کوچ اپ استور به ۶۴ بیت؛ اپ‌های ۳۲ بیتی در iOS 11 اجرا نخواهند شد

اپل پیش از این گفته بود که عطای اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را به لقایشان خواهد بست، اکنون نیز ظاهرا قصد دارد به عهد خود وفا کند و در iOS 11 اپ‌های ۳۲ بیتی دیگر اجرا نخواهد شد.

0

اپل در حین انتشار iOS 10.3 به کاربران هشدار داده بود که در iOS 11 دیگر خبری از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی نخواهد بود. توسعه‌دهندگان نیز چندین بار پیش از این از جانب اپل در خصوص ارتقا اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی به نسخه‌های ۶۴ بیتی باخبر شده‌ بودند.

اکنون نیز با معرفی iOS 11 یک بار دیگر صحبت‌ حذف اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی از اپ‌ استور قوت گرفته است. به این ترتیب دستگاه‌های قدیمی اپل که معماری پردازنده آن‌‌ها ۳۲ بیتی است نیز دیگر باید بازنشسته شوند چرا که iOS 11 بر روی این دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود.

سیستم عامل macOS نیز رفته رفته به سمت این پیش می‌رود تا پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را کنار بگذارد. با این حساب می‌توان گفت اپل قصد دارد یک بار برای همیشه دندان اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را کشیده و آن‌‌ها را با اپ‌های ۶۴ بیتی جایگزین کند.

کاربران در iOS 11 در حین نصب اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی با پیام هشداری روبرو می‌شوند به این معنی که توسعه‌‌دهنده اپلیکیشن مورد نظر با این نسخه ۶۴ بیتی این اپلیکیشن را ایجاد کند.

هیچ راه‌گریزی نیز برای دور زدن این فرآیند وجود ندارد و کاربران چاره‌ای ندارند به غیر از اینکه اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی را در iOS 11 نصب کنند یا اینکه نسخه‌ای آپدیت شده از اپلیکیشن مورد نظر را با معماری ۶۴ بیتی نصب کنند.

ناگفته نماند کاربرانی که نگران اجرای اپلیکیشن‌های مورد علاقه خود در iOS 11 هستند می‌توانند از قسمت Settings در iOS 11 یا iOS 10، نسبت به اجرای این اپلیکیشن در iOS 11 اطمینان خاطر حاصل کنند.

برای این کار باید وارد منوی General شده و قسمت About را انتخاب کنید سپس وارد قسمت Applications شوید. در این مرحله اگر اپلیکیشن‌ ۳۲ بیتی بر روی گوشی نصب شده باشد می‌توانید فهرست این اپلیکیشن‌ها را مشاهده کنید.

در مجموع باید گفت مهاجرت از معماری ۳۲ بیتی به ۶۴ بیتی ممکن است فرآیند سخت و دشواری برای توسعه‌دهندگان باشد اما اگر اپل چنین سیاستی را در پیش نمی‌گرفت بعضی از اپلیکیشن‌ها همیشه در نسخه ۳۲ بیتی منتشر می‌شدند در نتیجه با این روش از ابتدای سال ۲۰۱۸ شاهد اپلیکیشن‌هایی در iOS خواهیم بود که سرعت و چالاکی بهتری دارند.

منبع 9to5mac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.