گوگل شکلک‌های ایموجی را در اندروید O متحول می‌کند

اندروید O در راه است و بدون شک در این نسخه جدید از اندروید شاهد ویژگی‌های جدید بسیاری خواهیم بود. ظاهرا گوگل قصد دارد طرح جدیدی برای شکلک‌های ایموجی در اندروید O در بیاندازند و ایموجی‌های اندروید O را با ظاهری متحول شده شاهد خواهیم بود.

0

شکلک‌های ایموجی در انتقال حس به مخاطب در پیام‌ها تاثیر زیادی دارند، از طرف دیگر گوگل همیشه سعی کرده تا در شکلک‌های ایموجی در نسخه‌های مختلف اندروید تغییراتی را به لحاظ بصری ایجاد کند، اما این شکلک‌ها هنوز هم جای کار زیادی دارند.

باخبر شدیم وب‌سایت Emojipedia که به عنوان مرجع اموجی‌ها از آن یاد می‌شود نیم نگاهی به ایموجی‌هایی که در نسخه نهایی اندروید O شاهد آن‌ها خواهیم بود داشته است، از قرار معلوم اندروید O از ایموجی‌های نسخه ۵.۰ پشتیبانی می‌کنند و اموجی‌های جدیدی را با کدپِیج یونیکُد ۱۰.۰ در اندروید O شاهد خواهیم بود.

جالب است بدانید تغییر اصلی در اموجی‌های جدید اندروید O شامل شکلک‌های زرد رنگ است. این شکلک‌ها در اندروید O ظاهری دایره مانند دارند و به این ترتیب می‌توان گفت به لحاظ طراحی شباهت‌ بیشتری به طراحی یونیکد شکلک‌های اپل پیدا کرده‌اند.

اگر از طرفداران استفاده از اموجی‌ها در پیام‌های خود باشید حتما می‌دانید که شکلک‌های دایره‌ای شکل در پلتفرم‌های مختلف طرفداران زیادی دارد و حالت دایره‌ای مانند برای شکلک‌های ایموجی در اندروید O باعث هماهنگی بیشتر شکلک‌های ایموجی در پلتفرم‌های مختلف خواهد شد.

حالت دایره‌ای مانند برای شکلک‌های ایموجی در اندروید O، تنها تغییر در این شکلک‌ها نیست و ظاهرا برای اینکه این شکلک‌ها حالتی سه‌بعدی را در ذهن تداعی کنند به صورت سایه‌دار طراحی شده‌اند.

همان‌گونه که اشاره کردیم اندروید O از ایموجی‌ها با کدپیج یونیکد ۱۰ نیز پشتیبانی می‌‌کند، در نتیجه انتظار می‌رود شاهد تنوع بیشتری در شکلک‌های ایموجی اندروید O باشیم. در کنار تمامی این موارد گوگل در اندروید O، کتابخانه کاملی از ایموجی‌ها را نیز تعبیه خواهد کرد. این امر باعث می‌شود توسعه‌دهندگان اپلیکیشن بتوانند با خیال راحت از آخرین ایموجی‌هایی که در نسخه‌های جدید اندروید معرفی میشود استفاده کنند.

با این حساب دیگر نیازی نیست برای دریافت ایموجی‌های جدید اندروید در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان برای آپدیت جدید اندروید صبر کنید، چرا که این اموجی‌ها در کتابخانه اندروید موجود و در اختیار توسعه دهندگان قرار دارد.

هنوز تا رونمایی و تعیین نام نهایی اندروید O زمان زیادی باقی مانده است، اما با توجه به این خبر و اخبار دیگری که از اندروید O به گوش می‌رسد، انتظار می‌رود شاهد تغییرات زیادی در نسخه جدید اندروید باشیم.

 

منبع gsmarena.com
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.