مایکروسافت ساخت اپلیکیشن‌های اندروید و iOS با ویندوز را ساده‌تر کرد!

شاید اندروید و iOS به نوعی رقیب ویندوز 10 موبایل محسوب بشوند اما مایکروسافت حالا ساخت اپلیکیشن برای این دو پلتفرم از طریق ویندوز را حتی ساده‌تر از گذشته کرده است.

0

مایکروسافت می‌داند ویندوز 10 موبایل شانس چندانی برای رقابت با اندروید و iOS ندارد و از همین رو سعی کرده کاربران و توسعه‌دهندگان این دو سیستم‌عامل را به سوی دیگر سرویس‌های خود بکشاند. در کنفرانس Build امشب مایکروسافت قدرت NET Framework. خود را در ساخت اپلیکیشن‌های اندروید، iOS و ویندوز همگی از طریق یک کد مشترک را به نمایش گذاشت.

درحالی‌که استاندارد NET. نسخه 2.0 امکان به اشتراک‌گذاری کدها را فراهم می‌کند اما کتابخانه XAML برای ساخت رابط کاربری سیستم‌عامل‌های مختلف با یکدیگر سازگار نیست. به همین دلیل مایکروسافت استاندارد XAML 1.0 را به عنوان یک زبان واحد برای ایجاد المان‌های رابط کاربری اپلیکیشن‌های ویندوز، اندروید و iOS معرفی کرد.

به زبان ساده‌تر مایکروسافت حالا یک کتابخانه کد اشتراکی برای توسعه‌دهندگان دارد تا بتوانند اپلیکیشن‌های خود را برای هر سه پلتفرم با کمترین میزان زحمت بسازند. به این ترتیب طرفدار هر کدام از سیستم‌عامل‌ها که باشید این خبر خوبی برای شما خواهد بود و اگر یک برنامه‌نویس باشید حتی سود بیشتری از آن خواهید برد.

مایکروسافت همچنین قابلیت جدیدی برای توسعه اپلیکیشن‌های iOS از طریق یک پی‌سی ویندوزی و با استفاده از ابزار جدیدی با نام Xamarin Live Player را به نمایش گذاشت. این پلیر در واقع یک اپلیکیشن iOS است که می‌تواند با ویژوال استودیو ارتباط برقرار کرده و امکان برنامه‌نویسی را فراهم کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.