مایکروسافت Xbox One X را معرفی کرد / قیمت و تاریخ عرضه

بامداد گذشته شرکت مایکروسافت در کنفرانس مطبوعاتی خود در E3 2017 علاوه بر رونمایی از کنسول قدرتمند 4K خود که پیش‌تر با نام Project Scorpio شناخته می‌شد، به تبیین برنامه‌های یک‌سال آینده پرداخت.

0

مهم‌ترین قسمت از کنفرانس خبری مایکروسافت در E3 2017 به رونمایی از کنسول جدید این شرکت اختصاص داشت. این کنسول که “قدرتمندترین کنسول دنیا” است، در واقع همان پروژه‌ی اسکورپیو است که قبلا مایکروسافت از آن رونمایی کرده بود. این بار نام این کنسول، تاریخ عرضه و قیمت آن مشخص شد. این کنسول جدید Xbox One X نام دارد.

مایکروسافت در همین برنامه اعلام کرد که این کنسول را با قیمت 500 دلار به بازار خرده فروشان عرضه خواهد کرد. این شرکت همچنین 7 نوامبر سال میلادی جاری مصادف با 16 آبان 96 را برای عرضه‌ی این کنسول قدرتمند به بازار انتخاب کرده است.

مایکروسافت به علاوه اذعان داشت که کنسول Xbox One X کوچک‌ترین کنسول آن‌ها خواهد بود. از نظر ظاهری این کنسول به یک نسخه‌ی مشکی از Xbox One S شبیه است. این کنسول جدید مایکروسافت می‌تواند بازی‌های معمولی ایکس‌باکس وان را بهتر و روان‌تر اجرا کند.

سخت‌افزار قدرتمند این کنسول این اجازه را می‌دهد که بازی با وضوح تصویری بالاتر از 1080p رندر شده و بعد تا حد تلویزیون اچ‌دی شما کوچک شود. به همین خاطر حتا در زمانی که بازی با وضوح تصویر 1080p اجرا می‌شود، تصویر شفاف‌تر و بهتری را شاهد خواهیم بود. این کنسول می‌تواند بازی‌های مخصوص خود را در وضوح تصویر 4K UHD به اجرا در آورد.

تعدادی از بازی‌های پیش‌بینی شده برای این کنسول دیشب در کنفرانس مایکروسافت حاضر بودند. از جمله می‌توان به Assassin’s Creed: Origins و Forza 7 اشاره کرد.

مایکروسافت برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای این کنسول و بازی‌های آتی خود دارد، باید دید آیا در این راه موفق خواهد شد یا با یک کنسول گران‌قیمت و بی‌مصرف در بازار کار را برای خود سخت‌تر از قبل می‌کند. رقیب مستقیم مایکروسافت صبح فردا (سه‌شنبه 23 خرداد) کنفرانس مطبوعاتی خود را در E3 برگزار می‌کند. با ما همراه باشید.

 

منبع gamenews
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.