ساتیا نادلا: گوشی‌های آینده ممکن نیست شبیه گوشی‌های امروزی باشند

در حالی که طی هفته‌های اخیر اخباری مبنی بر حذف بودجه توسعه پلتفرم ویندوزفون از سوی مایکروسافت در سال 2017 منتشر شد، روز گذشته مدیر عامل ردموندی‌ها ساتیا نادلا در مصاحبه‌ای با marketplace بار دیگر تصریح کرد که شرکت متبوعش به هیچ عنوان از بازار گوشی‌های هوشمند خارج نخواهد شد.

0

بیش از یک سال از معرفی آخرین گوشی هوشمند از سوی مایکروسافت می‌گذرد و به نظر می‌رسد که این شرکت در طی این مدت در سکوت کامل رسانه‌ای علاوه بر توسعه پایاپای ویندوز 10 موبایل در کنار ویندوز 10، بر روی گوشی هوشمندی کار می‌کند که شبیه به مدل‌های موجود در بازار نیست.

این ادعایست که ساتیا نادلا (Satya Nadella) سکان‌دار ردموندی‌ها بار دیگر روز گذشته به آن اذعان کرده است. مایکروسافت هر از چند گاهی پیرامون ویژگی‌های جدید سیستم عامل ویندوز 10 موبایل اطلاعات در اختیار اینسایدرها قرار می‌دهد، با این حال مدت زمان زیادیست که هیچ کدام از مدیران و سخنگویان آن‌ها از سخت افزار جدید این شرکت سخنی به میان نیاورده‌اند.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون سرنوشت سیستم عامل موبایلی این شرکت که طی چند ماه اخیر در هاله از ابهام قرار گرفته نیز تصریح کرد:

ما سعی نداریم گوشی هوشمندی شبیه به آن چیزی که در حال حاظر در بازار وجود دارد تولید کنیم. ویژگی که در خصوص گوشی‌ها ما منحصر به فرد است، قابلیت کوانتوم است که قابلیت های یک دسکتاپ را ارائه می‌دهد. اگر قرار باشد که ساختن چیزی را ادامه دهیم، آن را باید کامل کنیم و حتماً انجام خواهد شد. درست مانند سایر محصولات سری سرفیس که با استفاده از آن توانستیم یک دسته بندی جدید را ایجاد کنیم. سه سال پیش بسیاری از مردم می‌گفتند نیازی به لپ‌تاپ‌های هیبریدی حس نمی‌شود و اکنون حتی اپل هم یک دستگاه هیبریدی دارد؛ بنابراین در آینده نیز مردم خواهند گفت این محصول (گوشی بعدی مایکروسافت) همان گجتی است که حتی می‌تواند نقش یک کامپیوتر را هم بازی کند.

نادلا ادامه داد که مایکروسافت در حال حاضر می‌خواهد اطمینان حاصل کند اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های این کمپانی در دو پلتفرم  iOS و اندروید حضور دارند و برخلاف گوگل و یا اپل، به صورت انحصار طلبانه عمل نمی‌کنند. او در ادامه صحبت‌های خود از همکاری با سایر شرکت‌ها شناخته شده از جمله اچ‌پی برای عرضه گوشی‌های ویندوزی که در بخش امنیت، مدریت و کوانتوم تمرکز دارند سخن به میان آورد.

از سخنان وی می‌توان برداشت که گوشی انقلابی ردموندی‌ها علاوه برداشتن قابلیت‌های نرم افزاری منحصر به فرد (اجرای کامل ویندوز 10 و قابلیت نصب برنامه‌های exe.) از ظاهری متفاوت نیز برخوردار است. در همین راستا نیز چندی پیش اخباری از پتنت جدید این شرکت منتشر شد که در آن به یک گوشی با قابلیت تاشو شدن و برخورداری از قلم سرفیس پن اشاره شده بود.

منبع slashgear mspoweruser windowscentral
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.