مایکروسافت: اپل آی‌پد پرو را از روی سرفیس پرو کپی کرده است

اپل اخیراً دو تبلت جدید از سری آی‌پد پرو را معرفی کرده که به اعتقاد بسیاری از بهترین تبلت‌های بازار هستند. اما ظاهراً مایکروسافت اعتقاد دارد اپل این تبلت‌ها را از روی سرفیس کپی کرده است.

0

شاید به خاطر داشته باشید که استیو جابز از استایلوس و قلم متنفر بود و اپل بارها دستگاه‌های 2 در 1 و چندکاره‌ای مثل تبلت‌های تبدیل شدنی را تمسخر کرده بود. اما همین شرکت سال گذشته آی‌پد پرو را با کیبورد و قلمی شبیه به تبلت‌های سرفیس پرو مایکروسافت معرفی کرده و به‌تازگی نیز نسخه 2017 این تبلت‌ها را با امکاناتی بیشتر رونمایی کرده است.

با وجود این‌که شاید بگویید سرفیس پرو و آی‌پد پرو از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار تفاوت بسیاری دارند اما اپل و مایکروسافت این محصولات را برای مخاطبان یکسانی عرضه کرده‌اند. مدیر عمومی بخش سرفیس مایکروسافت «رایان گَوین» در مصاحبه اخیر خود آی‌پد پرو را یک نمونه بارز از الگوبرداری اپل از گجت‌های 2 در 1 مایکروسافت دانسته و می‌گوید:

فکرش را بکنید، اگر ما از اپل الگوبرداری می‌کردیم محصولی مانند سرفیس پرو یا سرفیس بوک ساخته نمی‌شد. ما سال‌هاست که در حال تکامل و بهبود محصولات 2 در 1 خود هستیم اما وقتی سرفیس در ابتدا رونمایی شد همه از جمله آن‌ها (اپل) در موفقیت آن شک داشتند. اما حالا آن‌ها هم مسیر ما را دنبال کرده و آی‌پد پرو نمونه بارزی از این ماجراست.

با وجود این‌که هنوز هر دو شرکت لپ‌تاپ‌های پرچم‌داری مانند مک‌بوک پرو، سرفیس بوک و لپ‌تاپ سرفیس را عرضه می‌کنند اما مشخصاً اعتقاد دارند آینده در اختیار تبلت‌ها و دستگاه‌های 2 در 1 خواهد بود. طرفداران مایکروسافت اعتقاد دارند از آن جا که سرفیس پرو سیستم‌عامل دسکتاپ ویندوز 10 را در اختیار دارد بسیار قوی‌تر بوده و می‌تواند برخلاف آی‌پد جایگزین لپ‌تاپ شود. در آن سو آی‌پد پروهای اخیر اپل از نظر قدرت پردازشی به طرز فوق‌العاده‌ای پیشرفت کرده و iOS 11 نیز امکانات بسیاری را به این تبلت اضافه کرده تا بسیاری از کاربران بتوانند از آن به عنوان کامپیوتر اصلی خود استفاده کنند.

به هر حال شکی نیست که اپل در حرکت به سوی تغییرات همواره کند و محتاطانه عمل کرده است. صفحه‌نمایش کوچک‌ آیفون تا پیش از آیفون 6، عدم بهره‌گیری از شارژ بی‌سیم، محدودیت‌های فراوان در iOS و پشتیبانی دیرهنگام از استانداردهای جدید همگی از نشانه‌های این ادعا هستند. به هر حال برای مصرف‌کننده نهایی مهم نیست چه کسی محصولش را از چه کسی کپی کرده و این رقابت‌ها همگی به نفع کاربران خواهد بود.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.