شارژ بی‌سیم در آیفون بعدی یک «ویژگی استاندارد» خواهد بود

شارژ بی‌سیم رفته‌رفته جای خود را در بین گوشی‌‌های تراز اول باز کرده، این امر باعث شده است تا کارشناسان صنعت موبایل پیش‌بینی کنند شارژ بی‌سیم یک «ویژگی استاندارد» در آیفون بعدی خواهد بود.

0

حدود بهمن ماه سال گذشته بود که اپل به کنسرسیوم وایرلس پاوِر پیوست. شرکت‌های تولید کننده بزرگ موبایل در این کنسرسیوم گرد هم آمده‌اند تا بر روی استفاده از شارژ بی‌سیم در گوشی‌های آینده همفکری کنند.

اخیرا نیز کارشناسان صنعت موبایل پیش‌بینی می‌کنند در بعضی از آیفون‌هایی که ممکن است در آینده عرضه شود، ویژگی شارژ بی‌سیم به عنوان یک قابلیت استاندارد حضور داشته باشد.

به این ترتیب می‌توان آیفون ۸ را اولین کاندیدای استفاده از شارژ بی‌‌سیم دانست. ایلاد دوبزینسکی (Elad Dubzinski)، مدیر عامل Powermat نیز در همین زمینه اشاره کرده است که به احتمال زیاد در آیفون بعدی اپل شاهد استفاده از شارژ بی‌سیم نیز خواهیم بود.

ناگفته نماند که تاکنون اپل هیچ اشاره‌ای به استاندارد کردن شارژ بی‌سیم در گوشی‌های ایفون خود نداشته است، از طرف دیگر به حرف‌های ایلاد دوبزینسکی نیز خیلی نمی‌توان اعتماد داشت. بد نیست بدانید شرکت Powermat به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در عرضه فناوری‌های شارژ بی‌سیم در دنیاست. این شایعه از جانب منابع دیگر نیز تاکنون مطرح نشده است تا از این طریق بتوان در خصوص صحت و سقم آن نظر قطعی صادر کرد.

ذکر این نکته نیز لازم است که اواخر سال گذشته خبرهایی در خصوص قرار دادی فی‌‌مابین اپل و شرکت Lite-On برای تولید قطعات شارژ وایرلس بسته شده است. این امر ممکن است از عزم اپل برای حضور شاژر بی‌سیم در ایفون‌های این شرکت حکایت داشته باشد.

همان‌گونه که اشاره شد، صحبت‌های دقیقی در این زمینه منتشر نشده است که بتوان وضعیت شارژ بی‌سیم آیفون بعدی را دقیقا مشخص کرد. ایلاد دویزینسکی نیز در صحبت‌های جالبی مدعی شد محصولات این شرکت با هر پروتکلی که اپل برای شارژ بی‌سیم به خدمت بگیرد، سازگار خواهند بود. همان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید اپل تمایل دارد دا اکو سیستم داخلی خود را برای محصولات این شرکت حفظ کند و تنها از پروتکل‌هایی استفاده کند که برای محصولات اپل ساخته شد‌‌ه‌اند.

در پایان به این نکته نیز باید اشاره کنیم که چند روز پیش در فارنت گفتیم که گلکسی اس 8 با شارژرهای بی‌سیم قبلی سامسونگ سازگار نیست. به این ترتیب امیدواریم اگر اپل واقعا برنامه‌ای برای استاندارد کردن شارژ وایرلس در آیفون‌های بعدی خود دارد، این کار را به نحوی انجام دهد که پس از عرضه آیفون‌های بعدی به بازار، کاربران در حین استفاده از شارژ وایرلس دچار دردسر نشوند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.