مایکروسافت: آپدیت Creators ویندوز ۱۰ را دستی نصب نکنید!

حدود یک ماه می‌شود که آپدیت Creators منتشر شده است، اما ظاهرا این آپدیت مشکلاتی را به دنبال دارد و در نتیجه مایکروسافت اصرار دارد که آپدیت Creators ویندوز ۱۰ را به صورت دستی نصب نکنید.

2

کاربران ویندوز ۱۰ به خوبی با سابقه آپدیت‌های مایکروسافت آشنا هستند و می‌دانند که این غول بزرگ نرم‌افزاری همیشه عادت دارد تا پس از انتشار آپدیت‌های جدید، کاربران را به نصب این آپدیت‌ها تشویق کند اما ظاهرا داستان برای آپدیت Creators ویندوز ۱۰ فرق می‌کند چرا که از قرار معلوم کاربرانی که این آپدیت را به صورت دستی نصب کرده‌اند با مشکل‌هایی روبرو شده‌اند.

این امر باعث شده است تا یکی از کارشناسان ارشد فنی مایکروسافت در طی یک پست از کاربران بخواهد تا برای نصب دستی آپدیت Creators ویندوز ۱۰ دست نگه دارند. این‌گونه که پیداست آپدیت Creators ویندوز ۱۰ مشکل سازگار‌ی با برخی دستگاه‌ها را دارد و در نتیجه پس از نصب به صورت دستی، ممکن است سیستم به درستی عمل نکند.

به این ترتیب زمانی که کاربر بخت برگشته، این آپدیت را نصب کرده و با مشکل موجه می‌شود به مایکروسافت گزارش خطا ارسال خواهد شد، مایکروسافت نیز این گزارش خطاها را نگه داری کرده و برای سایر کاربران که چنین مشخصات سخت‌افزاری دارند نصب آپدیت را توصیه نمی‌کند. اما اگر به صورت دستی اقدام به نصب آپدیت Creators ویندوز ۱۰ بکنید، مایکروسافت مجالی برای بررسی سیستم کاربر برای مشکل انطباق‌پذیری پیدا نمی‌کند و در نتیجه احتمال ایجاد خطا در چنین فرآیندی زیاد است.

از طرف دیگر مایکروسافت برای اینکه چنین مشکلی پیش نیاید ابتدا سیستم کاربر را بررسی کرده و در صورت این که کامپیوتر به لحاظ فنی شرایط نصب آپدیت جدید را داشته باشد در قسمت اعلان‌های ویندوز به کاربر پیام نصب آپدیت جدید را می‌دهد.

مایکروسافت نیز در زمان انتشار آپدیت Creators ویندوز ۱۰ در بلاگ خود اعلام کرده بود که برای دریافت این آپدیت جدید صبر کنید تا پیام دریافت آپدیت در قسمت اعلان‌های ویندوز نمایان شود. اما از طرف دیگر قسمتی نیز برای کاربران حرفه‌ای وجود دارد که در صورت عدم دریافت پیام برای آپدیت Creators ویندوز ۱۰ می‌توانند از این قسمت به صورت دستی آپدیت جدید را دانلود و نصب کنند.

متاسفانه مایکروسافت تاکنون هیچ اشاره‌ای به احتمال بروز مشکل در حین دریافت و نصب دستی آپدیت Creators ویندوز ۱۰ نکرده است. این امر باعث شده است حتی کاربران حرفه‌ای هم دلیل عدم دریافت پیام آپدیت Creators ویندوز ۱۰ را تاکنون نمی‌دانستند و در نتیجه ویندوز‌های ۱۰ زیادی پس از نصب دستی این آپدیت با مشکل روبرو شده‌اند.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که وضعیت ثبات آپدیت Creators ویندوز ۱۰ مشخص شود،‌ برای جلوگیری از صدمه زدن به ویندوز ۱۰ نصب شده بر روی کامپیوتر خود از نصب دستی این آپدیت جدید برحذر باشید.

 

منبع slashgear.com
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. پیمان می‌گوید

    منم یک ماه پیش دستی نصب کردم اتفاقا ویندوزم خیلی سرحال تر شد مشکلی هم پیش نیومد
    بهترین آپدیت ویندوز بود تا اینجا برای من
    سرعت سیستمم به شکل محسوسی اضافه شد

  2. مجید می‌گوید

    ما که نصب کردیم همون حدود یه ماه پیش که ذکر شد ، چشم شما روز بد نبینه 2 تا اپدیت بود اولی رو خیلی راحت نصب شد، ولی دومی آپدیت بعد چند روز ظاهرا بعضی سیستم ها به مشکل برخورده بودند مایکروسافت ارائه کرده بود ، این اپدیت که دانلود شد نصب شد اما چه نصبی ریستار که میشه میره تو نصب مجدد بدون هیچ راه غیرفعال کردنش تا درصد 100 پر شه ، تمام برنامه های مایکروسافت که رو سیستم داری به روز رسانی میکنه ، تمام تنظیمات ویندوز رو ریست میکنه دوباره باید از نو تنظیم کنی ، 6 گیگ ناقابل حجم من رو هم خورد … شانسی که اوردم نصب بدون مشکل بود الان هم آپدیت جدیدی که چند روز پیش اومد رو دریافت کردم …