ویندوز 10 اس اجازه تغییر مرورگر پیش‌فرض و تغییر جستجوگر پیش‌فرض به گوگل را نمی‌دهد!

مایکروسافت شب گذشته از ویندوز 10 اس خود به عنوان رقیب جدی سیستم عامل کروم گوگل در مراسمی در شهر نیویورک رونمایی کرد اما شواهد اولیه از برخی محدودیت‌ها برای کاربران خبر دارد

0

غول بزرگ نرم‌افزاری جهان از همان ابتدا تصریح کرد که تنها اپلیکیشن‌های حاضر در فروشگاه نرم‌افزاری این شرکت یعنی ویندوز استور امکان اجرا بر روی ویندوز 10 اس را دارند  و این شامل تمامی مرورگرهای حاضر در ویندوز استور می‌شود که قابل اجرا بر روی این نسخه جدید از ویندوز 10 خواهند بود.

اما نکته اینجاست که شواهد و تجربه‌های اولیه نشان می‌دهد که اگرچه شما قادر به نصب و اجرای سایر مرورگرها هستید اما قادر به تغییر مرورگر پیشفرض سیستم عامل ویندوز 10 اس به مرورگر دلخواه خود نخواهید بود. این یعنی هرگاه به باز کردن یک آدرس اینترنتی و یا یک فایل HTML اقدام کنید به طور خودکار این مرورگر اج مایکروسافت خواهد بود که در برابر چشمان شما ظاهر خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که گوگل مرورگر کروم خود را به ویندوز استور خواهد آورد یا خیر اما حتی اگر این کار انجام پذیرد با این محدودیت ویندوز 10 اس به نوعی یک کار بی‌تأثیر بوده و یا حداقل تأثیر کامل خود در سهم بازار را برای گوگل نخواهد داشت.

مایکروسافت در عین حال و در کنار محدودیت استفاده از مرورگر اج به صورت مرورگر پیش‌فرض از موتور جستجوگر بینگ نیز به عنوان موتور جستجوگر پیش‌فرض مرورگر اج در ویندوز 10 اس بهره برده و کاربران به دلایل نامعلوم قادر به تغییر آن به سایر موتورهای جستجوگر اینترنتی مانند گوگل نخواهند بود!

این موضوع معمولاً رایج نبوده و مایکروسافت سال‌ها درگیر پرونده‌هایی قضایی برای ایجاد انحصار در استفاده کاربران از مرورگر IE بوده است و باید دید این بار در این خصوص چه اتفاقی خواهد افتاد و چه بازخوردی از کاربران دریافت خواهد کرد!

 

 

 

 

 

 

منبع Theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.