اندروید گو جایگزین اندروید وان نیست!

به گفته گوگل Android Go که روز پنجشنبه برای گوشی‌ها و تبلت‌های ارزان قیمت معرفی شد جایگزینی برای طرح اندروید وان نیست.

0

مسابقه که بین ویژگی‌های بهتر و برتر گوشی‌های هوشمند شکل‌گرفته است و دعوت تولیدکنندگان از مصرف‌کنندگان به داشتن گوشی‌های هوشمند چنان قدرتمندی که گاهی اوقات از توانایی پردازش کامپیوترها نیز پیشی می‌گیرند، دیگر در گوشی‌های اندرویدی به امری عادی بدل شده است. درنتیجه همین روند، قیمت بالای گوشی‌های پرچم‌دار یک مشکل محسوب نمی‌شود، چراکه بالا بودن هزینه گوشی به این معنی است که تولیدکننده از تکنولوژی گران‌قیمت هم استفاده کرده است، اما بر سر دستگاه‌هایی که قیمت بسیار پایین دارند چه می‌آید؟

برای این دستگاه‌ها، یعنی گوشی‌هایی که قیمت در حدود 100 دلار یا کمتر دارند، برنامه‌ریزی‌های زیادی توسط گوگل انجام‌شده تا گوشی‌های هوشمندی اندرویدی برای میلیاردها افرادی که منابع محدود دارند نیز در دسترس باشد. در جلسه‌ای که پیرامون Android Go شکل گرفت، Arpit Medha مدیر محصول Android Go اعلام کرد که Android Go جدیدترین تلاش این شرکت برای در دسترس قرار دادن گوشی‌های هوشمند برای همگان است.

یکی از سؤال‌هایی که مطرح شد این بود که آیا Android Go جایگزینی برای پروژه Android One است؟ Arpit پاسخ داد که Android Go در قالب فعلی خود، جایگزینی برای Android One نیست. Android One بازار گوشی‌های میان رده را هدف گرفته و Android Go بر دستگاه‌های ساده و ابتدایی متمرکزشده است.

همین سؤال از مدیرعامل گوگل آقای Sundar Pichai پرسیده شد و وی پاسخی مشابه، اما شفاف‌تری را ارائه داد. به عبارت ساده، گوگل به Android Go به‌عنوان جایگزینی برای Android One نگاه نکرده و آن‌ها را دو محصول جداگانه می‌داند که در اکوسیستم اندروید به زندگی خود ادامه می‌دهند.

بااینکه در ابتدا به نظر می‌رسید Android Go جایگزین طبیعی Android One باشد، به نظر می‌رسد که گوگل برنامه‌های دیگری در سر داشته باشد. Android Go برای بازار گوشی‌های 100 دلاری طراحی‌شده است، یعنی دستگاه‌هایی که کمترین نگرانی در مورد آن‌ها قیمتشان است؛ اما Android One بر بازار گوشی‌های با قیمت مناسب تا میان رده تمرکز دارد.

آیا شما دستگاهی که از Android Go استفاده می‌کند را خریداری می‌کنید؟ یا Android One برایتان مناسب‌تر است؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید!

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.