اسنپ‌دراگون 630 و 660 کوالکام رونمایی شدند؛ قدرت و قابلیت‌های بیشتر، مصرف باتری کمتر!

در حالی که پرچمداران بازار مانند گلکسی اس 8 سامسونگ، جی 6 ال‌جی یا سایر پرچمداران گوشی‌های بزرگ و فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آیند اما خب گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت نیز برای اکوسیستم اندروید مهم هستند. شرکت کوالکام ساعتی پیش از پردازنده‌های اسنپ‌دراگون 660 و 630 به عنوان جایگزین پردازنده‌های میان‌رده 652 و 625 رونمایی کرد.

0

اسنپ‌دراگون‌های جدید به طرز قابل توجهی قدرت پردازش بیشتر، قابلیت‌های بیشتر، سرعت اتصال به شبکه بیشتر و مهمتر از همه عمر شارژ بیشتری را برای محصول به ارمغان خواهند آورد. مودم X12 LTE را به همراه دارند که پیش از این شاهد حضور آنها در اسنپ‌دراگون 820 و همچنین آیفون‌های ویژه اپراتورهای ورایزون و اسپرینت بوده‌ایم و همچنین بلوتوث 5 به صورت پیشفرض در دل آنها قرار گرفته و در عین حال اسنپ‌دراگون 660 از وای‌فای 2×2 MIMO برخوردار است.

هر دو پلتفرم جدید اسنپ‌دراگون از فناوری شارژ سریع Quick Charge 4 و به طور ویژه از چیپ‌های خاص برای یادگیری ماشینی برخوردارند و در عین حال فرایند پردازش دوربین  در آنها بهبود یافته است.
در این پردازنده‌ها سرعت پردازش CPU و پردازش تصویری GPU افزایش چشمگیری پیدا کرده‌اند و کوالکام مدعیست که در اسنپ‌دراگون 660 شاهد افزایش 20 درصدی سرعت پردازش و در اسنپ‌دراگون 630 شاهد افزایش 10 درصدی سرعت پردازش نسبت به نسل قبلی آن‌ها هستیم.

عمر شارژ باتری مهمترین بهبود در محصولات جدید است. به طور مثال کوالکام می‌گوید شما باید شاهد 50 تا 70 درصد مصرف انرژی کمتر در هنگام استفاده از برخی سرویس‌های مبتنی بر مکان باشید  و در عین حال در هنگام استفاده از وای‌فای باید 60 درصد مصرف انرژی کمتر نسبت به نسل قبلی اسنپ‌دراگون 660 را تجربه کنید.

هر دو پردازنده اسنپ‌دراگون 660 و 630 استفاده تا 8 گیگابایت رم در محصول را پشتیبانی می‌کنند و با معماری 14 نانومتری طراحی و ساخته شده‌اند. اسنپ‌دراگون 660 از پردازنده 8 هسته‌ایای Kryo 260  به همراه پردازشگر گرافیکی Adreno 512 و اسنپ‌دراگون 630 از پردازنده 8 هسته‌ای Cortex A53 به همراه پردازشگر گرافیکی Adreno 508 برخوردار خواهند بود.

کوالکام اعلام کرده که اسنپ‌دراگون 660 هم‌اکنون آماده عرضه به بازار است اما اسنپ‌دراگون 630 از تقریباً یک ماه دیگر به بازار عرضه خواهد شد. هنوز مشخص نیست کدام محصولات برای اولین بار این پردازنده‌ها را تجربه خواهند کرد اما خب چندان زیاد هم برای فهمیدن این موضوع طول نخواهد کشید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.