مهمترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته چهارم اردیبهشت

در سری مقاله “مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت” به مرور و بررسی اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی در هفته‌ای که سپری شد خواهیم پرداخت. هدف انتشار این سری مقاله این است تا افرادی که نتوانسته‌اند اخبار بازی‌های مورد علاقه خود را در طول هفته دنبال کنند، به صورت یکجا آن را همراه با فارنت مرور نمایند…

1

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار دو هفته گذشته از 23 الی 29 اردیبهشت را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از کولاک یوبی‌سافت در E3 2017 گرفته تا اولین جزئیات از بازی PES 2018:

اخبار مهم هفته

حماسه‌ای دیگر از قفل امنیتی DENUVO

داستان تکراری کرک شدن به اصطلاح قفل امنیتی دنوو شاید دیگر حوصله همه را سر برده باشد اما اینکه همچنان بازی‌های بزرگ از این قفل استفاده می‌کنند، می‌تواند خبر جالبی باشد. چهارمین نسخه از قفل دنوو که بر روی بازی‌هایی همچون Prey قرار گرفته بود، تنها توانست ده روز دوام آورده و به دست یکی از گروه‌های معروف در این زمینه کرک شد. با این اوصاف شرکت سازنده این قفل اعتماد مشتریان خود را از دست داده و دیر یا زود باید قفل امنیتی خود را منسوخ کند زیرا چه دنوو باشد و چه نباشد، افرادی که به دنبال بازی‌های کرکی هستند در نهایت به هدف خود می‌رسند.

منتظر کولاک یوبی‌سافت در E3 2017 باشید

پس از مشخص شدن زمان و تاریخ دقیق کنفرانس یوبی‌سافت در نمایشگاه امسال E3 اکنون کم‌کم برنامه‌های این شرکت هم خود را نشان می‌دهند، البته خود یوبی‌سافت در این مورد ساکت ننشسته و هر کدام از بازی‌های مهم خود را به صورت رسمی معرفی کرده است. بازی فار کرای 5 که زمزمه‌های حقیقی بودن آن از قبل وجود داشت، پس از کش و قوس‌های فراوان معرفی شد که البته این معرفی شدن تنها به تایید بازی خلاصه می‌شود و اطلاعات آنچنانی از این بازی در دسترس قرار نمی‌دهد. به نظر محیط بازی اگر غرب وحشی باشد، به یکی از پرطرفدارترین حدس‌ها بسیار نزدیک بوده است.

دومین بازی تایید شده از سوی یوبی‌سافت بازی The Crew 2 است که بسیار غیرمنتظره بود. نسخه اول بازی چندان موفق عمل نکرد اما نمی‌توانیم واژه بد را برای آن به کار ببریم زیرا طرفداران خاص خود را داشت. جزئیات این بازی هم همانند فار کرای 5 دور از دسترس منابع مختلف قرار گرفته و احتمالا تا نمایشگاه E3 2017 خبری از آن درز نخواهد کرد.

اما در این میان مورد انتظارترین پروژه یوبی‌سافت بازی جدید سری فرقه اساسین (Assassin’s Creed) است. طی چند هفته گذشته شایعات زیادی پیرامون بازی جدید این سری که به Assassin’s Creed: Origins معروف شده، وجود داشته است. براساس جزئیات انتشار یافته، بازی راوی داستان فردی از قوم بنی اسرائیل است و مانند اتزیو شاهد یک سه‌گانه از زندگی وی خواهیم بود. اتفاقات بازی در 1200 الی 1400 سال قبل از میلاد حضرت عیسی به وقوع می‌پیوندد. نبردهای دریایی در کار نخواهد بود و تنها سفر دریایی امکان‌پذیر است، مثل چیزی که در بازی ویجر 3 شاهد بودیم. برخلاف چند نسخه قبلی که به صورت سالیانه عرضه شد، این نسخه به فاصله دو سال ساخته شده است و پتانسیل بزرگی برای موفقیت دارد. این نسخه موظف است سری پرآوازه فرقه اساسین را دوباره به دوره اوج خود بازگرداند.

بازی جدید استودیو کرایتک

استودیو کرایتک اواخر هفته پیش تیزری 30 ثانیه‌ای از بازی جدید خود منتشر کرد که البته تا حدودی گنگ بود. دو شکارچی در اعماق جنگلی پیش می‌روند و به صورت ناگهانی دو شکارچی دیگر آن‌ها را به قتل می‌رسانند. قیافه بازی بسیار به بازی‌های چندنفره می‌خورد اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست. تنها موردی که با قاطعیت می‌توان در مورد آن گفت این است که بازی دارای گرافیکی بسیار دل‌پذیر خواهد بود زیرا هر بار کرایتک با انتشار یک بازی مرز معمول گرافیک بازی‌ها را دستخوش تغییرات بزرگی می‌کند.

بازی F1 2017 معرفی شد

سری بازی F1 هر ساله عرضه می‌شود و نسبتا موفق نیز ظاهر می‌شود و اکنون F1 2017 رسما توسط کدمسترز برای انتشار در تاریخ سوم شهریور تابستان پیش‌رو تایید شده است. همانند نسخه سال 2013، در این نسخه هم شاهد حضور اتومبیل‌های کلاسیک خواهیم بود، موردی که به گفته سازندگان بازخورد مثبتی از سوی طرفداران دریافت کرده است. در طی نمایش معرفی این بازی سه اتومبیل کلاسیک Mclaren MP4 سال 1988، Williams FW 14B سال 1992 و Ferrari F202 سال 2002 برای حضور در F1 2017 تایید شدند که البته لیست نهایی هنوز قطعی نشده است و شاهد اتومبیل‌های کلاسیک بیشتری خواهیم بود.

تایید رسمی نسخه بعدی Life is Strange

پس از موفقیت شرکت تل‌تیل گیمز با سری واکینگ دد، استودیوهای دیگری نیز به فکر ساخت چنین بازی‌هایی افتادند که یکی از برجسته‌ترین موارد، بازی Life is Strange بود که در سال 2015 عرضه شد. اکنون Dontnod Entertainment خبر از کار گروه اصلی سازنده نسخه اول بر روی نسخه دوم Life is Strange می‌دهد اما نباید به این زودی انتظار عرضه بازی را داشته باشیم زیرا با توجه به بیانیه گروه سازنده، آن‌ها در تلاش‌اند تا بهترین بازی ممکن را برای هواداران بسازند.

نمرات نقد بازی Injustice 2

نسخه اول سری اینجاستیس در سال 2013 منتشر شد و با واکنش مثبت منتقدین روبه‌رو شد اما Injustice 2 حتی پا فراتر گذاشته و بسیاری از منتقدین آن را یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای معرفی کرده‌اند. در نسخه دوم تعداد کاراکترها بالا رفته و لیست بلند بالای بازی حتی طولانی‌تر هم شده است. سیستم تجهیزات و البته سورس کریستال می‌تواند فاکتورهای مهمی برای موفقیت بازی به حساب بیایند. در ادامه بخشی از امتیازات بررسی بازی را مشاهده فرمایید:

  • Xbox Achievements – 85/100
  • Game Informer – 9/10
  • Paste Magazine – 9/10
  • Twinfinite – 4.5/5
  • IGN Italy – 8.6/10

برای مشاهده سایر امتیازات بررسی بازی موفق Injustice 2 می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

اولین جزئیات از بازی PES 2018

هفته گذشته جدیدترین نسخه از بازی فوتبال PES معرفی شد که ظاهرا هم دارای امکانات تازه بسیاری است و هم نسخه پی‌سی با نسخه‌های نسل هشتم فرقی نخواهد داشت. ویژگی Real Touch در مهار واقعی‌تر و بهتر توپ توسط بازیکنان کمک شایانی خواهد کرد و همچنین Real Capture به هر چه واقعی‌تر شدن انیمیشن‌های بازی کمک می‌کند. از نظر بصری با بازی متحول‌شده‌ای روبه‌رو خواهیم بود و جالب اینجا است که خود کونامی تاریخ رسمی انتشار بازی PES 2018 را اعلام نموده است.

این بازی در تاریخ بیست و سوم شهریور برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پی‌سی، ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 عرضه می‌شود. با این اوصاف پی‌سی‌بازها نباید نگران کیفیت نسخه بعدی PES باشند. جزئیات بیشتر خبر معرفی بازی PES 2018 را از این لینک مشاهده فرمایید.

ابرقهرمانان لگو مارول 2 معرفی شد

سری لگو باز هم با حالت خنده‌آور خود در دنیای قهرمانان می‌خواهد هنرنمایی کند و این بار شرکت وارنر براز دوباره به سراغ ابرقهرمانان مارول رفته و بازی LEGO Marvel Super Heroes 2 را به همراه استودیو تی‌تی گیمز معرفی کرد. در این نسخه نیز همانند نسخه قبل ابرقهرمانان و ضدقهرمانان در زمان‌های مختلف به جان همدیگر می‌افتند. برای اطلاع از تاریخ ارائه تریلر رسمی بازی کلیک کنید.

معرفی کارت گرافیک GT 1030 برای گیمرهای با بودجه محدود

همه می‌دانیم که به دلیل افزایش قیمت دلار، این روزها برای بستن یک سیستم گیمینگ سطح بالا باید به فکر فروش ماشین زیر پای خود باشیم. تنها با انداختن نگاهی به قیمت کارت گرافیک‌های قدرتمند شرکت انویدیا و ای‌ام‌دی می‌توانید منظور بنده را کامل متوجه شوید. اما در این بین انویدیا نیم نگاهی هم به گیمرهای با بودجه محدود داشته و کارت گرافیک GT 1030 را برای آن‌ها به ارمغان آورده است.

به گفته خود انویدیا این کارت برای انجام بازی‌های esport مانند اورواچ، راکت‌لیگ و کانتر استرایک بسیار مناسب است و اگر از طرفداران این بازی‌ها هستید نیازی نیست برای خرید یک کارت GTX 970 اقدام کنید. جهت اطلاع از سایر جزئیات خبر معرفی کارت گرافیک GT 1030 می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

بازی‌های انتشار یافته در این هفته

طی هفته‌ای که سپری شد بازی‌های قابل توجهی مانند Injustice 2، The Surge و Shadow Warrior 2 عرضه شد. در ادامه لیست کامل بازی‌های انتشار یافته در هفته گذشته را مشاهده می‌نمایید:

May 16, 2017 | بیست و ششم اردیبهشت 1396

Akiba’s Beat

پلتفرم: PS Vita / PS4

——————

Deepo: The Last Recital

پلتفرم: PS Vita

——————

LocoRoco Remastered

پلتفرم: PS4

——————

Farpoint

پلتفرم: PSVR

——————

Future Unfolding

پلتفرم: PS4

——————

Hakuoki: Kyoto Winds

پلتفرم: PS Vita

——————

Injustice 2

پلتفرم: PS4 | Xbox One

——————

Operation Babel: New Tokyo Legacy

پلتفرم: Windows | PS Vita

——————

Phantom Dust Remaster

پلتفرم: Windows | Xbox One

——————

Seasons After Fall

پلتفرم: PS4 | Xbox One

——————

The Surge

پلتفرم: Windows | Xbox One | PS4

====================

May 17, 2017 | بیست و هفتم اردیبهشت 1396

Black & White Bushido

پلتفرم: Xbox One / PS4

——————

Bokida: Heartfelt Reunion

پلتفرم: Windows

——————

Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas

پلتفرم: PS Vita

====================

May 18, 2017 | بیست و هشتم اردیبهشت 1396

Thumper

پلتفرم: Nintendo Switch

====================

May 19, 2017 | بیست و نهم اردیبهشت 1396

Chroma Squad

پلتفرم: Xbox One / PS4

——————

Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia

پلتفرم: 3DS

——————

Skylar & Plux: Adventure on Clover Island

پلتفرم: Windows | Xbox One | PS4

——————

Shadow Warrior 2

پلتفرم: Xbox One | PS4

====================

همانند همیشه منتظر انتقادات و پیشنهادات شما در مورد این سری مقاله هستیم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. mohamad می‌گوید

    23 شهریور چیه آخه واسه انتشار pes ??