نتایج بنچمارک پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۶۰ منتشر شد

پردازنده‌های میان‌رده اسنپ‌دراگون به دلیل مصرف کم و عملکرد خوب، طرفداران زیادی دارند، اکنون نیز شاهد انتشار نتایج بنچمارک پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۶۰ هستیم.

0

انصافا باید گفت اسنپ‌دراگون توانسته است پردازنده‌های میان‌رده خوب و کم مصرفی را راهی بازار کند،‌ اسنپ‌دراگون برای پردازنده جدید ۶۶۰ خود نیز چیزی کم نگذاشته است و در این پردازنده شاهد حضور فناوری ۱۴ نانومیلی‌متری خواهیم بود. این فناوری باعث کاهش مصرف انرژی هشت هسته Kryo 260 این چیپست خواهد شد.

بد نیست بدانید کوالکام وعده ۲۰ درصد بهینه‌سازی را در چیپست اسنپ‌دراگون ۶۶۰ نسبت به اسنپ‌دراگون ۶۵۳ داده است. نتایج اخیری که از بنچمارک این چیپست بدست آمده نیز از امتیاز قابل قبول ۴.۱ حکایت دارد.

این بنچمارک که بر روی گوشی ناشناسی با اسم رمز Heart انجام شده است نشان می‌دهد که این گوشی با پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۶۰ عملکرد بهینه‌ ۱۶ درصدی را نسبت به اوپو F3 پلاس که از اسنپ‌دراگون ۶۵۳ بهره می‌برد دارد. به این ترتیب می‌توان گفت این پردازنده به ازای هر هسته چیزی حدود ۱۰ درصد بهینه‌تر شده است.

لازم به ذکر است که چیپست اسنپ‌دراگون ۶۵۳ نیز به لحاظ بهینه‌سازی در مصرف انرژی عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی دارد. اما با کمال تاسف باید گفت در این پردازنده شاهد حضور معماری ۲۸ نانومتری هستیم، اما بدون شک معماری ۱۴ نانومتری باعث ارتقا و بهینه‌سازی‌های بیشتری در اسنپ‌دراگون ۶۶۰ خواهد بود.

متاسفانه در خصوص بهینه‌سازی مصرف انرژی چیپست اسنپ‌دراگون ۶۶۰ آمار و ارقام دقیقی در دست نیز و باید دید در عمل این پردازنده چگونه خواهد بود.

ناگفته نماند از آنجایی که در چیپست اسنپ‌دراگون ۶۶۰ شاهد حضور هسته‌های Cortex A53 هستیم انتظار نمی‌رود این محصول به لحاظ قدرت حرف چندانی برای گفتن داشته باشد و در مجموع در چیپست اسنپ‌دراگون ۶۶۰ با یک پردازنده میان‌رده طرف خواهیم بود که به احتمال زیاد مصرف انرژی قابل قبولی دارد.

 

منبع gsmarena.com
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.