نوکیا ابزارهای تندرستی دیجیتال جدید خود را معرفی کرد

شرکت نوکیا صاحب برند Whithings به تازگی و پس از بازنشسته کردن این برند حالا ابزارهای تندرستی جدید خود را با برند نوکیا رونمایی کرده است.

0

سرگذشت نوکیا یکی از تلخ‌ترین سرگذشت‌های تاریخ تکنولوژی است و همچنان نماد این است که سوء مدیریت چگونه توانایی براندازی یک برند بزرگ را دارد. نوکیا سال‌ها پیش از رده برندها خارج شد و محصولی با نام نوکیا دیگر تولید نمی‌شد. ابتدا خط تولید گوشی‌های این شرکت بود که به مایکروسافت واگذار شد و تا دو سال نامی از نوکیا در میان نبود. پس از آن شرکت HMD Global محصولاتی را با نام نوکیا عرضه کرد، گرچه این محصولات هیچ ربطی به شرکت فنلاندی نداشتند اما به هر حال دیدن دوباره نام نوکیا خاطره‌انگیز بود. اما این میان خبر خرید شرکت Whithings بود که نویدی از آینده کاملا تازه را برای نوکیا می‌داد. شرکت Whithings یک شرکت فرانسوی بود که تخصصش در زمینه ابزار پوشیدنی و سلامتی بود و خرید این شرکت توسط نوکیا به نظر شروعی کاملا تازه برای این شرکت فنلاندی بود. حال زمان آن رسیده تا نوکیا با قدرت بازگردد و امروز محصولات شرکت Whithings با نام تجاری نوکیا به بازار عرضه خواهند شد. همچنین سه محصول جدید که شامل یک ترازو WiFi، یک فشارسنج و یک اپ کاملا تازه نیز با این تغییر نام عرضه خواهند شد.

بگذارید از ترازو شروع کنیم. این محصول Nokia Body نام دارد و یک عضو جدید از خانواده ترازوهای شرکت Whithings است که نام‌های مختلفی دارند. به عنوان مثال ترازو Whitings Body حال به نام Nokia Body Plus تغییر نام دارد که تخصصش محاسبه میزان چربی است، Whithings Body Cardio حال با نام Nokia Body Cardio شناخته می‌شود و می‌تواند علاوه بر محاسبه چربی، اطلاعاتی در مورد سلامت قلب و عروق به شما بدهد. این دو محصول بیش از 100 دلار قیمت دارند ولی Nokia Body با قیمت 59.95 دلار عرضه خواهد شد و ارزان‌ترین ترازو خط تولید نوکیا خواه بود. این بدین خاطر است که این محصول تنها وزن شما را اندازه خواهد گرفت و علاوه بر آن BMI یا همان شاخص کل وزن و قد شما را نیز به شما اعلام خواهد کرد و همچنین WiFi و بلوتوث نیز خواهد داشت تا با اپ شما سینک شود و اطلاعات را منتقل کند. در پایان این محصول سنسورهای یک محصول گران‌قیمت را ندارد اما یکی از بهترین گزینه‌ها برای تهیه یک ترازو دیجیتال و هوشمند خواهد بود و یک محصول پایین رده خوب محسوب می‌شود.

محصول بعدی +Nokia BPM است که یک نسخه ساده‌تر از فشارسنج شرکت Whthings است. محصول پیشین یک لایه پلاستیکی ضخیم داشت که باید دور بازو شما متصل می‌شد. اما محصول جدید از جنس نرم‌تری تولید شده و راحت‌تر دور دستان شما جمع خواهد شد و همچنین این نرمی باعث می‌شود تا قابل حمل‌تر از گذشته نیز باشد. به گفته نوکیا این محصول میزان انبساط و انقباط بطن قلب را چک می‌کند و ضربان قلب را نیز اندازه گیری خواهد کرد تا اطلاعات دقیقی را به شما بدهد. همچنین این محصول توسط  اداره FDA نیز مورد تایید قرار گرفته است. این محصول نیز قیمتی حدود 130 دلار خواهد داشت.

آخرین محصول تازه نیست اپلیکیشن جدید شرکت است که از ابتدا کاملا دوباره طراحی شده تا با شکل و ظاهر تازه شرکت نوکیا همخوانی داشته باشد. این اپلیکیشن جدید با تمامی محصولات تازه نوکیا کار خواهد کرد و همچنین از محصولات پیشین شرکت Withings نیز پشتیبانی خواهد کرد و بدین معنا نیست که خریداران این برند تنها خواهند ماند.

اولین چیزی که مطمئنا نظر شما را جلب خواهد کرد ظاهر مینیمال و ساده رابط کاربری است که به شدت چشم شما را جذب خواهد کرد و بسیار کارآمد و آسان است. به جای سیستم منوگذاری سنتی پنج تب در پایین اپ قرار دارند که می‌توانید از بین آن‌ها به امور مختلف دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید گذرزمان و پیشرفت سلامت خود را نیز مشاهده کنید. همچنین دسترسی به آخرین داده هماهنگ شده و یک لیست از دستگاه‌های شما و پروفایلتان خواهید داشت. اما مهم‌ترین قسمت دستگاه یک برنامه سلامت تازه است که به شما کمک می‌کند که به اهداف مختلف سلامتی خود برسید.

در ابتدای عرضه اپلیکیشن Health Mate با پنج برنامه مختلف روانه بازار خواهد شد که شامل : خواب بابرنامه‌تر، بدن بهتر، مراقبت باردار، سلامت قلب و چارت مشخصات خواهد بود. به گفته نوکیا، این برنامه‌ها توسط متخصصین سلامت تعبیه شده‌اند تا به ترتیب به شما کمک کنند که خواب بهتری داشته باشید، وزن و میزان چربی خود را مدیریت کنید، میزان افزایش وزن در دوران بارداری را کنترل کنید، فشار خون خود را زیر نظر داشته باشید و به صورت کلی فعال‌تر شوید. اکثر برنامه‌های حدود هشت هفته به طول خواهند انجامید در حالی که برنامه بارداری مطمئنا حدود 9 ماه زمان خواهد برد.

هدف کلی این برنامه‌ها این است که نه تنها داده بیشتر به شما ارائه شود بلکه بتوان از این داده‌ها استفاده بهینه کرد و برای سلامت شما دست به کار شد. این چیزی است که عموم برنامه‌های سلامتی از آن بی بهره بوده‌اند. در همین راستا یک سری وظایف از سوی اپلیکیشن به شما سپرده خواهد شد تا برنامه سلامت شما روان انجام شود. مثلا اگر وزن شما در طی مدت مورد نظر کاهش پیدا نکرد ممکن است برنامه برای شما رژیم غذایی تازه تعریف کند یا مثلا به شما بگوید که چند روز به جای استفاده از آسانسور از پله‌ها رفت و آمد داشته باشد. به گفته سدریک هاچینگز معاون مدیریت سلامت دیجیتال نوکیا، این به کاربران کمک خواهد کرد که کاملا به اهداف سلامتی خود دست پیدا کنند.

او می‌گوید که ممکن است برخی همین امور را انجام دهند، مثلا یک سری برنامه داشته باشند که قدم شمار باشد و برخی آمار را به آن‌ها ارائه دهد. اما قدم بعدی برای نوکیا این است که این داده‌ها را با یک برنامه دقیق به کاربر ارائه دهد. به گفته او این تکنولوژی باید برای استفاده هر آدم بهینه شود و فقط برای کسانی که به دانستن داده‌های سلامت علاقه دارند نباشد.

امروز روز مهمی برای نوکیا خواهد بود چون این شرکت برای اولین بار ورودی بزرگ به زمینه سلامت خواهد داشت. از امروز تمامی آثار باقی مانده از شرکت Whithings از بین خواهند رفت و حتی سایت این شرکت نیز به سایت نوکیا ارجاع داده خواهد شد. محصولات این شرکت حال با نام نوکیا عرضه می‌شوند و تمامی کاربران این شرکت نیز حال کاربر شرکت نوکیا خواهند بود.

هاچینگز نیز در رابطه با این تغییر رویه نظری مثبت دارد و باور دارد که با برند جهانی نوکیا و شناخته شدن جهانی این شرکت، این محصولات تازه قادر خواهند بود که به اهداف بلندمدت تازه‌ای برسند. حتی به گفته او این شرکت چندین ماه پیش یک نظرسنجی از بین مردم عادی انجام داد و از بین جامعه آماری این نظرسنجی 80 درصد مردم باور داشتند که نوکیا هم‌اکنون یک سیستم سلامت و یک بخش مجزا برای این امر دارد و نمی‌دانستند که نوکیا شرکت Whithings را خریداری کرده است. این بیانگر این است که مردم باور دارند نوکیا این بخش از بازار را پوشش داده است.

این سه محصول تازه هم‌اکنون داخل سایت نوکیا و سایت‌هایی همچون آمازون قابل تهیه خواهند بود و همچنین باید تا پاییز منتظر بود تا نوکیا ساعت Nokia Steel را نیز که پیش از این با نام Whithings Steel HR شناخته می‌شد را عرضه کند.

منبع Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.