سامسونگ گزارش مالی فصل اول سال ۲۰۱۷ خود را منتشر کرد

سامسونگ گزارشی از درآمد فصل اول سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است و بر اساس این گزارش سامسونگ کار و کاسبی سکه‌ای را در ابتدای سال ۲۰۱۷ داشته است.

0

شاهد انتشار گزارش درآمد واحد‌های مختلف سامسونگ در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ هستیم، بر اساس این گزارش، سامسونگ در این بازه زمانی توانسته است ۸.۷ میلیارد دلار سودآوری در قسمت‌های مختلف خود داشته است. این آمار از سودآوری قابل توجه سامسونگ حکایت دارد، اما وضعیت موبایل واحد سامسونگ به لحاظ درآمدزایی نسبت به سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ کاهش داشته است.

این امر در حالی است که در فصل اول سال ۲۰۱۷ سامسونگ نسبت به سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ تعداد بیشتری گوشی همراه راهی بازار کرده است. به عبارت دیگر سامسونگ گوشی بیشتری فروخته است اما سود کمتری عاید واحد موبایل این شرکت شده است. البته انصافا باید گفت واحد موبایل سامسونگ نیز تمام تلاش خود را برای فروش بیشتر در این مدت زمانی انجام داده است اما کاهش سودآوری واحد موبایل سامسونگ را می‌توان به گردن انتظار کاربران برای گلکسی اس ۸ دانست.

در این بین سامسونگ برای اینکه به فروش واحد موبایل خود، تکانی بدهد، تا قبل از عرضه گلکسی اس ۸، قیمت گلکسی اس ۷ را پایین آورد تا از این طریق کاربران انگیزه‌ بیشتری برای خرید گلکسی اس ۷ پیدا کنند، اما این سیاست نیز تحقق پیدا نکرد و خریداران ترجیح دادند تا برای خرید گلکسی اس ۸ صبر پیشه کنند.

تمامی این موارد دست به دست هم دادند تا گوشی‌های میان رده سامسونگ در این بازه زمانی فروش بیشتری داشته باشند و در نتیجه شاهد افزایش فروش واحد موبایل سامسونگ در فصل اول سال ۲۰۱۷ بودیم، اما همان‌گونه که اشاره شد این افزایش فروش، سودآوری بیشتری را برای واحد موبایل سامسونگ در پی نداشت.

جالب است بدانید سامسونگ برای دومین بار توانست در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ بیشترین درآمدزایی را داشته باشد، دلیل این امر هم افزایش تولید و فروش تراشه‌‌های نیمه‌ سانای سامسونگ و پنل‌های صفحه‌نمایش این شرکت است. پیش از این نیز سامسونگ در خصوص افزایش درآمد فصل اول سال ۲۰۱۷ خود پیش‌بینی کرده بود که به میزان ۸.۸ میلیون دلار درآمد زایی داشته باشد، به این ترتیب می‌توان گفت پیش‌بینی سامسونگ تقریباً درست از آب در آمده است.

در کنار این گزارش یک نکته دیگر نیز جالب توجه به نظر می‌رسد، سامسونگ وعده داده است تا برای تعادل میزان فروش گوشی‌های پرچمدار خود در اواسط امسال نیز یک گوشی پرچمدار دیگر را راهی بازار کند. این امر در کارنامه سامسونگ کاری جدید نیست و پیش از این نیز سامسونگ عادت داشت تا اواسط هر سال گلکسی نوت جدید خود را به عنوان پرچمدار این شرکت راهی بازار کند.

اما مشکلاتی که گلکسی نوت ۷ به بار آورد باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها برای حضور گلکسی نوت ۸ کمتر شود، با این حساب با توجه به صحبت‌های اخیر به احتمال زیاد طرفداران سری گوش‌های گلکسی نوت در اواسط امسال میزبان گلکسی نوت ۸ خواهند بود.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.