گزارش فارنت از مراسم معرفی هارد دیسک‌های اسکای‌هاک سیگیت به بازار ایران

روز گذشته شرکت سیگیت با همکاری سازگار ارقام مراسمی را برای معرفی نسل جدید هارد دیسک‌های این شرکت با عنوان Guardian و خصوصاً سری SkyHawk مخصوص دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های نظارتی برگزار کرد.

0

ابتدای مراسم آقای ابراهیم مدیر آفریقا و خاورمیانه شرکت سیگیت اهمیت هارد دیسک در زندگی و کسب‌وکار را شرح داد و گفت هر جا که اطلاعاتی از جمله فیلم، عکس و … وجود دارد برای ذخیره‌سازی آن به هارد دیسک نیاز است. در حال حاضر سیگیت بیش از 50 درصد از سهم بازار هارد دیسک دنیا را در اختیار دارد و در این زمینه برند شماره یک جهان است. سیگیت همچنین فراهم کننده تکنولوژی ساخت بیش از 40 درصد از هارد دیسک‌های جهان است و قصد دارد در آینده علاوه بر سخت‌افزار بر روی راهکارهای ذخیره‌سازی اطلاعات نیز تمرکز کند.

شرکت سیگیت در حال حاضر علاوه بر هارد دیسک‌های برند سیگیت، برند لوکس Lacie، برند فناوری ابری LSI و همچنین سیستم‌های Xyratex را نیز در اختیار دارد. سیگیت همچنین پیشتاز عرضه کننده حداکثر ظرفیت هارد دیسک‌هاست و درحالی‌که رقبا به تازگی هارد دیسک‌های با ظرفیت ده ترابایت را عرضه کرده‌اند این شرکت ماه‌هاست این ظرفیت را به بازار عرضه کرده و قصد دارد در چند ماه آینده هارد دیسک‌های 12 و 14 ترابایتی را نیز عرضه کند.

در سال 2016 نسبت به 2015 سهم بازار SSDها نیز نسبت به هارد دیسک‌ها افزایش یافته و این نشان از علاقمندی بیشتر کاربران به استفاده از حافظه‌های مناسب برای هر نوع کاربری خاص است. البته گفته می‌شود به دلیل کمبود تولید حافظه‌های NAND رشد SSDها در سال 2017 با کاهش مواجه شود. به گفته آقای ابراهیم همچنین استفاده از هارد دیسک‌های خاص برای مصارف مشخص مثل NAS یا سیستم‌های نظارتی به جای هارد دیسک‌های معمولی نیز 113 درصد رشد را نشان می‌دهد.

در حال حاضر سهم بازار سیگیت بیشتر از وسترن دیجیتال و وسترن دیجیتال نیز بیشتر از توشیبا است و سیگیت قصد دارد سهم بازارش را به لطف ایران حتی بیش از گذشته افزایش دهد.

رونمایی از سری هارد دیسک‌های Guardian به بازار ایران

سیگیت هارد دیسک‌های جدید خود را با نام سری نگهبان یا گاردین در سه دسته اصلی به بازار ایران عرضه خواهد کرد:

1- سری Barracuda و Firecuda: این سری از هارد دیسک‌ها برای مصارف عادی و یا تولید محتوا و بازی عرضه می‌شود. باراکودا در دو نوع Pro و نوع معمولی 2.5 و 3.5 اینچی عرضه شده و Firecuda به لطف استفاده از کش SSD سریع‌ترین هارد دیسک دنیاست.

2- سری IronWolf:

سری آیرون‌ولف مخصوص سیستم‌های متصل به شبکه NAS طراحی شده است. مزیت هارد دیسک‌های آیرون‌ولف سیگیت نسبت به رقبا فناوری AgileArray برای مدیریت RAID و همچنین بازسازی سریع RAID یا Rapid RAID Rebuild در تنها 24 تا 36 ساعت است. این هارد دیسک‌ها همچنین تولید دمای کمتر، مصرف انرژی پایین‌تر و عمر بالاتری دارند. سنسورهای لرزش‌سنج RV نیز از پرش اطلاعات در لرزش جلوگیری خواهند کرد.

3- سری Skyhawk اسکای‌هاک

این سری که تمرکز اصلی سیگیت را در این مراسم تشکیل می‌داد مختص سیستم‌های نظارتی و دوربین‌های مدار بسته طراحی شده است. با وجود این‌که می‌توان در سیستم‌های نظارتی از هارد دیسک‌های معمولی نیز استفاده کرد اسکای‌هاک مزایای زیادی برای استفاده در چنین سیستم‌هایی دارد.

به طور مثال فیرم‌ور Image Perfect که در ابتدا توسط دولت آمریکا به‌صورت اختصاصی استفاده می‌شد حالا توسط سیگیت در سری اسکای‌هاک به کار گرفته شده است. این فناوری از frame drop جلوگیری می‌کند که خصوصاً در دوربین‌های نظارتی بسیار مهم است.

این سری همچنین تا 64 دوربین برای هر درایو را پشتیبانی کرده و با تحمل بار کاری 180 ترابایت بر سال برای سیستم‌های امنیتی و حفاظتی 24 ساعته ایده‌آل است.

در پایان مراسم هم رضا اروندپیشه مدیرفروش سازگار از تغییر استراتژی سیگیت در بازار هارد دیسک‌ها خبر داد. از آن‌جا که بازار هارد دیسک‌های رایج اشباع شده این شرکت با تمرکز روی کاربری‌های خاص و سری‌های آیرون‌ولف و اسکای‌هاک سعی کرده حاشیه سود را برای تولیدکننده و همچنین فروشندگان و نمایندگان بالاتر ببرد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.