انویدیا پردازنده‌ی گرافیکی GeForce MX150 را برای لپ‌تاپ‌ها معرفی کرد

از آخرین باری که انویدیا پردازنده‌ای گرافیکی از سری MX معرفی کرده است مدت زیادی می‌گذرد و حالا این شرکت از پردازنده‌ی گرافیکی جدید GeForce MX150 برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرده است.

0

به‌گفته‌ی انویدیا، از این پس شرکت‌های ایسر، اچ‌پی، ایسوس، کلِوو و ام‌اس‌آی از این پردازنده‌ی گرافیکی در برخی لپتاپ‌های تولیدی خود استفاده خواهند کرد. این شرکت هنوز مشخصات فنی دقیقی از این پردازنده‌ی گرافیکی منتشر نکرده است و طبق گمانه‌زنی‌ها، این مدل ۴ برابر سریع‌تر از پردازنده‌ی گرافیکی HD620 اینتل در سی‌پی‌یوهای سری کَبی لِیک است. همچنین همان‌طور که در نمودار می‌بینید این کارت گرافیک حدود 33 درصد از GeForce 940MX که در لپ‌تاپ‌های میان‌رده به کار می‌رود نیز سریع‌تر بوده و به این ترتیب برای انجام بازی‌های سبک کاملاً مناسب است.

در صفحه‌ی این محصول در وب‌سایت انویدیا هم همان‌طور که گفته شد، برخی مشخصات هنوز در دسترس نیستند و احتمالاً شرکت‌هایی که از این پردازنده در لپ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کنند می‌توانند این مشخصات را بنابر نیازهایشان انتخاب کنند. پایه‌ی این پردازنده هم مدل GP108 است که یک هفته پیش تحت عنوان GeForce GT 1030 معرفی شد. این مدل پایه دارای باس حافظه‌ی ۶۴ بیتی و ۲ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 است.

لپ‌تاپ‌های مبتنی بر این پردازنده‌ی گرافیکی از حدود کم‌تر از یک ماه دیگر وارد بازار خواهند شد.

منبع guru3d
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.