کاربران iOS 11 اپل نیازی به بخاطر سپردن پسورد وای‌فای خود نخواهند داشت!

در iOS 11 شاهد ویژگی‌های جدیدی خواهیم بود، یکی از این ویژگی‌های جالب عدم نیاز حفظ گذرواژه پسورد وا‌ی‌فای است، از این طریق کاربر قادر است گذرواژه خود را برای کاربران مشخص و تایید شده ارسال کند.

1

انصافا باید اعتراف کرد مدیریت گذرواژه‌ها کار راحتی نیست. از طرف دیگر نیز در دنیای مدرن امروزی مهمان‌ها اولین چیزی که از میزبان می‌پرسند رمز پسورد وای‌فای است. همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید رمز وای‌فای نیز در بیشتر مواقع برای امنیتِ بیشتر از حروف و کاراکترهای زیادی استفاده می‌شود و به این راحتی‌ها نمی‌توان رمز وای‌فای را به خاطر سپرد.

باخبر شدیم اپل در iOS 11 برای راحت‌تر کردن این فرآیند چاره‌ جالبی اندیشیده است. بر اساس گزارشی که از جانب بلاگ خبری معتبر  9to5 Mac منتشر شده  در iOS 11 شاهد یک ویژگی‌ جالب برای به اشتراک گذاری وای‌فای هستیم.

این ویژگی کاربرِ ‍‍11 iOS را از درخواست اتصال سایر افراد به وای‌فای مطلع می‌سازد. از این طریق کاربر می‌تواند به صورت خودکار رمز وای‌فای خود را به افرادی که صلاح می‌داند ارسال کند.

 

در کنار این قابلیت که در نوع خود ساده ولی مهم به نظر می‌رسد گفته می‌شود که اپل در iOS 11 دامنه عملکرد قابلیت‌های ان‌اف‌سی را نیز گسترش خواهد داد. بدون شک امکانات دیگری را نیز اپل در iOS 11 برای کاربران در آستین خواهد داشت.

در حال حاضر خبری از تاریخ دقیق انتشار iOS 11 منتشر نشده است اما با توجه به سابقه‌ای که از اپل سراغ داریم انتظار می‌رود کاربرانِ گوشی‌های آیفون و آی‌پد‌ در پاییز امسال میزبان iOS 11 باشند.

منبع 9to5mac
از طريق engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ف.م می‌گوید

    سلام
    قابلیت به اشتراک گذاری رمز وای فای بصورت QR همین الانم توی گوشی های شیائومی موجوده،
    به اینصورت که با ضربه زدن روی اتصالی که برقراره یه کد کیو آر ظاهر میشه تا بدون گفتن زبانی یا حفظ کردن رمز بتونین اونو به دیگران هم بدین.
    البته اینجا اپل به نظر میرسه اینکارو قراره با NFC انجام بده.
    فرق این دو شیوه هم به این برمیگرده که احتمالا این ویژگی اشتراک فقط بین گوشیای اپل که ان اف سی دارن قابل انجامه،
    اما برای اشتراک توسط QR محدودیتی به داشتن ان اف سی یا نوع سیستم عامل وجود نداره…
    مطمئن نیستم اما به نظر میاد تازه این ویژگی ففط با دستگاههایی کار میکنه که به ورژن11آپدیت میشن، یعنی آیفون پنج و پنج سی و گوشی و تبلت هایی که بروزرسانی نمیشن از این ویژگی محروم میشن.
    (ممنون که این نظر رو خوندین)