اسپیکر هوشمند Essential Home برای رقابت با آمازون اکو و گوگل هوم رونمایی شد

اندی روبین امروز را کاملا به خود اختصاص داده است، ابتدا گوشی تازه خود را به نام Essential Phone را معرفی کرد و پس از آن اسپیکر هوشمند Essential Home را رونمایی کرده است.

0

اندی روبین که به عنوان پدر اندروید شناخته می‌شود ساعاتی پیش گوشی Essential را معرفی کرد. اما در کنار این گوشی بدون حاشیه، روبین یک دستگاه دوم نیز رونمایی کرد. یک اسپیکر هوشمند که قصد دارد تا شانه به شانه رقبا یعنی آمازون اکو و گوگل هوم وارد رقابت شود، البته این محصول طبق گفته روبین برخلاف رقبا بر روی امنیت اطلاعات تمرکز دارد.

این محصول که Essential Home نام دارد به شدت زیبا به نظر می‌رسد. این محصول به نظر ترکیبی بین ترموستات Nest و گوگل هوم است که پایه طراحی آن یک صفحه نمایش گرد است. این محصول به نظر محصولی ساده است و در کنار رقبای تازه نفس همچون Echo Show به نظر ضعیف‌تر است. همچنین یکی از مشکلاتی که معرفی‌های اندی روبین با آن مواجه شده، این است که هیچکدام از محصولاتی که معرفی شدند از تصاویر زنده برخوردار نبودند و همه یک سری رندر خوش بر و رو بودند.

به هر حال، به این مسئله بپردازیم که این محصول تازه چه قابلیت‌هایی خواهد داشت. از نظر فنی این محصول با دیگر اسپیکر‌هایی که دارای هوش مصنوعی هستند تفاوت چندانی ندارد. می‌توانید از آن بخواید برایتان یک یادداشت بردارد، یک آلارم تنظیم کند، از آن درخواست پخش موسیقی و… کنید. همچنین قابلیت جالب این محصول این است که با خانه شما هماهنگ خواهد شد و اگر چیزی روشن باشد، به شما اطلاع خواهد داد. مثلا اگر یک چراغ روشن مانده باشد به شما خواهد گفت که چراغ اتاق روشن است! گرچه این مثال خوبی نیست، اما به هر حال نوید این را خواهد داد که این محصول توانایی دارد تا با محصولاتی هوشمند منزل شما هماهنگ شود. طبق گفته روبین این محصول :« یک چهره دوستانه خواهد داشت و با دیگر محصولات منزل شما به خوبی کنار خواهد آمد.» پس می‌توان تصور کرد که این اسپیکر با اکوسیستم‌های مختلف قابلیت همخوانی خواهد داشت.

این اسپیکر از سیستم‌عاملی به نام Ambient OS استفاده خواهد کرد که به نظر یک نسخه به شدت شخصی‌سازی شده از Android Wear خواهد بود. به گفته شرکت این سیستم‌عامل طوری طراحی نشده که بتواند به صورت مشخص با یک سری دستگاه ارتباط برقرار کند بلکه به گونه‌ای ساخته شده که بتواند در باطن منزل شما به کار خود ادامه دهد و به صورت کلی منزل را مدیریت کند. مثلا شما قادر خواهید بود یک سری تایمر مشخص کنید که دستگاه‌های منزل یک خاموش و روشن شوند و مثلا کی چراغ‌های منزل خاموش و روشن شوند.

یکی دیگر از قابلیت‌های کلیدی این دستگاه این است که به اندازه کمی به حافظه ابری وابسته است و بیشتر اطلاعات را درون خود ذخیره می‌کند. اینگونه ارتباط با دیگر دستگاه‌های مستقیم‌تر خواهد بود و همانگونه که روبین گفته بود تمرکز بیشتری روی امنیت اطلاعات شما خواهد داشت.

همچنان زمان عرضه و قیمت محصول مشخص نیست و باید تا هفته‌های آینده صبر کنیم تا اطلاعات بیشتری نسبت به این محصول منتشر شود.

 

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.