هواوی نوا ۲ و نوا ۲ پلاس را با دوربین اصلی دوگانه و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی معرفی کرد

گوشی‌‌های نوا هواوی جواب خود را در بازار پس دادند و شاهد معرفی نسل دوم گوشی‌های هواوی نوا و نوا ۲ پلاس هستیم، نوا ۲ و نوا ۲ پلاس از دوربین اصلی دوگانه و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی بهره گرفته‌اند.

2

هواوی در کنار دقت و وسواسی که به ساخت گوشی‌های تراز اول و پرچمدار اختصاص می‌دهد در ساخت گوشی‌های دیگر خود نیز وسواس زیادی دارد و در نتیجه به غیر از گوشی‌های پرچمدار، سایر گوشی‌‌های هواوی نیز در بیشتر مواقع نسخه‌های جدیدتری را شاهد هستند.

یکی از گوشی‌های هواوی که در بازار خوش درخشید، گوشی هواوی نوا و نوا پلاس بود. این امر باعث شده است تا شاهد نسخه‌ای جدید از این گوشی‌های پر طرفدار باشیم.

در نگاه اول به هواوی نوا ۲ و نوا ۲ پلاس می‌توان به راحتی متوجه شد که این گوشی‌ها دیگر شباهتی به لحاظ طراحی به سری هانر هواوی ندارند و در نوا ۲ و نوا ۲ پلاس می‌توان سبک و سیاق طراحی‌ گوشی‌های پرچمدار خانواده P هواوی را تشخیص داد.

دوربین دوگانه نیز از دیگر مواردی است که در گوشی‌های هواوی نوا ۲ به چشم می‌خورد. این دوربین دوگانه را یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با میزان پیکسل‌های 1.25µm و دیافراگم f/1.8 تشکیل می‌‌دهد. یک لنز ۸ مگاپیکسلی نیز در این دوربین دوگانه وظیفه زوم اپتیکال و حالت عکاسی پرتره دوربین هواوی نوا ۲ و نوا ۲ پلاس را به عهده گرفته است.

در این بین هواوی سنت شکنی کرده است و در قسمت جلوی هواوی نوا ۲ و نوا ۲ پلاس شاهد حضور یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی هستیم. جالب است بدانید سنسور سلفی هواوی پی ۱۰، تنها ۸ مگاپیکسل است.

بدنه‌ای یکپارچه و فلزی را به همراه صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی از نوع LPTS با رزولوشن فول اچی‌دی در هواوی نوا و هواوی نوا ۲ شاهد هستیم. این صفحه‌نمایش در هر دو گوشی با لایه شیشه‌ خمیده 2.5D پوشیده شده است.

تا اینجای کار تمامی قسمت‌هایی که در هواوی ۲ و هواوی ۲ نوا اشاره کردیم با یکدیگر شباهت داشت. به این ترتیب می‌توان بیشترین تفاوت این دو گوشی را ابعاد صفحه‌نمایش آن‌ها دانست. هواوی نوا ۲ صفحه‌نمایشی ۵ اینچی دارد، در حالی که هواوی برای نوا ۲ پلاس صفحه‌نمایشی ۵.۵ اینچی را در نظر گرفته است.

این دو گوشی به لحاظ ضخامت نیز ابعاد قابل قبولی را عرضه می‌کنند و هر دو ضخامتی برابر با ۶.۹ میلی‌متر دارند. هواوی به لحاظ باتری نیز در این گوشی‌های جدید چیزی کم و کسر نگذاشته است و یک باتری ۲۹۵۰ میلی‌آمپری در هواوی نوا ۲ قرار گرفته و باتری ۳۳۴۰ را در هواوی نوا ۲ پلاس شاهد هستیم.

اگر خاطر شما باشد هواوی در نسل اول هواوی نوا از پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۲۵ کمک گرفته بود اما در نوا ۲ تصمیم خود را عوض کرد و در این گوشی شاهد حضور پردازنده کیرین ۶۵۹ هستیم. بد نیست بدانید این پردازنده ساخت دست هواوی است. به لحاظ رم نیز هواوی برای گوشی‌های جدید خود میزان ۴ گیگابایت را در نظر گرفته است. این گوشی‌ها از لحاظ حافظه ذخیره سازی نیز با ظرفیت‌های مختلفی عرضه خواهند شد.

این گوشی‌ها مراحل ساخت خود را به اتمام رسانده‌اند و هواوی پس از معرفی آن‌ها اعلام کرد تا هواوی نوا ۲ و نوا ۲ پلاس را تیر ماه امسال راهی بازار کند. انتظار می‌رود هواوی نوا ۲ در بازار قیمتی حدود ۳۶۵ دلار داشته باشد و هواوی نوا ۲ پلاس را با قیمتی حدود ۴۲۰ دلار شاهد باشیم.

 

منبع gsmarena.com
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. سارا می‌گوید

    سلام، خسته نباشید. لطفا بررسی تخصصی هواوی نوا 2 و نوا 2 پلاس رو در سایتتون بزارید چون میخام نوا2 یا نوا پلاس2 بخرم و بررسی تخصصی این گوشی ها خیلی برام مهمه دوربین هاشونو بیشتر بررسی کنید مخصوصا دوربین سلفی. در ضمن عکس هایی با دوربین این گوشی ها میگیرید مخصوصا سلفی با وضوح کامل بزارید تو سایت. خیلی ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بله حتما. به محض اینکه گوشی در اختیارمون قرار بگیره این کار رو انجام خواهیم داد