر پست‌ها در اینستاگرام مشخص شود در کنار پست‌های Favorites شاهد حضور یک نماد سبز رنگ خواهیم بود.
  • در پروفایل کاربران اینستاگرام یک تب جدید برای Favorites اضافه خواهد شد. در این تب کاربر می‌تواند تمامی پست‌هایی که به صورت Favorites منتشر کرده است را مشاهده کند.
  • فهرست Favorites در هر لحظه از جانب کاربر قابل ویرایش است و برای حفظ هرچه بیشتر حریم شخصی کاربران، در صورت اضافه کردن یک فرد به فهرست Favorites یا حذف وی، به این کاربر پیامی در این خصوص ارسال نمی‌شود.
  • کاربران تنها زمانی می‌توانند حضور در لیست افراد Favorites یک نفر را تشخیص دهند که پست Favorites آن فرد را که نماد سبز رنگی که به آن اشاره شد را دارد، ببینند.
  •  امکان ارسال درخواست کاربران به یکدیگر برای اضافه شدن به فهرست Favorites وجود نخواهد داشت.
  • اگر کاربر از فهرست Favorites حذف شود، دیگر قادر به مشاهده هیچ‌کدام از پست‌هایی که به صورت خصوصی و Favorites منتشر شده است را نخواهد داشت.
  • اضافه کردن دوستان به قسمت Favorites محدودیتی ندارد اما اینستاگرام انتظار دارد کاربران چیزی بین ۱۰ تا ۳۰ نفر بیشتر را به فهرست Favorites اضافه نکنند.

ناگفته نماند امکان  به اشتراک گذاری تصاویر تنها برای دوستانی که پیش از این مشخص کرده‌اید در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز تجربه شده است، اما این ویژگی نتوانسته است تاکنون عملکردی مطلوب کاربر داشته باشد، به این ترتیب باید دید اضافه کردن Favorites در اینستاگرام چه بازخوردی را به دنبال خواهد داشت.

 

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.