فاش شد: وان‌پلاس 5 در بنچمارک‌ها تقلب می‌کند!

وان‌پلاس گوشی هوشمند پرچم‌دارش را به تازگی با بهترین سخت‌افزار موجود در دنیای اندروید معرفی کرده اما ظاهراً این موضوع باعث نشده تا این گوشی از تقلب در بنچمارک‌ها دست بردارد.

0

اگر به خاطر داشته باشید سه سال پیش اچ‌تی‌سی و چند شرکت دیگر به تقلب در بنچمارک‌های گوشی‌های هوشمند خود متهم شدند. این چند شرکت کد خاصی در فیرمور گوشی‌های پرچم‌دار خود قرار داده بودند که باعث می‌شد پس از شناسایی اپلیکیشن بنچمارک فرکانس پردازشی تمامی هسته‌ها به حداکثر رسیده و Thermal Throttling یا کاهش فرکانس در اثر گرما نیز غیرفعال شود. با وجود این‌که چند وقتی بود این عادت بد ترک شده بود حالا یکی از کاربران انجمن XDA-Developers متوجه تقلب مشابهی در وان‌پلاس 5 شده است.

در واقع وان‌پلاس 5 با باز شدن اپلیکیشن بنچمارک فرکانس خوشه کم‌مصرف پردازنده خود را بر روی حداکثر مقدار یعنی 1.9 گیگاهرتز کلاک می‌کند. اما در استفاده عادی هنگامی که گوشی گرم و داغ شود این فرکانس برای کنترل گرما پایین‌تر خواهد آمد و وان‌پلاس از این طریق دست به تقلب زده است!

به این ترتیب امتیاز بنچمارک‌های وان‌پلاس خصوصاً در بخش پردازشی چندهسته‌ای از رقبایش بالاتر خواهد رفت. در تصویر بالا خطوط زردرنگ نشان‌دهنده نتایج با تقلب و قرمز رنگ بدون تقلب است.

وان‌پلاس 5 از این رو در بنچمارک‌های سنگین گرافیکی نیز بسیار داغ خواهد شد تا حداکثر امتیاز لازم را ثبت کند. گفتنی است این تقلب در اپلیکیشن‌های زیر مشاهده شده است:

  • AnTuTu
  • Androbench
  • Geekbench 4
  • GFXBench
  • Quadrant
  • Nenamark 2
  • Vellamo

وان‌پلاس ادعا می‌کند این کد پتانسیل حداکثر توانایی گوشی این شرکت را نشان می‌دهد! به هر حال شکی نیست که اسنپ‌دراگون 835 با 6 و 8 گیگابایت رم و البته نرم‌افزار بهینه وان‌پلاس 5 یکی از روان‌ترین تجربه‌های اندروید را در اختیار کاربر می‌گذارد اما این شرکت اصرار دارد در بنچمارک‌ها نیز برتری پرچم‌دارش را به رخ بکشد.

خوب است بدانید وان‌پلاس 3 نیز تاحدی در بنچمارک‌ها تقلب می‌کرد و فرکانس حداقل پردازنده خود را بالاتر می‌برد اما اقدام پرچم‌دار جدید کمی ناعادلانه‌تر است. به این ترتیب توصیه ما به شما این است که به نتایج بنچمارک گوشی‌ها توجه چندانی نکنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.