انویدیا با فناوری Max-Q ساخت لپ‌تاپ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های باریک با قدرت گرافیکی GTX 1080 را ممکن می‌کند

در حال حاضر اگر بخواهید یک لپ‌تاپ مخصوص بازی با کارت گرافیک قدرتمند داشته باشید مجبورید یکی از گزینه‌های سنگین و ضخیم بازار را انتخاب کنید. اما فناوری جدید Max-Q انویدیا قرار است این مشکل را حل کند.

0

این طراحی جدید انویدیا ساخت لپ‌تاپ‌هایی سه برابر باریک‌تر و سبک‌تر از گذشته را امکان‌پذیر می‌کند و به این ترتیب می‌توانید دستگاهی تنها با 18 میلی‌متر ضخامت و حدود 2.2 کیلوگرم وزن داشته باشید. همچنین حالت جدیدی به نام WhisperMode نیز برای افزایش نرخ فریم در بازی‌ها و همچنین خنک نگه‌داشتن لپ‌تاپ وقتی که آن را به برق متصل کرده‌اید وجود دارد.

لپ‌تاپ‌های جدید با این فناوری قرار است از ششم تیرماه همین سال وارد بازار شوند و به این ترتیب رقبایی مانند Razer Blade را کنار خواهند زد تا لپ‌تاپی در ابعاد Blade اما با قدرت Blade Pro داشته باشیم. با وجود این‌که بنچمارک‌های رسمی از این نوع طراحی منتشر نشده اما نمودارهای انویدیا ادعای 1.8 برابر عملکرد بهتر نسبت به کارت گرافیک GTX 1060 در هنگام اجرای بازی‌های جدید در وضوح 4K را دارد. به گفته انویدیا این لپ‌تاپ‌های سبک و باریک تا 60 درصد نسبت به پلی‌استیشن 4 پرو سریع‌تر هستند.

به گفته انویدیا این لپ‌تاپ‌ها نه‌تنها با طراحی خاص اجزای فیزیکی مثل چیپ‌ها، درایورها و اجزای الکتریکی و حرارتی باریک‌تر هستند بلکه نرم‌افزار آن‌ها نیز برای پردازنده و کارت گرافیکی بهینه شده‌اند. در نسل اول قرار است شرکت‌هایی مانند ایسر، ایسوس، گیگابایت، اچ‌پی، لنوو، MSI و Alienware لپ‌تاپ‌های با این طراحی و معماری را عرضه کنند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.