اپل چگونه گوشی‌های آیفون خود را تا زمان رونمایی مخفی نگه می‌دارد؟

وقتی صحبت از درز اطلاعات و فاش شدن مشخصات آیفون‌های اپل پیش از رونمایی رسمی آن‌ها می‌شود، اکثراً می‌دانیم که این شرکت درباره‌ی این اطلاعات بسیار محرمانه عمل می‌کند. در حالی که در شرایط مشابه، شرکت‌های دیگر حتی ممکن است خودشان زیرزیرکی اطلاعات کوچکی را منتشر کنند یا حداقل شایعه‌های موجود را تأیید یا تکذیب نمایند. امّا اپل چگونه تا این حد سرّی عمل می‌کند؟

0

اگر شما هم مشتاقید بدانید اپل چگونه می‌تواند روند کار بر روی محصولات و ساخت آن‌ها را پیش از رونمایی محرمانه نگه دارد، بیزینس اینسایدر در گزارشی به نقل از یک دانشجوی دانشگاه نیویورک به نام Dejian Zeng که شش ماه در یک کارخانه‌ی پگاترون در چین کار می‌کرده، به خوبی این مورد را شرح می‌دهد:

“کارگران به خوبی از اهمیت آیفون در چین آگاه هستند و در آن زمان که شروع به ساخت آیفون ۷ کردیم تقریباً همه می‌دانستند که ساخت دستگاهی به این مهمی که هنوز در خارج از این کارخانه کسی آن را ندیده، چقدر جذاب است. آن زمانی که هنوز داشتیم روی آیفون ۶ اس کار می‌کردیم، آن‌ها داشتند با بهینه‌سازی دستگاه‌ها و زیرساخت‌ها، خط تولید آیفون ۷ را آماده می‌کردند؛ آن هم پشت یک پرده‌ی عظیم که باعث می‌شد هیچکس چیزی نبیند. بعد از آن به ما گفتند که باید برای مدتی در ساختمان دیگری کار کنیم. در این مدت آن‌ها داشتند همان جایی که قبلاً در آن کار می‌کردیم را بروزرسانی می‌کردند. وقتی که دوباره به آن‌جا برگشتیم، دیگر خبری از ۶ اس نبود! بلکه حالا باید آیفون ۷ را می‌ساختیم.

ما یک رختکن داریم که کارگران آن‌جا لباس‌هایشان را عوض می‌کنند و گوشی‌های خود را تحویل می‌دهند و کلید و کلاً هر چیز فلزی دیگری را آن‌جا می‌گذارند. برای ورود به بخش اصلی کارخانه، باید از کارت شناسایی استفاده کنیم. علاوه بر آن، تشخیص چهره هم هست! بعد از اینکه وارد شدید، باید در یک صف قرار بگیرید تا از دستگاه تشخیص فلزات عبور کنید. امّا این‌ها همه برای زمانی بود که هنوز داشتیم آیفون ۶ اس را می‌ساختیم. زمانی که شروع به ساخت آیفون ۷ کردیم، دیگر باید از زیر ۲ دستگاه فلزیاب آن هم با حساسیتی بالاتر عبور می‌کردیم. حساسیتی که حتی به کوچکترین فلزات هم حساس بودند و بعضی کارگران مجبور بودند بعضی از لباس‌های خود را درآورند!

بردن کوچکترین فلزی به درون کارخانه‌ها ممنوع است و بعید می‌دانم کسی بتواند با خود گوشی یا دوربینی به داخل کارخانه ببرد. البته بعضی از مدیران رده بالا می‌توانستند گوشی‌های خود را به داخل بیاورند؛ که البته این‌ها هم قبل از خروج از کارخانه، گوشی‌هایشان توسط مأمورین امنیتی به شدت بررسی می‌شد. حتی تا این حد که اگر کسی در قابی تقلبی، یک آیفون جدید را جاساز می‌کرد، به راحتی می‌فهمیدند.

خب البته از همان لحظه اولی که شروع به ساخت آیفون ۷ کردیم، همه کارگران فهمیدند که گوشی جدید، جک هدفون ندارد و در عوض یک دوربین دیگر دارد. در نتیجه ما می‌توانستیم چیزهایی که می‌دیدیم را به خاطر سپرده و بعداً به رسانه‌ها بگوییم.

در تمامی قسمت‌های کارخانه‌ها، دوربین‌های مداربسته وجود دارد و همه چیز همواره تحت کنترل است. در دوران آموزشی به همه ما چندین و چند بار گوشزد می‌کردند که در دوره‌های قبل کارگرانی بوده‌اند که تلاش داشتند چند آیفون را با خود بصورت مخفیانه از کارخانه خارج کنند ولی مسئولین امنیتی متوجه موضوع شده و آن‌ها را دستگیر و تحویل پلیس داده‌اند.

در زمانی که هنوز داشتیم آیفون ۶ را می‌ساختیم، دو یا سه بار دیدم که از اپل برای بازرسی می‌آمدند و هر وقت که آن‌ها می‌آمدند، مدیران کارخانه به شدت دست‌پاچه می‌شدند. به ما می‌گفتند که شدیداً بر اساس دستورالعمل‌ها عمل کنید و صاف بنشینید و با کسی هم حرف نزنید. بعد از آن که شروع به ساخت آیفون ۷ کردیم، بازرسین اپل را هر روز می‌توانستید زیارت کنید!”

با وجود همه‌ی این‌ها، باز هم اطلاعاتی از گوشی‌های اپل پیش از معرفی آن‌ها فاش و شایعات متعددی شنیده می‌شود که همیشه بعضی از آن‌ها هم تا حدودی درست از آب در می‌آیند. امّا باز هم شنیدن این صحبت‌ها از زبان یک کارگر سابق کارخانه‌های اپل، بسیار جالب و قدری هم ترسناک است.

منبع Business Insider
از طريق Ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.