گزارش مالی ال‌جی خبر از افزایش قابل توجه سود در فصل اول ۲۰۱۷ دارد

از قرار معلوم سال ۲۰۱۷ سال پربرکتی برای سلاطین فناوری کره بوده است و گزارش مالی ال‌جی خبر از افزایش قابل توجه سود در فصل اول ۲۰۱۷ دارد

0

اگر اخبار فارنت را دنبال کرده‌ باشید حتما خبر انتشار گزارش مالی فصل اول سال ۲۰۱۷ سامسونگ و سودآوری این شرکت را خوانده‌اید. ظاهرا در کنار سامسونگ، ال‌جی نیز دست روی دست نگذاشته است و در چند ماهه اخیر سود سرشاری را به جیب زده است.

جالب است بدانید بر اساس آمار و ارقام منتشر شده، ال‌جی در فصل اول سال میلادی ۲۰۱۷ چیزی برابر با ۷۳۷ میلیون دلار سود خالص به جیب زده است، در حالی که در سه ماهه اول سال میلادی ۲۰۱۶ ال‌جی موفق شده بود تنها ۱۷۵ میلیون دلار سودآوری داشته باشد.

ال‌جی سودآوری اخیر خود را مدیون واحد لوازم خانگی این شرکت است چرا که بر اساس آمار و ارقام این واحد در وضعیت مالی بسیار خوبی به سر می‌برد و به نسبت به سال‌های گذشته میزان ۱۰ درصد افزایش سودآوری داشته است. سود عملیاتی ال‌جی نیز در سه ماهه اول سال میلادی ۲۰۱۷ چیزی برابر با ۸۱۲ میلیون دلار بوده است. بد نیست بدانید این میزان در همین بازه زمانی در سال میلادی ۲۰۱۷ حدود ۴۴۵ میلیون دلار بوده است.

ناگفته نماند که ال‌جی در سه ماهه پایانی سال میلادی ۲۰۱۶ در آمد و سود خالص قابل قبولی نداشته اشت و طبق آمار در این بازه زمانی توانسته است ۸۴۳ میلیون دلار سودآوری داشته باشد.

از طرف دیگر واحد موبایل ال‌جی نیز که همیشه افت و خیرهای زیادی را در زمینه فروش تجربه می‌کند این بار در فصل اول سال ۲۰۱۷ موفق شده است حدود ۲ درصد افزایش سود نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۶ داشته باشد. بدون شک دلیل این افزایش فروش را گوشی هوشمند زیبا و پرچمدار این شرکت، ال‌جی جی ۶ تشکیل می‌دهد. جالب است بدانید ال‌جی موفق شده است در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۴.۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به نقاط مختلف دنیا صادر کند.

این میزان نسبت به سه ماهه آخر سال ۲۰۱۶ حدود ۵ درصد و نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ چیزی حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است. لازم به ذکر است که با توجه به رقابت شدیدی که در بازار موبایل وجود دارد و همچنین رکود نسبی این بازار انتظار نمی‌رودتا ال‌جی بتواند در سال جاری میلادی سود کلانی را از فروش گوشی‌های همراه هوشمند خود به جیب بزند. به خصوص به دلیل اینکه ال‌جی بازار بزرگ و پر مشتری چین را نیز برای گوشی‌های همراه خود در اختیار ندارد.

سود تمامی واحد‌های ال‌جی نیز در سه ماهه اول ۲۰۱۷ چیزی برابر با ۱۲۳ میلیارد دلار بوده است که این میزان نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به این ترتیب با افزایش سودآوری شرکت‌های بزرگ کره‌ای در عرصه فناوری انتظار می‌رود سال پررقابتی را در پیش رو داشته باشیم و عرصه برای عرض اندام سایر شرکت‌ها دشوارتر باشد.

 

منبع androidauthority.com
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.