هدست Gear VR جدید سامسونگ با صفحه‌نمایش OLED مستقل عرضه خواهد شد

تمامی هدست‌های واقعیت مجازی سامسونگ از صفحه‌نمایش گوشی کمک می‌گیرند اما ظاهرا هدست Gear VR جدید سامسونگ از صفحه‌نمایش OLED مستقل بهره خواهد گرفت.

0

فناوری واقعیت مجازی عمر زیادی ندارد اما سامسونگ از ابتدای ظهور این فناوری تاکنون ثابت کرده است که برنامه‌‌های زیادی برای حضور هرچه بیشتر در بازار واقعیت مجازی دارد. به همین دلیل در یکی دو سال اخیر شاهد چند هدست Gear VR نیز بوده‌ایم.

این هدست‌ها در یک مورد با هم شباهت زیادی دارند و این مورد چیزی نیست به غیر از استفاده هدست‌های Gear VR سامسونگ از گوشی به عنوان صفحه نمایش. به عبارت دیگر هدست‌های Gear VR سامسونگ دارای صفحه‌نمایش مستقل نیستند و برای استفاده باید حتما در این هدست‌ها یک گوشی همراه قرار بگیرد.

از قرار معلوم سامسونگ قرار است در هدست‌های واقعیت مجازی جدید خود سنت‌شکنی کند و نسل بعدی Gear VR را با صفحه‌نمایش مستقل OLED شاهد خواهیم بود. بنابه گزارش‌هایی که از منابع خبری کره به گوش می‌رسد هدست واقعیت مجازی بعدی سامسونگ صفحه‌نمایش OLED دارد که از میزان تراکم پیکسل بسیار بالایی برخوردار است. این صفحه‌نمایش تراکم پیکسلی برابر با ۲ هزار پیکسل در هر اینچ دارد!

اگر از طرفداران فناوری‌ واقعیت مجازی باشید حتماً به خوبی می‌دانید که سرگیجه و سردردِ پس از استفاده از این هدست‌ها، یکی از مشکلات رایج هدست‌های واقعیت مجازی است. با این حساب به لطف صفحه‌نمایش OLED جدیدی که سامسونگ در هدست واقعیت مجازی بعدی خود استفاده خواهد کرد، میزان سرگیجه و سردرد کاربران تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

ظاهرا سامسونگ تحقیقات زیادی در این زمینه انجام داده است و سرسختانه مدعی است زمانی که میزان تراکمِ پیکسلِ صفحه‌نمایشِ هدستِ واقعیت مجازی از هزار پیکسل در هر اینچ بیشتر می‌شود دیگر خبری از سرگیجه در بین کاربران نخواهد بود.

ناگفته نماند که سامسونگ این موارد را تایید نکرده است اما با توجه به سابقه‌ای که از سامسونگ سراغ داریم و علاقه این شرکت به فناوری واقعیت مجازی، می‌توان گفت بدون شک در هدست بعدی Gear VR شاهد تغییرات چشمگیر زیادی خواهیم بود که مستقل بودن صفحه‌نمایش این هدست یکی از آن‌هاست.

در مجموع باید گفت فناوری واقعیت مجازی هنوز در دوران بلوغ خود به سر می‌برد و به بلوغ کامل نرسیده است، با این حساب با توجه به تلاش‌هایی که شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اچ‌تی‌سی در این زمینه انجام می‌دهند انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد بلوغ کامل فناوری واقعیت مجازی و تجربه‌ای ناب در این زمینه باشیم.

منبع Gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.