دستیار گوگل به زودی از دریچه دوربین گوشی شما دنیا را خواهد دید!

هوشمندی دستیار گوگل به دوربین دستگاه‌ها هم سرایت می‌کند. امروز مدیرعامل گوگل آقای Sundar Pichai در کنفرانس I/O 2017 اعلام کرد که به‌زودی این دستیار می‌تواند از دریچه دوربین گوشی هوشمند دنیا را ببیند و نسبت به سوژه، محتوای مرتبط ارائه کند.

0

دوربین را به سمت یک گل بگیرید و گوگل می‌تواند نوع آن را تشخیص دهد. اگر با دوربین به پوستر یک کنسرت اشاره‌کنید، دستیار گوگل راه‌های خریدن بلیت کنسرت، دیدن ویدئو کلیپی از هنرمند آن در یوتیوب یا حتی جست‌وجوی اینترنتی درباره وی را به شما پیشنهاد می‌دهد. با دوربین به یک رستوران اشاره‌کنید و می‌توانید نظرات مشتریان آن رستوران را در اینترنت ببینید. احتمالاً متوجه شده‌اید که این قابلیت چطور کار می‌کند.

گوگل در توییتی نوشت:

به کمک Google Lens، دوربین گوشی هوشمند شما تنها آن چیزی را که شما می‌بینید، نخواهد دید. بلکه می‌تواند آن را درک کرده و شمارا در انجام کاری مربوط به آن یاری کند.

این قابلیت یک مورداستفاده هیجان‌انگیز دیگر هم دارد: می‌توانید دوربین خود را به سمت نام وای‌فای و رمز عبور آن نشانه بگیرید و دستگاه اندرویدی شما به‌صورت خودکار به آن متصل خواهد شد.

تکنولوژی پشت این قابلیت چندان هم برای گوگل جدید نیست. اپلیکیشن Google Translate این شرکت نیز از فناوری مشابهی برای ترجمه خودکار متنی که دوربین نشان می‌دهد، استفاده می‌کند. گوگل برای پیاده‌سازی قابلیت جدید دستیار هوشمند خود از تکنولوژی‌ای که آن را Google Lens نام نهاده است، بهره می‌برد. قرار است که Google Lens راه خود را به اپلیکیشن Google Photos نیز باز کند.

سامسونگ هم به‌تازگی تلاش کرده که قابلیت مشابهی را به دستیار خود Bixby اضافه کند؛ اما فعلاً تمام توانایی آن به پیدا کردن عکس‌های مشابه و خرید کردن در آمازون، محدود می‌شود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.