گزارش فارنت از نشست خبری بخش لوازم خانگی شرکت ال‌جی در کره جنوبی

هفته انتهایی اردیبهشت ماه چندین تن از اهالی رسانه‌های فناوری در ایران به دعوت شرکت ال‌جی راهی کشور کره جنوبی شدند تا با جدیدترین محصولات این شرکت در بخش لوازم خانگی آشنا شوند. گزارشی که خواهید خواند از نشست خبری آشنایی با محصولات این شرکت تهیه شده است.

0

در ابتدای این مراسم که در ساختمان مرکزی شرکت ال‌جی موسوم به برج دوقلوی ال‌جی در شهر سئول برگزار شد Ken Hong مدیر ارتباطات جهانی شرکت ال‌جی ضمن خوشامدگویی به حاضرین به تشریح فعالیت‌های کلی و تاریخچه شرکت ال‌جی پرداخت.

Ken Hong با بیان اینکه گروه ال‌جی دارای 3 بخش بزرگ و 71 شرکت زیرمجموعه است، خاطرنشان کرد: بیشتر این شرکت‌ها را شما نمی‌شناسید زیرا 80 درصد آنها تنها در کره فعال هستند و البته شاید در آینده، برخی از آن‌ها وارد ایران هم بشوند.

وی در مقام مقایسه تاکید کرد که شرکت‌هایی مانند سامسونگ حتی بیشتر از 71 زیر مجموعه دارند و کل فروش این بخش‌ها در ال‌جی، بالغ بر 129.8 میلیارد دلار در سال گذشته بوده است.

بنابر اعلام Ken Hong سه بخش اصلی گروه ال‌جی شامل ال‌جی الکترونیکس (با 16 زیر مجموعه)، ال‌جی Chemical (با 26 زیر مجموعه) و ال‌جی تلکام و سرویس (با 29 زیر مجموعه) می‌شود. ال‌جی دارای 118 دفتر در سراسر دنیاست و 75150 نفر کارمند دارد.

مدیر ارتباطات جهانی ال‌جی با اشاره به تاریخچه این شرکت کره‌ای، گفت: شرکت ال‌جی در سال 1958 با نام گلداستار آغاز به فعالیت کرد. شرکت ال‌جی در سال 1959 اولین رادیو و در 1965 نخستین محصول یخچال خود را به بازار عرضه کرد و تنها یک سال بعد یعنی در سال 1966 تلویزیون به سبد محصولات ال‌جی اضافه شد. شرکت ال‌جی 20 سال پس از آغاز به کار خود و در سال 1978 اولین محصول خود را صادر کرد.

مدیر ارتباطات جهانی ال‌جی در ادامه گفت: در سال 1995 نام این شرکت از گلداستار به نام ال‌جی تغییر پیدا کرد.   در سال 1999 کار توسعه پنل‌های LCD در شرکت ال‌جی آغاز شد و در سال 2001 نخستین یخچال با موتور خطی در این شرکت تولید شد. ال‌جی در حال حاضر دومین شرکت بزرگ سازنده تلویزیون در جهان است که مقام نخست مربوط به سامسونگ و رتبه سوم پس از ال‌جی در اختیار سونی است.

وی در ادامه با اشاره به میزان فروش جهانی این شرکت در چند سال اخیر با اشاره به اینکه فروش شرکت ال‌جی در سال‌های اخیر دارای کمی کاهش بوده تاکید کرد که البته این موضوع جای نگرانی ندارد چرا که این کاهش و در واقع فشردگی درآمد ناشی از مشکلات تبدیل ارز بوده است.

Ken Hong در ادامه با اشاره به اهمیت بازار کشور ایران برای شرکت ‌ال‌جی ایران گفت: ایران برای ما بازار بسیار مهمی است و بد نیست بدانید که چین برخلاف تصور برای ال‌جی مهم نیست چرا که برندهای داخلی بسیار زیادی در آنجا فعال هستند.

وی در ادامه به استراتژی همکاری شرکت‌های گروه ال‌جی با سایر شرکت‌های بازار اشاره کرد و تاکید کرد که شما اگر هر تلویزیونی با نام OLED در بازار مشاهده کردید مطمئن باشید که پنل آن ساخت ال‌جی است. حتی تلویزیون‌های فیلیپس که با این عنوان فروخته می‌شود، دارای پنل ال‌جی بوده و در واقع متعلق به یک شرکت تایوانی است که از نام و برند فیلیپس استفاده می‌کند.

مدیر ارتباطات جهانی ال‌جی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص عرضه لپ‌تاپ‌های ال‌جی در بازار ایران گفت: ال‌جی بیش از 20 سال سابقه در تولید لپ‌تاپ دارد اما استراتژی این شرکت بر این است که تا وقتی محصول آن در بازار بهترین نباشد وارد آن بازار نشود. سری لپ‌تاپ‌های گرم ال‌جی، هم‌اکنون سبک‌ترین نوت‌بوک‌های دنیا هستند و حالا تا دو ماه دیگر در بازار ایران نیز معرفی و عرضه خواهند شد.

پس از این سخنان نوبت به Choong Hwan Jung مدیر ارشد سری محصولات Signature ال‌جی در جهان رسید تا به معرفی این محصولات بپردازد. وی در سخنان خود با اشاره به اینکه ما از سال گذشته و در ابتدای کار اقدام به عرضه محصولات سری سیگنچر در کشور چین و قاره اروپا کردیم و امیدوارم سری سیگنچر را به‌زودی در ایران نیز مشاهده کنیم. تمرکز اصلی ما در این سری محصولات در اروپا بود و حالا قصد داریم تا عرضه این محصولات در خاورمیانه را با ایران آغاز کنیم که از تیر ماه و ابتدای تابستان آغاز خواهد شد.

وی سپس به سراغ معرفی ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید این محصولات رفت و تاکید کرد که در سری سیگنچر طراحی محصولات اهمیت فراوانی برای ال‌جی دارند و سعی کردیم تمام جزئیات را با نهایت دقت در نظر بگیریم.

مدیر ارشد سری محصولات Signature ال‌جی با اشاره به قابلیت اینستا ویو درب‌های شیشه‌ای یخچال‌های سری سیگنچر گفت: در این محصولات هنگامی که شما دو بار بر روی درب شیشه‌ای یخچال ضربه بزنید، محتوای داخل یخچال را بدون اینکه نیازی به بازا کردن درب آن باشد مشاهده خواهید کرد و در عین حال بدون دست زدن به درب و تنها با حرکت دادن پا در برابر جایگاه مخصوصی که در جلوی درب مشخص شده است قادر به باز کردن درب محصول خواهید بود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به باز نشدن مداوم درب یخچال، مواد غذایی در داخل یخچال‌های این سری بسیار سالم‌تر می‌مانند تاکید کرد که ما برای سری سیگنچر از کمپرسور مخصوصی برای خنک کردن داخل آن بهره برده‌ایم.

مدیر ارشد سری محصولات Signature ال‌جی سپس به سراغ لباسشوئی‌های سگنچر ال‌جی رفت و اعلام کرد ما در لباسشوئی‌های سری سیگنچر ال‌جی از طراحی جدیدی بهره بردیم که در آن محصول دارای دو بخش جداگانه شستشو است.

با استفاده از این قابلیت، علاوه بر ورودی اصلی لباس‌ها، بخش جداگانه‌ای در پائین لباسشوئی با نام مینی واش وجود دارد که می‌توانید حجم کمتر و لباس‌های کوچکتر خود را در آن شستشو دهید بدون اینکه از بخش اصلی دستگاه استفاده کنید. با استفاده از این بخش در واقع انرژی کمتری در هنگام شستشوی لباس‌ها به هدر خواهد رفت.

پس از او نوبت به Jun Yeop Lee مدیر فروش و بازاریابی ال‌جی در منطقه خاورمیانه رسید تا به معرفی بیشتر محصولات سری سیگنچر و قابلیت‌هیا بیشتری از آنها بپردازد. وی با اعلام اینکه محصول insta view ال‌جی برنده برترین نوآوری در نمایشگاه CES سال گذشته شده است خاطرنشان کرد که در این محصول تنها کافیست دو بار و در عرض 0.6 ثانیه بر روی شیشه یخچال ضربه بزنید تا محتوای داخل یخچال را بدون دردسر ببینید. این کار باعث جلوگیری از هدر رفتن هوای خنک داخل یخچال شده و مواد غذایی سالم‌تر و مصرف انرژی کمتری را به همراه خواهد داشت.

مدیر فروش و بازاریابی ال‌جی در منطقه خاورمیانه خاطرنشان کرد که بر اساس تحقیقات ال‌جی، مشتریان روزانه بطور متوسط 66 بار درب یخچال را باز و بسته می‌کنند که 32 بار از این تعداد کاملا بدون هیچ دلیل خاصی است! به همین دلیل مطمئنا طراحی اینستا ویو باعث کاهش مصرف انرژی خواهد شد. شیشه اینستا ویو از 3 لایه جداگانه تشکیل شده و دارای لایه ضد اشعه UV است که از ورود 75 درصد امواج فرابنفش جلوگیری می‌کند.

بنابر گفته Jun Yeop Lee ال‌جی اولین شرکتی است که در تمامی محصولات خودش از کمپرسورهای invertor liner استفاده می‌کند و طراحی یخچال‌های سومین نسل سری اینستا ویو زیبا و جذاب و کاملا منطبق با سلیقه ایرانی است چرا که اکثر آشپزخانه‌های ایرانی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای دید از هال و پذیرایی هستند و مطمئنا این نوع طراحی به زیباتر شدن آشپزخانه ایرانی‌ها کمک فراوانی می‌کند.

Joseph Cho مدیر راه‌حل‌های هوشمند اْ‌جی آخرین سخنران این نشست خبری بود که در خصوص اینترنت اشیا و محصولات هوشمند ال‌حی به صحبت پرداخت و از قابلیت اتصال و ارتباط کلیه محصولات ال‌جی به یکدیگر تا سال 2020 خبر داد.

وی با اشاره به همکاری این شرکت در این بخش با گوگل و خاطرنشان ساخت که دستیار گوگل بر روی محصولات ال‌جی قابل نصب است که با کمک آن می‌توانید با محصولات ال‌جی مانند لباسشویی و یخچال از طریق صوتی ارتباط برقرار کنید.

این نشست در واقع آغاز تور رسانه‌ای ال‌جی در کشور کره جنوبی بود و در مطلب بعدی به سراغ بازدید از بزرگترین فروشگاه محصولات ال‌جی در جهان خواهیم رفت.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.