مهمترین اخبار دنیای بازی در دو هفته‌ای که گذشت؛ هفته 18 و 19

در سری مقاله “مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت” به مرور و بررسی اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی در هفته‌ای که سپری شد خواهیم پرداخت. هدف انتشار این سری مقاله این است تا افرادی که نتوانسته‌اند اخبار بازی‌های مورد علاقه خود را در طول هفته دنبال کنند، به صورت یکجا آن را همراه با فارنت مرور نمایند…

0

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار دو هفته گذشته از 05 الی 19 خرداد را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از اطلاعات سرویس Xbox Game Pass گرفته تا نسخه جدید بازی محبوب IGI:

اخبار مهم

جدول پرفروش‌ترین بازی‌های بریتانیا

پس از نقد و نظرات مثبت حول بازی بزرگ Injustice 2، اکنون برای دومین هفته متوالی این بازی را در صدر جدول پرفروش‌ترین بازی‌های بریتانیا می‌بینیم. شاید یکی از بزرگ‌ترین خوش‌شانسی‌های اینجاستیس 2 را این نکته دانست که در زمان انتشار آن بازی بزرگ یا عنوان مبارزه‌ای دیگری عرضه نشد. در ادامه قسمتی از لیست پرفروش‌ترین عناوین هفته گذشته را مشاهده می‌فرمایید:

  • 1. Injustice 2
  • 2. Overwatch
  • 3. GTA 5
  • 4. FIFA 17
  • 5. Prey

همانطور که در بالا می‌بینید، بازی GTA V انگار خیال پا پس کشیدن ندارد و همچنان شاهد حضور این بازی در بین 5 بازی پرفروش بریتانیا هستیم. برای مشاهده لیستی کامل‌تر از جدول پرفروش‌ترین بازی‌های بریتانیا به اینجا مراجعه کنید.

امتیاز بررسی‌های بازی Tekken 7

پس از موفقیت انکارنشدنی بازی اینجاستیس 2 اکنون نوبت به انتشار بازی بزرگی دیگر در سبک مبارزه‌ای هستیم. پس از گذشت چند سال از آخرین نسخه سری تکن، بازی تکن 7 می‌خواهد رقیبان خود را با گرافیک و سبکی خاص، یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد. به نظر می‌رسد که منتقدین نیز رای به موفقیت این بازی داده‌اند. در ادامه تعدادی از نمرات بازی Tekken 7 را مشاهده می‌کنید:

  • The Games Machine – 9
  • Multiplayer.it – 8.8
  • PlayStation LifeStyle – 8.5
  • Destructoid – 8
  • Push Square – 8
  • GamesRadar+ – 8
  • Trusted Reviews – 8
  • Game Informer – 8
  • EGM – 7.5

متای بازی تاکنون به عدد 83 رسیده است و با این حساب می‌توان انتظار ویژه‌ای از بازی تکن 7 داشت.

بازی‌های رایگان پلی‌استیشن در ماه ژوئن

همانطور که از قبل شایعه شده بود، در ماه ژوئن بازی‌های قابل توجهی خصوصا برای کنسول پلی‌استیشن 4 به رایگان گذاشته شده است. با عضویت در سرویس پلی‌استیشن پلاس سونی، می‌توانید به رایگان به بازی‌های زیر برای مدتی محدود دسترسی داشته باشید و آن‌ها را به لیست بازی‌های خود اضافه نمایید:

پلی‌استیشن 4:

  • Killing Floor 2
  • Life is Strange

پلی‌استیشن 3:

  • Abyss Odyssey
  • WRC 5: World Rally Championship

پلی‌استیشن ویتا(قابل استفاده بر روی پلی‌استیشن 4):

  • Neon Chrome
  • Spy Chameleon

عناوین از بازی‌های بزرگی هستند که تاکنون برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شده‌اند و اکنون اعضای سرویس پلی‌استیشن پلاس می‌توانند به صورت رایگان به تجربه آن‌ها بپردازند.

تاخیر در عرضه بازی سرزمین میانه: سایه جنگ

نسخه دوم سری بازی سرزمین میانه که با نسخه سایه موردور شروع شد، با تاخیر یکی دو ماهه روبه‌رو شده است و تا پاییز سال جاری شاهد عرضه آن نخواهیم بود. به گفته سازندگان دلیل تاخیر نسخه سایه جنگ جهان پهناور و سیستم گسترده نمسیس آن بوده است و برای اینکه بالاترین کیفیت را ارائه کنند، مجبور به عرضه بازی با تاخیری چند ماهه شده‌اند. البته در مراسم E3 2017 نمایش‌های بیشتر از Middle Earth: Shadow of War خواهیم دید. این بازی در ادامه داستان نسخه اول بوده و اتفاقات میان دو سری ارباب حلقه‌ها و مجموعه هابیت را بیان می‌کند.

بخش آنلاین نینتندو سوییچ

بخش آنلاین پولی کنسول محبوب نینتندو سوییچ در زمان عرضه خود کنسول فعال نشده بود و با تاخیری تقریبا یک ساله شاهد این مهم هستیم. سرویس پولی آنلاین این کنسول در سال 2018 فعال می‌شود و تعرفه خرید اشتراک آن به شکل زیر می‌باشد:

  • یک ماهه = 3.99 دلار
  • سه ماهه = 7.99 دلار
  • یک ساله = 19.99 دلار

همانطور که مشاهده می‌کنید تعرفه نینتندو نسبت به قیمتی که دو شرکت مایکروسافت و سونی بر روی سرویس‌های خود گذاشته‌اند، کمتر است. همچنین دارندگان کنسول نینتندو سوییچ تا زمان فعال شدن سرویس پولی می‌توانند به رایگان از تجربه بخش آنلاین بازی‌های ویدیویی لذت ببرند.

سرویس Xbox Game Pass

سرویس مورد انتظار ایکس‌باکس گیم پس مایکروسافت چند روز پیش در دسترس کاربران قرار گرفت. در این سرویس مشترکین تنها با پرداخت ماهیانه ده دلار به بیش از صد بازی گوناگون از دو کنسول ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 دسترسی پیدا خواهند کرد. همچنین مایکروسافت اعلام کرده است که هر ماه تعدادی بازی جدید به این سرویس اضافه می‌شود و می‌توانید به مدت 14 روز این سرویس را به صورت رایگان امتحان کنید.

یکی از احتمالاتی که فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس، نیز در مورد آن اظهار نظر کرد، احتمال ارائه سرویس ایکس‌باکس گیم پس برای این پلتفرم بود و با وجود سیاستی که ایکس‌باکس در پیش گرفته است، چنین احتمالی زیاد دور از انتظار نیست. این احتمال از طریق صفحه تویتر اسپنسر مطرح شد، جایی که در پاسخ به سوال یکی از طرفداران وی اعلام کرد که دوست دارد سرویس ایکس‌باکس گیم پس را بر روی پی‌سی ببینید اما باید بازی‌های درستی برای این امر انتخاب شود.

طی مدتی که سرویس Xbox Game Pass راه خود را به کنسول طرفداران ایکس‌باکس پیدا کرده است، شاهد بازخوردهای بسیار مثبتی از آن بوده‌ایم تا جایی که حتی مجله فوربس نیز لب به تحسین آن گشوده است. تحلیلگر این منبع معتبر به مزیت‌هایی از این سرویس همچون آرشیو صدتایی، قیمت بسیار مناسب در کنار ارزش بالا و دانلود بازی نه استریم کردن آن اشاره کرده است. به گفته وی استریم کردن بیشتر به درد یک سریال یا فیلم می‌خورد زیرا با در نظر گرفتن مشکلات فنی احتمالی ممکن است در وسط بازی ادامه آن غیرممکن شود.

طی بررسی و تحلیل یکی دیگر از مراجع معتبر از سرویس ایکس‌باکس گیم پس، از آن با عنوان آینده کنسول‌های بازی یاد شده است. در رقابت میان دو سرویس PS Now و Xbox Game Pass، البته اگر بتوان این دو را مقایسه کرد، ظاهرا اکثر منابع معتبر رای به سرویس مایکروسافت داده‌اند و یکی از دلایل اصلی این امر نیز غیر استریم بودن سرویس این شرکت است. بد نیست شما هم این سرویس را یک بار امتحان کنید تا ببینید سخنان تحلیلگران تا چه حد به واقعیت شباهت دارد.

نسخه جدید IGI

افرادی که خود را گیمر می‌دانند و حداقل با پلتفرم پی‌سی چند بازی انجام داده باشند، حتما برای یک بار هم که شده نام بازی IGI به گوششان خورده است. نسخه اول این سری در سال 2000 منتشر شد و سه سال بعد شاهد عرضه نسخه دوم آن نیز بودیم اما از آن به بعد دیگر هیچ خبری از این سری بازی ارزشمند به گوش نرسید. تا یکی دو هفته پیش وب‌سایت نروژی پرس‌فایر خبر از نسخه جدید بازی داد. سپس مدیر استودیو آرت‌پلنت این خبر را تایید کرد اما وی گفت که فعلا نمی‌تواند چیزی در مورد آن بگوید. تنها موضوعات قابل ذکر اسم بازی است که IGI: We’re Going In خواهد بود و اینکه شخصیت اصلی دو نسخه قبل یعنی دیوید جونز در این بازی نیز حضور خواهد داشت.

نید فور اسپید جدید معرفی شد

بازی Need for Speed: Payback توسط استودیو گوست گیمز رسما رونمایی شد. با دیدن تریلر بازی مطمئنا اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، شباهت بی حد و حصر این عنوان به سری پرطرفدار سریع و خشن است. تعقیب و گریزهای خطرناک، رقابت اتومبیل‌های لوکس و داستانی از جنس خیانت و انتقام همگی می‌تواند نوید یک بازی بسیار زیبا از سری نید فور اسپید را بدهد. برای مشاهده اطلاعات دقیق‌تر و همچنین تریلر بازی به پست معرفی بازی Need for Speed: Payback مراجعه نمایید.

معرفی بازی Extinction

بازی‌های شمشیرزنی همیشه طرفداران خاص خود را داشته و خواهند داشت. هفته گذشته استودیو آیرون گلکسی به اتفاق شرکت مکسیموم گیمز بازی اکشن اکستینکشن (Extinction) را معرفی کردند. این بازی چیزی شبیه به خدای جنگ و شاهزاده ایرانی است که می‌تواند شروعی بر یک سری بزرگ و موفق باشد. شما آخرین امید انسانیت هستید تا از نسل بشر در برابر غول‌های چند ده متری و ارتش وحشی آن‌ها مرافبت کنید. از جمله ویژگی‌های مثبت بازی می‌توان به داستان عمیق، سیستم مبارزه مهارتی، محیط تعاملی و البته حالت اکستینکشن آن اشاره نمود. برای اطلاع سایر جزئیات معرفی بازی Extinction به اینجا بروید.

تاریخ انتشار بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

بازی هل‌بلید برای اولین بار در نمایشگاه گیمزکام 2014 به نمایش درآمد. سازنده آن استودیو خوش‌نام نینجا تئوری است که عنوان کرده این بازی یک عنوان مستقل اما در جه یک است که حاصل تجربه چندین ساله آن‌ها را پشت خود دارد. شخصیت اصلی بازی یعنی کاراکتر سنوا در دوران نورث به ماجراجویی می‌پردازد. هفته پیش نینجا تئوری تاریخ انتشار و قیمت بازی را رسما اعلام کرد. بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice در تاریخ 17 مرداد با قیمت 30 دلار برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و پی‌سی عرضه می‌شود. پس با این حساب می‌توان برای عرضه یک بازی درست و حسابی در وسط تعطیلات انتظار کشید.

پلی‌استیشن 4 با لباس جدید

از دو سه هفته پیش شایعاتی مبنی بر عرضه رنگ‌بندی جدید برای کنسول پلی‌استیشن 4 به گوش می‌رسد و نهایتا چند روز قبل سونی به صورت رسمی از دو رنگ جدید و زیبا برای این کنسول رونمایی کرد. رنگ نقره‌ای در کنار رنگ زیبای طلایی می‌تواند کیفیت جدیدی به دکوراسیون خانه شما بدهد. متاسفانه این دو رنگ جدید تولید انبوه نخواهند داشت و به صورت محدود عرضه می‌شوند. رنگ نقره‌ای تنها در اروپا و رنگ طلایی در هر دو منطقه اروپا و آمریکای شمالی به انتشار می‌رسد. قیمت هر کدام از این دو مدل 250 دلار خواهد بود.

بالاخره فیفا 18 از راه رسید

حدود یک ماه پیش شاهد معرفی جدیدترین نسخه از سری بزرگ PES بودیم اما شرکت الکترونیک آرتز نیز عقب ننشست و طی هفته گذشته نسخه جدید سری معروف خود یعنی فیفا را معرفی کرد. فیفا از سال گذشته سنت‌شکنی کرد و به جای استفاده از لیونل مسی بر روی کاور بازی، از مارکو رویس دیگر ستاره فوتبال استفاده کرد اما امسال با چرخشی 180 درجه به سراغ غول فوتبال پرتغال و دنیا یعنی کریستیانو رونالدو رفت و برای اولین شاهد حضور این فوتبالیست بر روی کاور بازی فیفا هستیم. از دیگر تغییراتی که با معرفی بازی FIFA 18 شاهد آن هستیم تغییر سیاست همکاری EA با مایکروسافت است که امسال به سراغ شرکت رقیب یعنی سونی رفته است. برای مشاهده تریلر و اطلاعات بیشتر از معرفی بازی فیفا 18 کلیک کنید.

امتیاز بررسی‌های بازی DiRT 4

اگر از دیوانگان سبک اتومبیل‌رانی رالی باشید، حتما با سری بازی DiRT آشنایی کامل دارید. بازی DiRT از همان نسخه‌های اول به داشتن گیم‌پلی سخت شهرت داشت و تنها افرادی که به راستی دیوانه رانندگی بودند، به سراغ آن می‌رفتند. اکنون در نسخه چهارم به نظر می‌رسد که این سری به نقطه اوج خود رسیده و تمامی طرفداران با هر سلیقه‌ای که یک ذره عاشق اتومبیل‌رانی باشند را به خود جذب کند. منتقدین نیز نظر مثبتی در مورد بازی دارند. در ادامه تعدادی از نمرات کسب شده توسط بازی را مشاهده می‌فرمایید:

۹.۲ :IGN

۹:GameSpot

۹ :God is a Geek

۸.۵ :Everyeye.it

۸ :Forbes

۸ :Hardcore Gamer

۸ :Metro GameCentral

متای بازی تا به این لحظه حدود 84 است و ظاهرا باید انتظار یک عنوان بی‌نقص از رانندگی در سبک رالی را داشته باشیم.

تاریخ عرضه بازی Project CARS 2

پروژکت کارز با تامین بودجه مردمی توانست به آن چیزی که می‌خواهد برسد و موفقیت‌های بسیاری نیز کسب نماید. اکنون نسخه دوم با قدرت گرفتن استودیو سازنده آن یعنی اسلایتلی مد می‌تواند جالب باشد، بازی Project CARS 2 که چندی پیش به صورت رسمی معرفی شد. چند روز پیش تاریخ انتشار آن به صورت رسمی اعلام و مشخص شد که بازی پروژکت کارز 2 در تاریخ 31 شهریور برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پلتفرم پی‌سی منتشر می‌شود.

بازی‌های انتشار یافته در این هفته

طی دو هفته گذشته بازی‌های متعدد و بسیاری منتشر شدند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بازی‌های تکن 7 و DiRT 4 اشاره کرد. در ادامه لیست کامل عناوین انتشار یافته را مشاهده کنید:

May 30, 2017 | نهم خرداد 1396

Astro Duel Deluxe

پلتفرم: Nintendo Switch

——————

Danger Zone

پلتفرم: Windows / PS4

——————

MXGP3: The Official Motocross Videogame

پلتفرم: PS4 / Windows / Xbox One

——————

Star Trek: Bridge Crew

پلتفرم: HTC Vive / Oculus Rift / PS VR

——————

Ys Origin

پلتفرم: PS Vita

——————

The Walking Dead: Season Three — Episode 5

پلتفرم: Windows / Mac / PS4 / Xbox One / Android / iOS

——————

Don’t Knock Twice

پلتفرم: HTC Vive / Oculus Rift

====================

May 31, 2017 | دهم خرداد 1396

Damascus Gear: Tokyo Battle HD Edition

پلتفرم: PS4

——————

Thea: The Awakening

پلتفرم: Xbox One / PS4

——————

Tokyo 42

پلتفرم: Windows / Xbox One

====================

June 01, 2017 | یازدهم خرداد 1396

Seiken Densetsu Collection

پلتفرم: Nintendo Switch

====================

June 02, 2017 | دوازدهم خرداد 1396

Tekken 7

پلتفرم: Windows / Xbox One / PS4

====================

June 06, 2017 | شانزدهم خرداد 1396

Cladun Returns: This is Sengoku

پلتفرم: Windows / PS4 / PS Vita

——————

Dark Rose Valkyrie

پلتفرم: PS4

——————

DiRT 4

پلتفرم: PS4 / Windows / Xbox One

——————

Farming Simulator 18

پلتفرم: PS Vita / 3DS

——————

Guardians of the Galaxy: The Telltale Series – Episode 2: Under Pressure

پلتفرم: Windows / Mac / PS4 / Xbox One / Android / iOS

——————

Wipeout Omega Collection

پلتفرم: PS4

——————

Superbeat: Xonic

پلتفرم: PS4

====================

June 07, 2017 | هفدهم خرداد 1396

Superbeat: Xonic

پلتفرم: Xbox One

====================

در هفته گذشته اخباری عالی به همراه بازی‌های فوق‌العاده جذابی منتشر شد. ما را از نظرات خود در مورد این سری مقاله مطلع نمایید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.