اپل باتری‌های غیراستاندارد را عامل انفجار هدفون‌های بیتس می‌داند

باتری‌های به خدمت گرفته شده در هدفون‌های بیتس کار دست کاربران داده‌‌اند و اپل باتری‌های غیراستاندارد را عامل انفجار هدفون‌های بیتس می‌داند.

0

انصافا باید گفت از هر دستگاه‌ الکترونیکی که در آن باتری به کار رفته است باید ترسید چرا که هر از گاهی شاهد خبر آتش گرفتن یک دستگاه الکترونیک هستیم. در همین زمینه جالب است بدانید یکی از مسافران خانم پرواز بِیجینگ به ملبورن زمانی که در حال پرواز، هدفون بیتس را به گوش خود زده بود احساس سوختگی در صورت و چهره کرد و هدفون را به زمین انداخت.

سپس نیز خدمه هواپیما با آب هدفونی که به آتش کشیده شده بود را خاموش کردند. متاسفانه این خانم بخت برگشته از ناحیه صورت و گردن دچار سوختگی شد.

اکنون نیز اپل به عنوان شرکتی که مالکیت بیتس را در اختیار دارد اعلام کرده است که نتایج تحقیقات و بررسی‌ها برای آتش گرفتن هدفون بیتس در هواپیما مشخص شده است و در این حادثه، باتری‌های استفاده شده در هدفون منجر به آتش گرفتن آن شده‌اند.

این‌گونه که پیداست این خانم هدفون خود را سه سال پیش خریداری کرده است و در نتیجه این هدفون در رده هدفون‌های قدیمی بیتس قرار می‌گیرند که از باتری AAA استفاده می‌کنند. این هدفون‌ها دیگر از جانب بیتس تولید نمی‌شوند و در نتیجه بعید به نظر می‌رسد مجدد شاهد چنین حادثه‌ای در هدفون‌های بیتس باشیم.

از طرف دیگر خانمی که هدفون وی در هواپیما آتش گرفته بود نیز از اپل بابت استرداد وجه هدفونی که سوخته و همچنین لباسهای وی که بر اثر حادثه خراب شده‌اند غرامت خواسته بود.

اکنون نیز نماینده اپل به این خانم گفته است که مشکل بر اثر استفاده از باتری غیر استاندارد در هدفون بیتس بوده است. در همین زمینه اداره حمل و نقل استرالیا نیز که مسئولیت امنیت پروازهای این کشور را بر عهده دارد هم اعلام کرده است که استفاده از باتری غیر استاندارد باعث آتش گرفتن هدفون بیتس در مسیر پرواز شده است.

این خانم نیز در صحبت‌های خود مدعی شده است که بر روی هدفون و بسته‌بندی آن تاکید نشده است که از چه باتری باید حتماً استفاده شود. در این بین نام برندِ باتری که در هدفون بیتسِ مذکور استفاده شده نیز از طرف اپل یا این خانم حادثه دیده ذکر نشده است.

در نهایت باید گفت اپل تاکنون نظر نهایی خود را در این زمینه اعلام نکرده است، اما همان‌گونه که اشاره کردیم، بعید به نظر می‌رسد سایر هدفون‌های بیتس دارای چنین مشکلی باشند. در کنار تمامی این موارد به این نکته هم اشاره کنیم که به قول قدیمی‌ها احتیاط شرط عقل است و توصیه می‌شود همیشه در دستگاه‌های الکترونیک از باتری‌های استاندارد استفاده کنید.

 

منبع slashgear.com
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.