نسخه اندروید اپلیکیشن جیمیل حالا کاملا مراقب لینک‌های فیشینگ است

کلاه‌برداری اینترنتی و فیشینگ روز‌به‌روز در حال افزایش است، این امر باعث شده است تا گوگل در نسخه اندروید اپلیکیشن جیمیل خود حسابی مراقب لینک‌های فیشینگ باشد.

0

اگر اخبار امنیت در فضای مجازی را دنبال می‌کنید حتما به خوبی می‌دانید که هزار و یک راه برای کلاهبرداری در اینترنت وجود دارد، گوگل نیز که به نوعی خود را متولی اینترنت می‌داند از فیشینگ و سایر روش‌های کلاه‌برداری در اینترنت به خوبی آگاه است و به همین دلیل برای این که جلوی کلاه‌برداری‌های فیشینگ را بگیرد اپلیکیشن جیمیل خود را به نوعی آپدیت کرده که کاملاً مراقب لینک‌های فیشینگ باشد.

در آپدیت جدیدی نسخه اندروید اپلیکیشن جیمیل هنگامی که کاربر یک لینک مشکوک به فیشینگ را در ایمیل خود باز کند، پیامی هشدار دهنده در جیمیل برای کاربر صادر می‌شود (تصویر بالای مطلب) و از این طریق کاربر باخبر می‌شود که در حال هدایت به وب‌سایتی است که امکان سرقت اطلاعات مهم وی وجود دارد.

با توجه به ظاهر این پیام هشدار می‌توان حدس زد که گوگل برای زیرنظر گرفتن لینک‌های فیشینگ از بانک اطلاعاتی Google’s Safe Browsing database استفاده کرده است. در این بانک اطلاعاتی، مشخصات سایت‌هایی که به صورت غیر مجاز اطلاعات کاربران را جمع آوری میکند ثبت می‌شوند.

البته کاربر می‌تواند با مسئولیت خودش به وب‌سایت مورد نظر که پیام هشدار در خصوص آن صادر شده مراجعه کند. اگر هم کاربر احساس کرد که گوگل وب‌سایت مورد نظر در داخل لینک ایمیل را بی‌جهت به عنوان فیشینگ تشخیص داده است می‌تواند این وضعیت را به گوگل گزارش دهد.

امکان بررسی لینک‌ها به لحاظ فیشینگ در نسخه ۷.۴.۲۳ جیمیل برای اندروید اضافه شده است و کاربران می‌توانند پس از اضافه شدن این آپدیت جدید در گوگل‌پلی، گوشی خود را به جدیدترین نسخه اپلیکیشن جیمیل آپدیت کنند.

منبع Androidpolice
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.