هشدار: ویندوزهای کرک شده و غیرقانونی در معرض باج‌افزار WannaCry

اگر از نسخه‌های غیرقانونی و کرک شده ویندوز استفاده می‌کنید احتمالاً بیش از سایرین در معرض باج‌افزار خطرناک WannaCry هستید.

0

باج‌افزار WannaCry که اطلاعات شما را در ازای مبلغ 300 دلار گروگان می‌گیرد به سرعت در جهان در حال پخش شدن است و تاکنون صدهاهزار کامپیوتر ویندوزی را آلوده کرده است. مایکروسافت برای رفع این مشکل ویندوز را آپدیت کرده است اما کماکان افراد زیادی در معرض خطر هستند. اگر از نسخه‌های غیرقانونی و کرک شده ویندوز استفاده می‌کنید احتمالاً نمی‌توانید به‌صورت آنلاین به‌روزرسانی‌های امنیتی ویندوز را دریافت کنید و به همین دلیل در معرض خطر این باج‌افزار هستید.

به گزارش The Software Alliance حدود 70 درصد از کامپیوترهای چین و 64 درصد از کامپیوترهای روسیه از ویندوز غیرقانونی استفاده می‌کنند که احتمال می‌دهیم این آمار در کشورمان نیز حداقل مشابه این دو کشور باشد. به همین دلیل یکی از بزرگترین عامل‌های پخش WannaCry ویندوزهای غیرقانونی چین و روسیه اعلام شده است. از آن‌جا که استفاده از نسخه‌های کرک شده ویندوز غیرقانونی است مایکروسافت هیچ تعهدی برای آپدیت این نسخه‌ها ندارد و به همین دلیل اگر از ویندوز کرک شده استفاده می‌کنید باید بیشتر مراقب باشید.

مانند همیشه توصیه می‌کنیم از نسخه‌های اریجینال و قانونی ویندوز استفاده کرده و آن را آپدیت نگه‌دارید. همچنین از یک نرم‌افزار امنیتی ضدویروس یا ضدبدافزار رایگان نیز استفاده کنید.

از طريق Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.